Holland Kadett B Club Forum
04 Juni 2026, 22:15:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: opeens geen gas meer  (gelezen 13138 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roger H
Gast
« Gepost op: 27 December 2010, 00:26:00 »

hallo allemaal

eerst wil ik me voorstellen, ik ben roger,  woonachtig in landgraaf ( limburg).

ik heb voor 3 weken terug een B kadett caravan gekocht.
maar nu had ik vandaag,( na eerst wel gewoon ermee gereden te hebben )onder het rijden veel weiniger gas.
ik kon wel gewoon starten en wegrijden,maar er was geen trekkracht meer,kwam maar nog net een berg omhoog in de 1ste versnelling met een tempo dat mijn oma er nog naast kon lopen. dit was wel even schrikken,omdat hij het al die tijd gewoon prima heeft gedaan.

maar als ik dan een paar keer op het gaspedaal drukte had ik weer meer gas en ging het heel even en dan viel het weer weg,dit een aantal keer herhaalt ( waren dan wel al 5 a10 min onderweg ),deed ik dit nog eens en toen bleef hij het gewoon goed doen,en kon ik weer harder rijden en kwam weer vooruit.

mijn vraag is: zouw dit met de zomer of winterstand te maken hebben,want weet nu even niet waar hij opstaat.

dacht zelf dat de benzine in de cabratuur was aant bevriezen,dat hij daarom niet vooruit kwam en dat als hij iets warmer was geworden het gewoon deed, hij stonk ook erg naar benzine uit de uitlaat.
maar van de andere kant denk ik dat dit ook niet kan want het was vandaag niet zo koud dan een paar dagen geleden,en toen had ik niks.

en ik heb plotseling bijna geen remdruk meer op mijn pedaal en dat merk je natuurlijk ook dat hij slechter remt,dit is ook pas opgetreden naardat ik er een stukje mee had gereden opbezoek geweest en wouden wegrijden en toen merkte ik dat ik het pedaal tot op de bodem moest in trappen,en dan bijna niet stil kom te staan.
zouw dit mischien kunnen te maken met het koude weer dat er mischien iets vast is gevroren of is het toevallig,dat het is gebeurt?
lijkt me eigenlijk ook sterk,kan ook zijn dAT DE REMSCHOENEN VAST ZITTEN OF ER IETS LOS OF KAPOT IS IN DE TROMMEL,WANT HEB OOK GEEN HANDREM,MAAR DIE WAS ZOWIEZO ZEER SLECHT TOEN IK HEM KOCHT.

IK HOOR HET WEL ALS JULLIE MIJ KUNNEN HELPEN.

GROETJES ROGER
Max
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 December 2010, 00:33:39 »

Toen ik me pedaal tot de vloer kon trappen mocht ik een nieuwe hoofdremcilinder kopen. Wat betreft het gas geven.. benzibe uit de uitlaat dan staat ie wat te rijk.. niet vergeten je choke dicht te duwen?

Sterkte ermee!
Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2010, 00:37:48 »

hallo Roger, ten eerste welkom bij de HKBC. als de auto het uithoud dan kun je eens bij me aankomen dan kan ik er eens naar kijken.
hoef niet persee een nieuwe remcilinder te zijn, kan ook de afstelling dat die verkeerd staat zowel wel op de remcilinder en of de hoofdremcilinder/ pedaal Knipoog
roger H
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 December 2010, 11:56:26 »

ja ik had de choke iets langer aan laten staan,maar als het dat was dan had ik ja van te voren al problemen moeten hebben.
en als hij te rijk staat,dan had ik dit ook al van te voren moeten merken,want hij heeft die 3 weken niet dit soort problemen gehad,het zelvde geld ook voor de remdruk.

kan natuurlijk zijn dat er opeens iets kapot gaat,maar dat lijkt me met het gaspedaal eigenlijk niet het geval.
maar ik denk dat ik binnen kort maar eens alle trommels eraf gooi,en eeens kijk of ik iets kan ontdekken.

maar het vreemde is met de remmen dat hij het al die tijd prima heeft gedaan,daarom denk ik zelf dat het eigenlijk niet aan de afstelling van de remcilinder en of hoofdremcilinder.  dat had ik dat eigenlijk al eerder gemerkt,ik denk dat er iets vast hangt en of kapot is gegaan.   of lig ik verkeerd te denken?

tja ik had deze site (club ) gezien toen ik nog geen kadett had, en nu heb ik er een dus kon ik me ook aanmelden.
maar ik weet natuurlijk niet waar Kadett-Doc woonachtig is.
maar zo te lezen zal het wel een stuk rijden zijn  ( als de auto het uithoud ) lees ik in het bericht.

weet iemand mischien ook waar ik een achterklep slot kan krijgen,heb al gezocht maar kon niet direct iets vinden.
want het slot draait wel maar sluit niet meer af.

groetjes roger
OlympiaA
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 27 December 2010, 13:41:56 »

Ik denk dat Chris hooguit 6 km bij jou vandaan zit.
En die verkoopt ook veel onderdelen.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 December 2010, 15:35:17 »

tja ik had deze site (club ) gezien toen ik nog geen kadett had, en nu heb ik er een dus kon ik me ook aanmelden.
maar ik weet natuurlijk niet waar Kadett-Doc woonachtig is.
maar zo te lezen zal het wel een stuk rijden zijn  ( als de auto het uithoud ) lees ik in het bericht.

weet iemand mischien ook waar ik een achterklep slot kan krijgen,heb al gezocht maar kon niet direct iets vinden.
want het slot draait wel maar sluit niet meer af.

groetjes roger

het staat bij mij tenminste bij het profiel vermeld waar ik woon, ik veel in landgraaf en dat is 10 km hiervandaan.

Chris
roger H
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 December 2010, 15:40:47 »

ja ik zag het al in je profiel.

dat is inderdaad in de buurt.
als ik er niet uit kom laat ik het je wel weten,dan kunnen we eens kijken.

ik zal binnen kort wat fotos maken,van mijn kadettje.

groetjes roger
kadett-doc
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 27 December 2010, 15:45:59 »

Hallo roger,

Welkom bij de club, dit is de eerste goede stap, nu de 2de.
Ga eens bij Kadett-Doc langs, hij heet niet voor niets zo Knipoog

helaas Fred, deze naam heb ik zo gekregen vanaf het begin en moet deze eigenlijk veranderen in een andere naam, maar weet nog niet welke en daar heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept Lachen Lachen Lachen
roger H
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 28 December 2010, 23:44:32 »

hallo

heb vandaag weer het zelvde probleem gehad, trapte op het gaspedaal maar kwam bijna niet vooruit.

ik moest een paar keer pompend op het gaspedaal drukken,dan kwam hij weer EVEN tot leven.
tot dat ik een 10 minuten had gereden,toen deed hij het gewoon normaal en kon ik weer harder rijden.

ik vind ook dat het pedaal raar aanvoelde toen ik het in trapte, een beetje elastiek achtig.
als ik het helemaal in trap, dan kom ik wel langzaam vooruit, maar als ik het pedaal een beetje loslaat,dan reageert hij niet of heel erg weining,en dit  kan ik een paar keer doen.

ik ga binnenkort de cabrateur eens reinigen ( advies van chris ).  mischien is het gewoon vuil.

groetjes roger
roger H
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Januari 2011, 22:36:53 »

heb het probleem gevonden.

maar precies kan ik het niet zeggen,want heb pas geleden de carburateur gereinigd en een nieuw luchtfilterhuis erop gezet en nieuwe bougie kabels gemonteert,daarbij liet ik de motor even lopen,toen wouw ik de toeren iets hoger laten gaan. ik trok aan de gaskleparm,en hing hij vast. hij had maar een klein beetje speling.

dat was precies het zelvde wat ik met het gaspedaal had.  maar ik kon niet zien waar hij vast hing,maar als ik wat rammelde en eraan trok kwam hij weer los en dit telkens weer.

nu heb ik het gehele stangen gestelsel en daar waar het naar het schutbord ingaat, eerst met wd40 ingespoten. en nu moet ik zeggen dat hij het TOT NU TOE niet meer heeft gedaan.

ik weet dat wd 40 niet geschikt is voor het smeren,maar had op het moment niks anders in huis.
ga de kogels en stangen dus met lager vet insmeren.

toch bedankt voor de reacties.

groetjesnu nog de remmen nakijken.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Januari 2011, 22:55:33 »

heb het probleem gevonden.

maar precies kan ik het niet zeggen,

gaarne wat duidelijker omschrijven Knipoog
roger H
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 09 Januari 2011, 23:07:05 »

Lachen  tja ik kon het niet precies zin war het nu aan lag.
de gaskleparm bleef hangen,net alsof er iets tussen de gasklep in zat.
maar ik kon ook aan de gehele gaskabel (stangen stelsel) trekken, het bleef vast hangen.
daarom heb ik het gehele systeem gesmeert.
de kabel gaat ja dooir het schutbord naar het pedaal,en daar heb ik ook veel na binnen gespoten,dit heeft tot nu toe geholpen.

ik doe mijn best om het zo goed mogenlijk te omschrijven, sorry als het niet helemaal klopt.
is geen dagelijks werk van mijn en heb er geen 10 mee behaald op school Lachen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 09 Januari 2011, 23:26:11 »

Lachen  tja ik kon het niet precies zin war het nu aan lag.
de gaskleparm bleef hangen,net alsof er iets tussen de gasklep in zat.
maar ik kon ook aan de gehele gaskabel (stangen stelsel) trekken, het bleef vast hangen.
daarom heb ik het gehele systeem gesmeert.
de kabel gaat ja dooir het schutbord naar het pedaal,en daar heb ik ook veel na binnen gespoten,dit heeft tot nu toe geholpen.

ik doe mijn best om het zo goed mogenlijk te omschrijven, sorry als het niet helemaal klopt.
is geen dagelijks werk van mijn en heb er geen 10 mee behaald op school Lachen
dan moet je toch de 3 schroeven waar het gaspedaal aan vast zit maar eens losmaken, kan zijn dat het kunstof gaspedaalblok gescheurt of totaal verweerd is
roger H
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 09 Januari 2011, 23:39:08 »

ja dat kan ook zijn.dat deze kapot is,zal eens een deze dagen kijken.

roger H
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Januari 2011, 21:32:46 »

als het goeed is,heb ik ook het probleem gevonden wat betreft met geen remmen meer.

dit blijkken de remcilinders voor en achter te zijn en daarbij zijn de remschoenen van achter zijke nat met remolie,dus vervangen die hap.
heb deze besteld,dus kan weer lekker wat klussen.

en het geen druk op het gaspedaal te hebben,is ook verholpen. moest gewoon gangbaar gemaakt worden.

groetjes
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: