|
kadettb1986
Gast
|
 |
« Gepost op: 20 Maart 2011, 14:23:14 » |
|
hey kadettiers, dus autotje heeft apk, zitten geen rare geluidjes meer in en start in 1 keer:D nu het grote probleem aanpakken dus.(zie titel) op advies van rebel auto op poten gezet en bak laten zakken. nu kan ik de kickdown kabel zien zitten. er zit een soort mantel omheen op het aansluit put van de bak. Deze kan ik naar voren en achter schuiven. is dit aan/ uit van de kickdown? zo ja wat is aan wat is uit? (bak stond halverwege) zo nee hoe kan ik dan aan de bak zien wat uit is ? kickdown functie probeer ik niet te redden, ik wil hem gewoon uit hebben zodat ik kan cruisen:P heb de "mantel"(bij gebrek aan een beter woord) nu naar de bak toe geschoven en ga dit testen. maar graag hoor ik jullie ook over dit probleem. mijn vraagbaak rept natuurlijk met geen woord over een automaat. mmmm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Maart 2011, 15:55:56 » |
|
Vraagbaak rept er bij mij ook niet over, had eigenlijk gedacht van wel...
Ik zou - persoonlijk - de kickdown wel laten zitten. Ik gebruik de Kickdown ook om terug te schakelen zo halverwege een bocht, als er weer vaart gemaakt mag worden. Heb geen idee hoe de automaat zelf terug hoort te schakelen eerlijk gezegd, en in hoeverre dat naar behoren werkt. Wellicht weten de meer kundigen hier iets over.
Afijn, succes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Maart 2011, 16:41:50 » |
|
De kickdown schakelt in als de binnenkabel is aangetrokken, als de binnenkabel dus naar binnen is is de kickdown uitgeschakeld. Toen ik een automaat had gebruikte ik de kickdown ook nooit, had hem ook niet aangesloten. terug en opschakelen doet hij op basis van toerental/vacuum. Als je vacuum slang niet is aangesloten dan schakelt hij ook niet en rijdt hij dus alleen in de 1e versnelling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Maart 2011, 19:39:14 » |
|
hallo,
ik rij zelf zonder kickdown.
het bevalt mij best,schakelt gewoon lekker terug als ik flink gas geef.
had inderdaad ook het probleem met de vacuum slang.
ging het beestje ophalen dacht wat heb ik nu weer gekocht.
had hem niet lopend gekocht(kapotte startmotor)
john
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadettje73
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Maart 2011, 19:45:42 » |
|
hallo,
ik rij zelf zonder kickdown.
het bevalt mij best,schakelt gewoon lekker terug als ik flink gas geef.
had inderdaad ook het probleem met de vacuum slang.
ging het beestje ophalen dacht wat heb ik nu weer gekocht.
had hem niet lopend gekocht(kapotte startmotor)
john
hoe jij het schrijft , dan gebruik je toch wel je kickdown want anders zou hij toch niet terug schakelen als je flink gas geeft of zie ik dat verkeert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadettb1986
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Maart 2011, 19:51:58 » |
|
Idd wat john beschrijft is kickdown. Maar ik zit nu te denken. Aangezien mijn auto we'll schakelt maar pas bij hoge toeren. Kan het ook deze vacuum slang zijn welke niet goed vacuum trekt. Kan iemand ff een pic plaatsen van deze slang. Dan weet ik welke het is en kan ik op onderzoek uit. Bvd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
reusjep
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Maart 2011, 20:42:38 » |
|
Ik wist niet eens dat ie ook nog dmv een vacuümslang werkte.  Dacht dat 't puur op druk komen was adh. van toerental. Vloeistofniveau is ook wel even het bekijken waard, evenals het bijbehorende filter. Succes !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Maart 2011, 21:56:01 » |
|
hallo,
zal morgen nog eens kijken maar mijn kabel hangt bij gasbedienig los.
maar twijfel nu ook.
john
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 21 Maart 2011, 09:50:48 » |
|
Ik heb jaren met een automaat in mn Kadettje gereden. Na een paar jaar was ik het gedoe zat met die automaten (denk dat ik m 3x vervangen heb) en heb 'm door een handgeschakelde vervangen. Bij een te lage oliestand slippen de rembanden door bij het terugschakelen bijvoorbeeld als je uit een bocht komt en hij terugschakeld. De kickdown schakelt in als je plankgas geeft en dan nog even door drukt. Bij normaal (lees rustig) rijden gebruik je hem nooit. De vacuumleiding is een metalen leiding die loopt van het rood omcirkelde naar een aansluiting op je inlaatspruitstuk, volgens mij orgineel naar een aansluiting op het tussenstukje tussen je inlaat spruitstuk en de slang van je rembekrachtiger.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadettb1986
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 21 Maart 2011, 14:36:34 » |
|
kijk paul dat is duidelijk!!! ik ga op onderzoek uit. denk jij als ervaren automaat rijder dat het een aannemelijke oorzaak kan zijn dat een niet sluitend vacuum de oorzaak van het probleem kan zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Maart 2011, 14:59:08 » |
|
Hmmmm bekende foto  Zag niks staan over copyright dus dacht ik das makkelijk...  @kadett1986.. is al een tijdje terug dat ik met automaat reed, ik kan me herrineren dat hij niet schakelde, maar kan ook dat ie pas heel laat schakelt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 21 Maart 2011, 19:19:46 » |
|
zonder leiding schakelt ie heel laat met ophalen van mijn auto was ik blij dat ie een keer naar 2 ging dacht vasthouden.... toen flits  ,weer wat armer john
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:12:51 » |
|
heb net gekeken,kickdown kabel is niet aangesloten.
john
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
doorwerth
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:13:42 » |
|
kickdown kabel wordt ook gebruikt om de lijndruk te regelen. Bepaalt in COMBINATIE met het vacuum de schakelmomenten en de drukken in de bak. Zonder kickdownkabel zal de bak wel schakelen dmv vacuum maar niet op de juiste momenten en niet met de juiste druk. Een niet of niet goed aangesloten kickdownkabel levert meestal een defecte bak op.
Verbrande koppelingsplaten en rembanden als gevolg.
Ronald
|
|
|
|
|
|
kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962
"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
|
|
|
|
kadettb1986
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Maart 2011, 20:48:15 » |
|
HAPPY dank u paul. hij schakelt weer goed!!!! het zat hier los, waarschijnlijk gebeurd bij het in/uitbouwen van de bak. maak me wel zorgen over wat ik net las mbt de kickdown kabel. doorwerth, hoe groot is de invloed van de kickdown kabel dan? (lees hoe lang kan je zonder rijden?) hier zie je de wissel werking gas/kickdown dus zover dat dit invloed heeft klopt wel. http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6979.0.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|