Holland Kadett B Club Forum
11 Juni 2026, 11:42:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: opel b kadett wel of niet restaureren  (gelezen 30252 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
oldieron
Gast
« Gepost op: 27 Oktober 2010, 20:17:36 »

hoi met ron ik heb laats in een grote opweling een 1100  b kadetje gekocht met een lange versnelings pook van het bj 1970 maar toen ik thuis kwam en de auto eens goed ben gaan bekijken ben ik toch wel heel erg geschroken ik had nooit gedacht dat een auto zo rot kon zijn ik heb tot voor een paar maanden terug zelf meerdere mercedesen gahad uiteraard oldie.s en alle maal perfect klaar gemaakt maar ik had ze in eygelshoven een loods staan waar meerdere bedrijfen in zaten totdat in een van die bedrijfen brandt uitbrak en in totaal 7 bedrijfen in de as legde onder ander ook mijn loods en aangezien ik niet was verzekert was alles weg  en omdat ik toch wel heel erg van oude auto.s hou en dat  ook mijn grootste hobby is ben ik weer gaan kijken naar een nieuwe auto en op een bepaaldt moment stond ik voor deze auto en vondt hem het best wel een zeer leuke auto maar omdat ik nooit wat heb gedaan met opel dach ik het valt best wel mee het is niet dat ik het niet aandurf om dit schatje weer te laten uitblinken maar ik ben bang dat ik niet alle onderdelen kan komen het las werk kan ik zelf en het spuitwerk doet een vriend van mij die best wel bekendt staat in de omtrek van landgraaf en zeker in nieuwenhagen in het restaureren van voornamelijk oude mercedesen en ook andere merken daar kan ik ook de auto klaar maken omdat ik op dit moment nog niet beschik over een eigen werkplaats in verbandt met de brand ik moet alleen iemand vinden die mij het motorblok kan naar kijken omdat ik daar niet zo veel verstand van heb de rest zal wel lukken ik hoop dat als ik een probleem heb en er zelf niet meer uitkom mij iemand wat tips kan geven want ik vindt  dat dit kadetje zeer zeker behouden moet blijven voor de toekomst ik heb  wat foto.s van de kadet gemaakt van hoe hij er nu uitziet en dat is om te huilen mvg ron
OlympiaA
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Oktober 2010, 20:23:58 »

Dan bekijk eerst maar eens het werk van chris!!!
En dan betwijfel ik of je kadett rot is Grijns

Bijvoorbeeld dit http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=73426
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Oktober 2010, 20:26:49 »

Ron, je was me juist voor.
als ie echt rot is en het dak is nog goed dan kun je er nog iets van maken, de moed niet opgeven. Knipoog
oldieron
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 Oktober 2010, 20:27:48 »

dat heb ik al bekeken maar ik wil er graag wat foto.s bij zetten maar dat lukt mij niet
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Oktober 2010, 20:30:51 »

zet ze op de mail naar me toe en dan kijk ik wel hoe ik ze plaats
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Oktober 2010, 22:05:38 »

nou ja een paar foto's, het lijkt wel een fotoalbum, maar ik heb a gezegd:

de rest volgt nog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Oktober 2010, 22:24:44 »

nu B zeggen:

kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Oktober 2010, 22:31:49 »

nu C zeggen en Fred iets rustig aan doen met kijken, ben niet zo snel om ze te plaatsen.

het las apparaat mag wel uit de kast getoverd worden, maar er valt zeker iets moois ervan te maken, niet de moed laten zakken, maar gewoon effe een weekje doorlassen dan is ie herboren. Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Oktober 2010, 22:34:14 »

Tot nu toe, valt het wel mee wat ik er van zie.

Je moet niet vergeten dat je auto 40 jaar is, hmmm mijn lft dus Lachen Lachen Lachen

Mvg Fred

moet jij dan ook gelast worden, Grijns Grijns
oldieron
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Oktober 2010, 22:57:12 »

bedankt kadet doc voor het plaatsen van de foto.s .
en bij deze heb ik samen met mijn vrouw besloten dat we de auto compleet gaan restaureren  omdat we toch samen een beetje verliefd op de auto zijn geworden ik moet alleen kijken dat ik ergens andere onderdelen kan regelen voor de auto want er zijn veel onderdelen kapot of zitten er niet meer op maar dat zal wel lukken ( ps hoe kan ik lid worden van de club ) mvg ron
kadett-doc
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Oktober 2010, 23:01:17 »

gewoon je inschrijven, de rest volgt automatisch. staat de auto toevalig in de buurt van een brug.
succes met de restauratie. vele onderdelen zijn gewoon nog te krijgen hier in de buurt, Heuts, Bachus en nog een paar leveranciers, dus maak je daar maar geen zorgen over.

Chris
oldieron
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Oktober 2010, 14:38:21 »

ja dat klopt hij staat in nieuwenhagen bij de brug  ( bij peter janssen ) mvg ron
kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Oktober 2010, 15:43:30 »

ja dat klopt hij staat in nieuwenhagen bij de brug  ( bij peter janssen ) mvg ron

de plek ken ik, kom er heel vaak langs gereden
oldieron
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Oktober 2010, 12:06:46 »

hoi allemaal ben begonnen met het strippen van de auto heb nu de achterkant de rechterkant en de voorkant gestript het valt mee wat er nog aan verasingen bij zijn gekomen alleen de rechter raam stijl bij het voor raam boven aan het dak zit een rotte plek en achter bij het koffer de rand waar de kofferbak rubber in loopt is nog een stukje rot maar weet iemand nieuwe spatborden te koop mogen ook imitatie spatborden zijn ik zal kijken hoe ik de foto.s geplaatst krijg over het verloop van dit project mvg ron
Michielh
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 30 Oktober 2010, 20:18:06 »

Even een korte handleiding hoe foto's te plaatsen:

Men surft naar http://nl.tinypic.com/. Klik op bestand kiezen. Bij verkleinen doe "message board". Klik op NU UPLOADEN!

vervolgens moet je 2 woorden overtypen, dit is tegen spam.

Dan heb je de foto geupload, nu moet hij nog op het forum terecht komen. Hiervoor moet je de IMG-code in zijn geheel kopieren (dus selecteer de tekst, rechts klikken en 'kopieren'). Nu kun je bij het typen van het bericht deze code plakken, en dan komt de foto tevoorschijn.

Om het nog duidelijker te maken is hier het bericht wat ik getyped heb, zo ziet het er dan uit:

Code:
Even een korte handleiding hoe foto's te plaatsen:

Men surft naar [url]http://nl.tinypic.com/[/url]. Klik op bestand kiezen. Bij verkleinen doe "message board". Klik op NU UPLOADEN!

[IMG]http://i56.tinypic.com/1585e1i.jpg[/IMG]

vervolgens moet je 2 woorden overtypen, dit is tegen spam.

Dan heb je de foto geupload, nu moet hij nog op het forum terecht komen. Hiervoor moet je de IMG-code in zijn geheel kopieren (dus selecteer de tekst, rechts klikken en 'kopieren'). Nu kun je bij het typen van het bericht deze code plakken, en dan komt de foto tevoorschijn.

[IMG]http://i51.tinypic.com/1038jdy.jpg[/IMG]

Om het nog duidelijker te maken is hier het bericht wat ik getyped heb, zo ziet het er dan uit:

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: