Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 13:25:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Naden  (gelezen 9189 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Gepost op: 22 December 2010, 16:36:44 »

Hoi,

Ik ben momenteel bezig met het monteren van de nieuwe (imitatie)spatborden op mijn kadett.
Nu loop ik een tegen een probleem aan bij de aansluiting op de deuren.
Als je de naad bekijkt aan de boven en onderkant van de deur dan zitten ze mooi gelijk, maar in het midden zijn ze te breed.
Dit kan ik er volgens mij niet uit stellen!
Nu heb ik gehoord dat ik dan het beste de spatborden kan oplassen omde naden gelijk te krijgen.
Zou dit kunnen en zo ja is dit echt specialisten werk of kan je het zelf als je een beetje kan lassen?

Ik heb ook een imitatie front en het is mij opgevallen dat de richtingaanwijzers aan de zijkanten iets naar beneden staan, na heel veel fotos te hebben bekeken heb ik gezien dat er meer zijn met dit probleem. Kan dit kloppen of moet ik weer aan het verbouwen?
Een grote ramp trouwens dat imitatie spul Boos Kost bloed zweet en tranen om passend te krijgen.

Groeten Erik
Gelogd
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2010, 17:25:00 »

hoi erik
het is inderdaad een probleem die imitatie spatborden
ikzelf ben ook behoorlijk aan het stoeien geweest om ze er netjes op te krijgen en heb ook een klein randje moeten oplassen om de naad gelijk te krijgen .
iemand die hier veel maar dan ook veel ervaring mee heeft is onze vraagbaak kadett-doc en als je even geduld hebt zal hij hier vast ook op reageren.
suc6 gr jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 22 December 2010, 18:53:53 »

ja Fred je hebt gelijk met 2 hamers, laswerk komt er echt niet bij te pas. is niet makkelijk om het zo effe uit te leggen. zelfs heb ik binnen nog geen 1/2 uurtje precies de schermen op de pasmaat zitten. kom hier op terug.

Chris
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 24 December 2010, 13:06:04 »

Ik hoop dat het een beetje te zien is op de fotos





Groeten Erik
Gelogd
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 24 December 2010, 13:43:19 »

ja Fred je hebt gelijk met 2 hamers, laswerk komt er echt niet bij te pas. is niet makkelijk om het zo effe uit te leggen. zelfs heb ik binnen nog geen 1/2 uurtje precies de schermen op de pasmaat zitten. kom hier op terug.

Chris

Aangezien het goed monteren van immitatie spatborden voor velen een probleem is, is het misschien een idee dat je het op een clubmeeting een keer voor doet, is maar een idee natuurlijk.
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 24 December 2010, 17:38:28 »

ja Fred je hebt gelijk met 2 hamers, laswerk komt er echt niet bij te pas. is niet makkelijk om het zo effe uit te leggen. zelfs heb ik binnen nog geen 1/2 uurtje precies de schermen op de pasmaat zitten. kom hier op terug.
Chris
Aangezien het goed monteren van immitatie spatborden voor velen een probleem is, is het misschien een idee dat je het op een clubmeeting een keer voor doet, is maar een idee natuurlijk.

ligt eraan wanneer de meeting plaats gaat vinden, heb mijn werkrooster voor de wachtdienst van komend jaar al helemaal rond, er valt zogoed als niks meer te schuiven. als het bestuur daarop in had gespeeld dan was de planning goed gelopen nu is het maar afwachten, de vakantie's 2011 moeten ook al ingevuld zijn voor het nieuwe jaar maar hier gaat het wel rustig aan toe. Grijns Grijns
Gelogd
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 25 December 2010, 11:29:27 »

Ik heb ook gemerkt dat er nogal verschil in de imitaties zit.
Tijdje terug hebben wij de bijrijders kant geplaatst en deze paste in 1x perfect.
Dit gaf ons ook hoop voor de bestuurderskant....... Helaas hier bleken toch dat diverse rondingen en velsnaden niet pasten. Van dit spatbord heeft de plaatwerker de onderzijde zelfs bijna 1cm moeten inkorten.
Past nu gelukkig als een zonnetje. Knipoog
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 25 December 2010, 12:29:26 »

heb al in die jaren wat ik aan spatborden ook immitatie's op onze kadettjes geplaatst nog nooit hoeven te lassen.
met wat durf en kijk erop passen ze allemaal en soms nog beter als origineel. Lachen Lachen
Gelogd
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 25 December 2010, 16:04:19 »

Ik heb bij de aansluiting op de stijl bij het voorraam ook een stuk eruit moeten slijpen omdat hij meer als een cm te breed was.
De aansluitingen op de keienvanger en de knipperlichten deugede ook niet veel van

Ik ben het met fred eens dat je met knippen en plakken een eind komt en dat ze allemaal een eigen karrakter hebben ( en moeten Houden).
Ik denk dat het ook bijna onmogelijk is om alle naden perfect gelijk te hebben. Toen ze 40 jaar geleden uit de fabriek kwamen was er ook weinig gelijk!!

Ik denk dat ik de spatborden toch maar op ga lassen want het is maar een paar mm en mocht het niets worden heb ik altijd nog een slijptol Grijns

Groeten Erik

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines