Holland Kadett B Club Forum
15 April 2026, 20:22:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Opel Kadett Fastback LS - $50 paintjob  (gelezen 15828 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
danvv
Gast
« Gepost op: 03 Juni 2012, 21:11:12 »

Nou dan zal ik mijn kadettje ook maar even showen.
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een 2 deurs Fastback LS.
Zo was de kadett bij aanschaf

Zoals je ziet was er van de orginele lak nog weinig over, totaal verweerd, de vorige eigenaar heeft 'm daarom ook maar bewerkt met een roller (en niet te zuinig Lachebek )
De versnellingsbak was ook gaar, die ratelde van ellende nog net niet uitelkaar.
Die is na aanschaf gelijk vervangen voor een bak uit een C kadettje, kleppen en carb afgesteld en hij loopt nu als een trein!

maar goed... aan de lak moest toch wat gedaan worden. aangezien mijn budget beperkt was ben ik aan de "$50 paintjob" begonnen.
http://www.rickwrench.com/50dollarpaint.html
De $50 paintjob komt er op neer dat er zo'n 6 lagen Rustoleum Combicolor verf over heen gaat. (ik kwam uit op totaal 2,5 liter... voor 6 lagen op een complete auto!)
Die verf meng je heel dun aan met thinner, zodat het de substantie heeft van melk, dus ongeveer de helft thinner en de helft verf.... dat rol je er vervolgens op met een superfijn rolletje van de gamma en de moeilijke stukken met een schuimkwastje van de hobbyshop.
Oh en voor dat je een laagje verf aanbrengt schuur je 'm glad met 600grit schuurpapier. er gaat dus veel tijd in zitten Knipoog

grmbl wat een dikke laag is hier opgesmeerd

1ste laag verf... uhoh waar ben ik aan begonnen.....

geschuurd na de 2de laag

na 4 lagen, begint steeds meer te dekken en krijg meer vertrouwen Lachen

en na 6 lagen weer opgebouwd! ziet er nu al prima uit, maar ik wil 'm nog polijsten

vandaag de motorkap gepolijst, eerst met 1500grit nat opgeschuurd daarna met 2500 en vervolgens het laatste beetje sinaasappelhuid er af gekregen met Meguiars M105 (meesterlijk spul! doe dit met een haakse polijst ding) en vervolgens Meguiars  M205 met zo'n poetsapparaat van de gamma.
Spiegeltje glad!

Experiment geslaagd! voor nog geen 100 euro staat hij weer strak ik de lak.
Zwart liegt niet trouwens, elk minuscule deukkie komt naar voren, dat had ik misschien moeten plamuren, maar ach... dat kan altijd nog eens gedaan worden want je doet er zo weer een likje verf over!
Zodra ik tijd heb ga ik de rest van de auto polijsten.
..en uiteraard de binnenkant nog behandelen met een likje verf en wellicht een zwart interieur
meer foto's op http://imgur.com/a/uHAaS
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juni 2012, 21:20:22 »

Heb je nog meer foto's?
Dit is een mooi voorbeeld hoe ik het dadelijk ook kan gaan doen met mijn dagelijkse auto project Grijns
Zie toppic onder je Cool
danvv
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Juni 2012, 21:21:48 »

hier heb ik alle foto's staan
http://imgur.com/a/uHAaS
google maar eens op '$50 paintjob' dat kom je heel veel leuke projecten tegen!
zoals deze oranje charger!
http://board.moparts.org/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=2331682&page=0&fpart=1&vc=1

dit zijn de kleuren die in Nederland makkelijk verkrijgbaar zijn:
http://www.rustoleumdirect.co.uk/sheets/rustoleum/Rustoleum%20Combi%20Colour-Standard%20Colour%20Card.pdf
ik zeg rollen die hap!!

[edit]
dit was mijn stappenplan:

dag1:
-auto strippen, eventueel afplakken.
-schuren 80 grit
-schuren 220 grit
-schuren 400 grit
-hoeft niet helemaal kaal tot op het metaal...! mag wel. primer is niet nodig met deze verf
-1ste laag verf

dag2 t/m 6:
-nat schuren met 600 grit met behulp van een schuurblokje.
-2de laag verf

-klaar!!-

Polijsten:
nat schuren met 1500 grit
nat schuren met 2500 grit
Haaksepolijstding in combinatie met M105 van Meguiars
Simpele poetsmachine in combinatie met M205 van Meguiars (kan ook met de hand, ..goed voor je conditie Tong)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Juni 2012, 22:17:05 »

In het verlengde van de 50 dollar paintjob, kun je ook voor een paar euro je interieur verven met HG-Lederverf. Ik heb hier op meerdere forums zeer positieve dingen over gelezen, en de onderstaande foto's komen van het Opel GT forum!

Lijkt mij een prima oplossing voor een low-budget auto!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
danvv
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Juni 2012, 22:18:05 »

In het verlengde van de 50 dollar paintjob, kun je ook voor een paar euro je interieur verven met HG-Lederverf. Ik heb hier op meerdere forums zeer positieve dingen over gelezen, en de onderstaande foto's komen van het Opel GT forum!

Ralph
kijk aan, precies wat ik zoek Lachebek
even in verdiepen, bedankt.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Juni 2012, 22:23:25 »

Even een linkje naar het betreffende Topic in het Opel GT forum: Klik mij

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Juni 2012, 07:04:49 »

Lijkt mij een prima oplossing voor een low-budget auto!

Ralph

EUH.........
Voordat je je interieur gaat verven geef mij dan aub een seintje.
In dat geval wil ik je oude "blauwe" interieur wel overnemen... (lees: redden van de ondergang).
En zoeken we een mooi ander zwart interieur voor je.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
danvv
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 07 Juni 2012, 21:51:04 »

Citaat
EUH.........
Voordat je je interieur gaat verven geef mij dan aub een seintje.
In dat geval wil ik je oude "blauwe" interieur wel overnemen... (lees: redden van de ondergang).
En zoeken we een mooi ander zwart interieur voor je.

MVG
Wouter
Uiteraard ga ik liever voor een echt zwart interieurtje, ik hou dagelijks marktplaats in de gaten Knipoog heb zeker geen haast mee met het zwart schilderen

Mijn interieur is nog helemaal gaaf, wel aan een sopje toe Knipoog Als jij een mooi zwart interieurtje + deurpaneeltjes kan regelen dan wisselen we 'm zo om!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: