Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 13:12:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onderdelennetwerk.nl  (gelezen 10984 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 28 Maart 2012, 17:20:47 »

Ben er na wat zoeken op internet tegen de volgende onderdelenboer aangelopen. Heb er een dorpel en wielkastranden besteld voor mijns inziens niet teveel geld.
Even KvK nummer gecheked, maar 30 eu voor een dorpel leek me niet onaardig gezien de bedragen die ervoor gevraagd worden.
Afijn, op hoop van zegen, zal mijn ervaring ook posten, maar dat komt volgende week als het pakket binnen is.

Hieronder een linkje naar de onderdelen.
http://www.onderdelennetwerk.nl/nl/auto-onderdelen/.cat/opel/merken/kadett-b-1965-1973/ID/1899/?filter
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Maart 2012, 18:12:53 »

Met plaatwerk is het altijd even afwachten wat je krijgt. Vroeger was er veel verschil in kwaliteit tussen de merken onderling, maar tegenwoordig zijn alle merken eigenlijk allemaal het zelfde: er is plaatwerk in omloop waar 3 merken stikkers over elkaar zitten. Vroeger was bijvoorbeeld "Nor" kwalitatief beter dan van Wezel, maar tegenwoordig is dit allemaal afkomstig van dezelfde fabrikant.

Bij ons in Brunssum zaten we dicht bij de "van Wezel" bron, en kregen wij als (particuliere) hobbyist zeer hoge kortingen. Helaas is deze leverancier gestopt, omdat de kwaliteit van "van Wezel" tegenwoordig ook niet meer te voorspellen is.

Aan de afbeeldingen te zien op de website van onderdelennetwerk.nl, lijkt het om plaatwerk van "van Wezel" te gaan. Dit is ook te krijgen bij bijvoorbeeld Winparts.nl. Hier zijn de door jouw genoemde dorpels een stuk goedkoper (minder dan 20,- euro), maar spatbordrandjes zijn weer een stuk duurder.

De plaat onder de tank is bij Winparts niet te leveren, terwijl deze wel op de site van onderdelennetwerk.nl staat.

Laat even weten wat je hebt gekregen, en of de pasvorm een beetje klopt! Succes met het opknappen van je kadett!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Maart 2012, 18:53:30 »

Let op er zijn 2 verschillende soorten plaatwerken, dit geldt zeker voor dorpels.

Je hebt overzetplaatwerk en vervangingsplaatwerk, overzetplaatwerk zetten men vroeger over de oude dorpels heen. Daarom lijkt het plaatwerk groter en niet precies passend, kun je natuurlijk wel passend maken.

Voor de rest zeker niet te duur.

Succes verder.

Fred Uut Huuessen
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Maart 2012, 22:04:10 »

Klopt helemaal Fred. Het plaatwerk dat tegenwoordig nog te koop is voor de B-Kadett is bijna allemaal van het type "oversized", en dus niet zonder meer geschikt om "in te lassen". Er zal dus inderdaad wel wat aangepast moeten worden. Bij deze (overzet)kokers zijn er echter ook 2 verschillende uitvoeringen: de lange versie (met reparatiedeel voor het voorscherm), en de (goedkopere) korte versie: zonder reparatiedeel van het voorscherm.

Ik heb overigens op deze site vanavond ook iets besteld, namelijk de bodemplaat voor onder de tank. Dit heb ik gedaan omdat deze moeilijk te krijgen is op andere plaatsen. Ik laat me verrassen  Lachen

ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Maart 2012, 23:47:14 »

Ik had Winparts ook gezien. Afhankelijk van welk model je aanklikt heb je inderdaad voor tussen de 11 en 20 euro een dorpel excl verzendkosten.
Winparts geeft aan dat het oversized is, dus overzet. Dat maakt me verder niet zoveel uit, als het maar een beetje mooi pas te maken is.
Maar aangezien daar de wielkastranden een vrij marktconforme prijs aantikken en ik anders ook weer verzendkosten moet lappen vond ik het zo wel even prima.
Als ik los nog een dorpel nodig blijk te hebben (de bestuurderskant leek me op het oog in orde, maar zou nog tegen kunnen vallen) dan Winparts maar eens aanschieten.

Ben al lang blij dat ik geen 40 euro hoef te lappen voor een wielkastrand of 60 voor een dorpel. Nu nog hopen dat het allemaal een beetje de moeite is. Lachebek
Het gaat trouwens om de groene coupe (71-21-SP) waar ik over een week eens aan ga beginnen, tegen beter weten in. Ik ben benieuwd Knipoog
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 06 April 2012, 19:20:50 »

Grote doos is afgelopen week bij mijn ouders aangekomen. De inhoud maar eens even bekeken.
Veel stickerwerk. De wielkastranden en de achterplaat zijn van Van Wezel, de dorpel en A-stijl hebben niet echt een merk. Volgens mij zijn het wel mooie volledige delen: De dorpel bevat ook het onderstuk van de A-stijl bijvoorbeeld.

Het daadwerkelijke passen zal moeten blijken, maar dit ziet er in ieder geval erg goed uit. Lachebek

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 07 April 2012, 11:17:40 »

De dorpels zijn zo te zien niet van "van Wezel", ze zien er veel steviger uit. De van Wezel dorpels waren echt bedoeld als overzet deel, een daarom ook dunner dan de originele.

Ik heb inmiddels de bodemplaat voor onder de tank ook binnen. Ik heb deze niet nodig voor mijn eigen project, maar misschien wel voor een later project!
De kwaliteit van dit deel is perfect. Pasvorm en dikte plaatwerk is OK!

Ralph

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 07 April 2012, 13:27:57 »

Mannen,

Ik kijk zojuist bij hun op de site en volgens mij heeft Ralph de laatste gekocht Droevig.
Er staan nog maar 8 producten op voor een b-kadett..

Wees er dus maar zuinig op Knipoog

Mvg,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 07 April 2012, 23:05:43 »

Erwin,
Stuur ze vooral een mail. Toen ik keek stond enkel de linker wielkastrand op de website. De rechter heb ik specifiek naar gevraagd en deze konden ze bestellen. Met wat geluk geldt dat ook voor het bodemplaatje onder de benzinetank. Lachebek
Succes!

(mailadres: info at onderdelennetwerk.nl)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 10 April 2012, 09:18:07 »

Mannen,

Ik kijk zojuist bij hun op de site en volgens mij heeft Ralph de laatste gekocht Droevig.
Er staan nog maar 8 producten op voor een b-kadett..

Wees er dus maar zuinig op Knipoog

Mvg,
Erwin

Erwin,

Als je erg verlegen zit om dit stukje plaatwerk, dan mag je het tegen de door mij gemaakte kosten overnemen (aanschaf+verpakking+verzendkosten). Ik heb het niet op korte termijn nodig. Als je dit wil, stuur dan even een berichtje of e-mail, dan neem ik het zondag mee naar Beekbergen!

Ralph

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 10 April 2012, 16:13:19 »

Ralph,
Je hebt een pb.
Mvg,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 11 April 2012, 10:47:00 »

nog een adres (in Duitsland)
www.altopelhilfe.de

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: