Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 13:22:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett-B Special  (gelezen 40864 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 14 September 2011, 21:22:09 »

De mijne is geleverd in 1971 door Canton Reiss in Heerlen
kriekje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 15 September 2011, 18:42:50 »

volgens mij krijgen we nooit een echt antwoord
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 15 September 2011, 19:23:40 »

Fred,

je hebt een pb-tje

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 16 September 2011, 05:49:26 »

volgens mij krijgen we nooit een echt antwoord

Misschien toch wel, hier in Friesland vlak waarbij ik werk hebben we het 'Opel Museum Friesland' deze man kan ons misschien nogwel het e.e.a. vertellen en wat foldermateriaal laten zien.
Wordt vervolgd..............

gr Chris
kriekje
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 17 September 2011, 09:06:05 »

Het Opel museum was de aanleiding voor mij om een b-kadett te kopen.....
bertje
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Oktober 2011, 06:49:53 »

heb ook een kadett special gehad hier stond op het kenteken 1.1s blok, verder heb ik ook niets gevonden wat anders is
Mischaop82
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 26 Oktober 2011, 04:15:36 »

Ik heb even zitten google-en en kwam op wat geschiedenis uit betreft opel.
Dat blauwe "vlaggetje" leek mij iets weg te hebben van Blitz, na wat verder te hebben gelezen kwam ik er dus achter dat Adam Opel, geboren is in Rüsselheim, Duitsland.

En wat is het/de logo/vlag van die stad? juist het blauwe vlaggetje!

http://nl.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCsselsheim

Op de volgende site ben ik wel dit tegen gekomen:
Sinds de jaren 1950 dragen alle vrachtwagens en bussen die reeds sinds 1936 tot de merknaam Opel-Blitz behoorden, een Blitz-embleem op de motorkap

1977

Op het internationale autosalon van Frankfurt worden de modellen Rekord E, en de nieuwe Monza A en Senator A met zescilindermotoren en resp. 2,8 liter en 3,0 liter voorgesteld. In 1979 wordt de nieuwe Kadett D geïntroduceerd, het eerste Opel-model met voorwielaandrijving. In datzelfde jaar introduceert Opel identificatietekens op alle plastic onderdelen voor de voertuigproductie als voorwaarde voor recycling.

Met de nieuwste wagensymbolen is het Blitz-teken nu het enige en uniforme embleem voor alle Opels. Het nieuwe Blitz-teken symboliseert kracht, moderniteit, technologie, elegantie en dynamisme.

De "geschiedenis"site is: http://www.opel.autostadleuven.be/r/opel-geschiedenis

Nu nog opzoek naar het wit met gele vlaggetje!

Gr. Mischa

Helaas geen Kadett meer.
doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 26 Oktober 2011, 18:43:09 »

Die vlaggetjes zitten ook op mijn 61er olympia rekord en horen daar volgens de folders ook op te zitten.

Vlag lijkt op die van de deelstaat Silezië.

Als je die gegevens op wikipedia bekijkt kom je ook een aantal keer de naam Opole tegen.
Misschien later opel geworden?

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
kadettmetbeleg
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 25 November 2011, 00:09:27 »

mijn eerste auto was een kadett b sedan 2deurs special uit `73 en in `83 gekocht voor 100 gulden.
dat waren nog eens mooie prijzen maar ja toen had ik ook nog een mooie bos haar op mijn hoofd.
wat er anders was dan kadetten die mijn vader toendertijd gehad heeft was:
een korte pook , hoge voorstoelen,3punts gordel,3spaaks rvs stuur met dikkere kunstlederen wiel ,  13inch sr velgen met halve maan sleuven,schijfremmen met bekrachtiger, 1.2 motor met dubbele uitgang in uitlaat, voor en achteras met stabilisatorstangen,
rubberen rozetten op de bumpers,dubbele dunne striping rondom de auto en ja het embleem met de dubbele vlaggentjes zaten ook op de zijschermen.
verder zat er een klok en achterruitverwarming in de auto maar dat kon je natuurlijk in iedere wagen als extra bij bestellen.
doordat ik de auto van de eerste eigenaar,mijn collega had gekocht weet ik dat er niet eerder aan de auto gesleuteld was.
helaas is de auto al jaren geleden overleden aan de ziekte van roest.
ik hoop dat je nog iets aan deze informatie hebt.
groet,
marco
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 25 November 2011, 09:04:43 »

dank!

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 26 November 2011, 21:30:16 »

........een korte pook hmmm, maar ja zit ook een 1.2 C-blokje in met lange pook , hoge voorstoelen check MET hoofdsteun ,3punts gordel helaas,3spaaks rvs stuur met dikkere kunstlederen wiel check, alleen leder is er al af, zit mooi hout onder, vind ik persoonlijk veel mooier ,  13inch sr velgen met halve maan sleuven check,schijfremmen met bekrachtiger check, 1.2 motor met dubbele uitgang in uitlaat check, voor en achteras met stabilisatorstangen check,
rubberen rozetten op de bumpers check,dubbele dunne striping rondom de auto  check en ja het embleem met de dubbele vlaggentjes zaten ook op de zijschermen check.
verder zat er een klok check en achterruitverwarming in de auto  check................

Hulde!!! Ik heb dus een echte special!!! Bewaren dus
Max
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 27 November 2011, 12:45:09 »

Korte pook/lange pook zit echt verschil in het chassis dus ik zou nog niet al te zeker zijn van je special.. mijne is zeker een special.. er zat een badge achterop Lachen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 27 November 2011, 18:38:05 »

en die driepuntgordel lijkt me ook best elementair voor een special...

Kadett B L "super" 1968 LPG
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 11 Juli 2014, 13:30:30 »

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien, special heft geen schijven te hebben. Mijn "70 special heeft origineel trommels, sigarettenaansteker, korte pook en chroomen rozetten op de bumpers. Zover ik weet was dat de optie voor een special.
Interieur is bij mij rood en ook een rode rubberen vloermat, maar of dat specifiek special is weet ik niet.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 11 Juli 2014, 13:45:59 »

Doe ik ook nog ff mee.
Mijn 73er special heeft al deze opties maar ook trommel remmen zonder bekrachtiger en geen rozetten.
Een 1.1 motor met dubbel uitlatspruitstuk!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: