Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 12:43:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: automaat->handgeschakeld  (gelezen 5727 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadettb1986
Gast
« Gepost op: 11 Januari 2011, 17:56:39 »

Ik heb een kadett automaat en wil deze auto ombouwen naar handgeschakeld. Welke vernellingsbak past er op mijn motor? Kan ik mijn cadan/diff blijven gerbruiken? Wat heb ik nodig voor de ombouw? Je ziet het al meer vragen dan antwoorden! Voor eventuele aanbiedingen graag pm sturen. Anders gaan we zo snel offtopic:p
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Januari 2011, 18:08:15 »

nodig zijn, ander vliegwiel, koppelingsset(drukgroep, koppelingsplaat, drukgroep en toplager) koppelingskabel, ander pedalenset, versnellingsbak met baksteun die wel aangepast moet worden omdat de steun van de automaat langer is en de cardanas, bijkomende is de achteras geschikt voor de automaat met een overbrenging van 4,375 en deze maakt heel toeren bij lage snelheid, dan zul je de achteras moeten vervangen voor een 3,89 of een 4,11 om zo het toerental omlaag te krijgen.
je ziet dat het niet zomaar 1,2,3 gedaan is. succes ermee Knipoog
kadettb1986
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Januari 2011, 00:08:55 »

Ja daar was ik al bang voor, als ik automaatas hou gaat de top vrij hard naar beneden. dat wordt dus "plan b" 
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2011, 07:23:15 »

het belangrijkste vergeten erbij te vermelden: de km-teller zelf die moet ook uitgewisseld worden,
deze wordt vanuit de bak aangestuurd en die geeft dan een totale andere waarde als wat je rijdt.
zeker een belangrijk detail, anders gaat het geld naar de overheid Grijns Grijns
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: