Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 02:22:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: chassisstijfheid  (gelezen 21598 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Gepost op: 14 Januari 2011, 14:21:25 »

Hey jongens (en meiden uiteraard)!

Ik ga straks natuurlijk 150+ pk's in me dett lepelen en nu hoor ik hier en daar wat geluiden dat als ik het chassis niet grondig verstevig (a la kooi, doorlassen bodem etc) ik het chassis zo krom als een banaan maak zodra ik het gaspedaal intrap. Nu is een kooi uiteindelijk wel het plan, maar ik zou er liever wat eerder mee rijden. Ik was benieuwd naar jullie meningen wat betreft het chassis en het wel of niet krom trekken ervan.

Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Januari 2011, 17:04:44 »

als je vanaf de buiten en binnenkokers een extra kokerprofiel erin last dan trekt ie echt niet krom, dan is zo vieze rolkooi echt niet nodig, mijn smaak dus. Knipoog
evelijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Januari 2011, 14:10:23 »

denk dat de remmelarij meer aandacht nodig heeft als het chassis, maar daar zul je wel aan gedacht hebben  Knipoog
Max
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Januari 2011, 16:18:46 »

246 mm geventileerd voorop van splendid parts  Grijns

Het is meer dat ik et een beetje zonde vind als ik twee keer ff doortrap dat ik daarna kan fileparkeren zonder aaan het stuur te draaien  Lachen
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Januari 2011, 16:47:28 »

246 mm geventileerd voorop van splendid parts  Grijns

Het is meer dat ik et een beetje zonde vind als ik twee keer ff doortrap dat ik daarna kan fileparkeren zonder aaan het stuur te draaien  Lachen

heb je dan ook de bijbehorende remklauwen erbij, anders remt het erg moeilijk Lachen Lachen
Max
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Januari 2011, 19:29:50 »

Ja ze hebben zo'n heel mooi volledig ombouw pakket, as zaterdag komt me GT 1900 vooras binnen en dan zodra mijn salaris er is ga ik maar es wat delen voor de achteras bestellen (koni's, veren, hele nieuwe remmerij, PU bussen) en alvast wat voorbestellen voor me vooras, want hij heeft niet alles op voorraad liggen zag ik (waaronder die set, en ook geen verlagingsveer).
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Januari 2011, 19:35:07 »

je moest eens weten dat andere remklauwen van een totaal ander merk ook past en dan heb je inplaats van 2 remzuigers nu 4 remzuigers en de geventileerde schijven van ook tovallig een ander merk auto past ook en dat scheelt best wel in het budget. als je zoekt naar gegevens een tip: in data base online daar kun je alles vinden en vergelijken Rollende ogen Rollende ogen
froggy
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:31:10 »

Ik ben nieuwsgierig??!!

H-base?
data base online gaf niet echt de juiste info.

En eh  Chris zullen we een spelletje doen ,jij noemt een merk en dan noem ik een merk voor zij raam rubbers en deur rubbers.

Groetjes jan
Max
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:36:51 »

oeh! vertel mij meer! als dat allemaal zo hoppa past dan wordt ik daar wel vrolijk van!
kadett-doc
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:41:15 »

oeh! vertel mij meer! als dat allemaal zo hoppa past dan wordt ik daar wel vrolijk van!

je hebt toch al besteld, dan is toch alles rond Knipoog
froggy
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:42:54 »

Volvo!!!!!!!!!!!

groetjes jan
froggy
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:49:28 »

zodra mijn salaris er is ga ik maar es wat delen voor de achteras bestellen (koni's, veren, hele nieuwe remmerij, PU bussen) en alvast wat voorbestellen voor me vooras, want hij heeft niet alles op voorraad liggen zag ik (waaronder die set, en ook geen verlagingsveer).

Volgens mij heeft hij nog niet besteld en een beetje helpen is dan misschien wel leuk .
Is mijn idee hoor ,je kan wel een kreet geven en dan laten zwemmen ,maar daar help je niemand mee.
Maar nogmaals is mijn idee.

Groetjes jan
kadett-doc
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:50:15 »

Ik ben nieuwsgierig??!!
H-base?
data base online gaf niet echt de juiste info.
En eh  Chris zullen we een spelletje doen ,jij noemt een merk en dan noem ik een merk voor zij raam rubbers en deur rubbers.
Groetjes jan
Jan, ik ben niet zo goed in spelletjes Lachen, hier heb ik jaren over gedaan om alles van andere type en merken uit te vliolen en dan zomaar ineens alles kenbaar te maken, daar zal ik toch effe een nachtje of wat over slapen.
het zijn de zelfde vragen die ik vaak gesteld krijg maar dan is het toch aan wie zeg ik het en daarbij heb ik vaak gezegd "als ik stop met Opel dan stop ik ook echt"  Geschrokken
froggy
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Januari 2011, 20:55:44 »

Het is natuurlijk aan jou om te bepalen aan wie je info geeft ,maar op een forum is het toch de bedoeling om elkaar te helpen.
En als het ergens op de site duidelijk gezet zou worden ,dan hoef je het ook niet meer te vertellen.
Bijvoorbeeld wat past er van andere auto`s.

Dan bij deze de eerste ,daihatsu ,deur rubbers en achter zijraam rubbers passen erg goed ,bijvoorbeeld het boven hoekje waar het raam
aan de b stijl sluit dat haakse stukje rubber ,helemaal super.
en zelfs de raam geleide rubbers passen ook goed.
beetje slapper als de rubbers van splendid maar goed te doen.

Groetjes jan
kadett-doc
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Januari 2011, 21:05:30 »

zeker help ik ieder op het forum maar deze kennis wordt echt veel gevraagd en daar loop ik zo niet te koop mee, hier in het zuiden weten ze het wel te waderen en vaak kom ik zo bij een echt hobbyist die vertel ik het zo maar. op een forum zetten is vaak een doodsteek en vooral handelaren zitten hierop te azen, zo ook die goed W.B.
daarom maar beperkte uitleg.
het zijn vooral de onwetende jonkies ( niet persoonlijk bedoeld voor die zich aangesproken voelen) die dan iets willen proberen en of maken maar helaas (sorry) geen verstand er van hebben. daar wil ik ze voor behoeden. Knipoog   
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: