Hoi allemaal,
Ik ben Kenneth, uit Belgiƫ, nieuw op dit forum.
Heb me afgelopen weekend een Kadett B gekocht, een 4-deurs sedan, 1100 cc, in gebruik genomen op2/2/1966 + een tweede complete voor onderdelen...
De basis van de wagen is zeer OK, maar verder is het een hele hoop werk!!!
Electriciteit: ruitenwissers deden het dit weekend nog, vandaag niet meer, radio ( originele Blaupunkt!) zit zonder bedrading, dashboardverlichting werkt niet...
Motor: start en draait onmiddelijk, choke werkt, maar tijdens het rijden trekt de motor niet door, stilstaand gas geven en alles gaat goed.
Ik zoek nog een complete uitlaat, er zit nu nog een half metertje pijp onder en daar stopt het verhaal, klink nu als een ouwe amerikaanse V8

Heeft wel goede remmen, nieuwe olie op versnellingsbak en differentieel ( daar heeft de vorige eigenaar nog voor gezorgd), en een harde carrosserie, nergens doorgeroest, enkel de kofferruimte heeft zorg nodig om roest te voorkomen.
Ook is de volledige historiek van de eerste kilometer tot nu aanwezig, en dan bedoel ik dat de eerste eigenaar alles heeft genoteerd, tot de prijs van lampjes, olieverbruik, vakantiebestemmingen met kilometers en verbruik enz...
Hieruit valt te besluiten dat toen de onderdelen iets goedkoper waren dan nu.
Hier enkele fotos om wat beter toe te lichten: