Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 06:50:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achteras Kadett B automaat onder Kadett B Coupé?  (gelezen 11012 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jaime
Gast
« Gepost op: 04 Augustus 2010, 20:25:19 »

Hoi,
Zou een achteras van een 1200s automaat zo zonder problemen (of aanpassingen) onder een Coupé passen?

De achteras die onder mijn nieuwste aanwinst zit "fluit een beetje"  Tong

Mochten er aanpassingen nodig zijn: wat zou er dan moeten worden aangepast?
groetjes,
Jaime
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Augustus 2010, 21:22:32 »

uiteraard past deze onder de kadett maar je vergeet alleen dat de eindoverbrenging gigantis klein is en derhalve geen topsnelheid heeft maar alleen je kunt er snel mee optrekken. dat is echt geen winst.
Jaime
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Augustus 2010, 21:59:04 »

Kan ik er dan niet mee met het verkeer meekomen (hoeft geen racemonster te zijn)? Ik heb in mijn nieuwe Kadett een 1200s motor zitten dus op zich wel een vlotte auto. Zelf vind ik 110 - 120 km per uur meer dan voldoende en het liefst zonder het geluid van een cardan want dat gaat tijdens het toeren vrij snel vervelen Droevig
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Augustus 2010, 22:13:28 »

nee een automaat as hoort gewoon onder de automaat, wil je die zo gaan gebruiken dan draaid de motor altijd op vollast dus boven de 5000 rpm om mee te kunnen liften in het verkeer. je zou dat wel leuk vinden maar de motor denk er beduidend anders over. de keuze mag je zelf maken.

chris
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Augustus 2010, 22:24:05 »

kijk eens naar deze topic, misschien kom je hier mee verder.

http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,2095.0.html
Jaime
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Augustus 2010, 22:27:08 »

Bedankt voor de tip, overdag maar eens rustig doorlezen.. het gaat me niet om sneller te rijden maar om een goede cardanas te hebben zodat het rijden aangenaam blijft. Die as voor een automaat hadden we nog liggen van een Kadett die niet meer de moeite waard was om op te knappen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: