Holland Kadett B Club Forum
01 Februari 2026, 14:09:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kabinet wil oldtimer belasting invoeren.  (gelezen 67059 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 15 September 2012, 20:07:51 »

Getverderrie, hebben jullie het nieuws net ook gehoord op RTL4, er zijn een heel stel partijen die de oldtimer belasting weer willen invoeren, behalve auto's van voor 1960 willen ze nog vrij stellen van belasting.
De PVDA, Groen links ,ChristenUni D66 en CDA, waren allemaal met dit besluit eens  Boos

Voor de mensen die hun oldtimer als daily driver gebruiken is het nog wel te doen als je weer belasting moet betalen, maar voor mensen de meerdere wagens hebben of de timer een paar keer per jaar uit de schuur halen om een keertje naar een show of oldtimer-treffen te gaan zullen dit haast niet meer kunnen betalen.

Als het zo door gaat zie ik de oldtimer straks helemaal uit het straatbeeld verdwijnen, wat een rotstreek als de nieuwe regering straks deze beslissing gaat nemen Boos Huilen

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 September 2012, 20:28:21 »

Tja, Het gaat hier in nederland alleen maar om geld. De auto zal wel altijd de eeuwige melkkoe blijven ben ik bang. Als ze nu eens gewoon weer de 60-dagen kaart weer eens gaan invoeren oid? Hebben ze meteen al die dieselendemercedesrijders190dmet1jaarapk te pakken. Of maak er dan auto's vanaf het nieuwe gele kenteken(1978) belastingvrij van...Paar ideetjes?

greeetzz
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 15 September 2012, 20:44:12 »

gewoon 1986 aanhouden, en dan langzaam van 25 jaar en ouder 40 oid maken... dan blijven alleen mooie/bijzondere auto's op de weg niet die lelijke hokken die nu rijdend worden gehouden om belasting te voorkomen...

Kadett B L "super" 1968 LPG
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 September 2012, 22:16:12 »

Toch wel weer appart, tijdens de verkiezingsstrijd hoor je hier niets over....
Zodra ze de stemmen weer binnen hebben schijten ze je de zak weer vol Boos Boos.
Van deze partijen kun je zoiets natuurlijk ook wel verwachten, maar laten we hopen dat o.a. de Fehac onze belangen goed gaat verdedigen.

@het bestuur: Is onze club eigenlijk lid van de Fehac?

Misschien kunnen we zelf in actie komen? Of via de H.O.C.N.?
In ieder geval voorlopig nog niet definitief. Rustig afwachten lijkt me ook niet de juiste weg?

Mvg,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 15 September 2012, 23:02:04 »

@het bestuur: Is onze club eigenlijk lid van de Fehac?

Dit onderwerp is de afgelopen ledenvergadering aan de orde geweest. Om lid te worden van de FEHAC, moet je per lid een fors bedrag afdragen. Dit bedrag is ongeveer evenveel als wij als contributie vragen  Lippen verzegeld

We zijn dus geen lid van de FEHAC. Wel willen we in de toekomst meer gaan samenwerken met andere Opel Clubs, en wel via de FEDOC, Federatie Opel Clubs Nederland. Deze gesprekken zijn echter nog pril......

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Oktober 2012, 17:23:00 »

Hallo allemaal,

Vandaag is het regeerakkoord bekend gemaakt:

105. Vervallen vrijstelling oldtimers MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.

108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.

Dat ziet er niet goed uit voor ons. Voor mijn dagelijkse kadett wil ik best betalen maar voor mijn andere?

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Oktober 2012, 18:37:25 »

Ik vind het een goede zaak, hoe meer het gebruik van oldtimers als dagelijkse goedkope aftrapbak wordt tegengegaan hoe beter wat mij betreft.

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Oktober 2012, 18:42:04 »

nu maar hopen dat bestaande gevallen de vrijstelling houden, en niet zoals bij grijs kenteken ineens schrappen...

@sideburn: dan moeten ze gewoon de apk iets strenger maken en weer elk jaar houden... dan heb je weer een stuk minder krotten op de weg. met belasting naai je vooral de liefhebbers...

EDIT: ik kom voor mijn lpg kiemen op 692 euro per jaar uit... Geschrokken

Kadett B L "super" 1968 LPG
rick6591
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Oktober 2012, 18:47:09 »

Ze mogen van mij de leeftijd best verhogen. Om het Mercedes 190D voorbeeld er maar bij te pakken. Maar dit gaat inderdaad wel te ver.
Dit is ook geen bezuiniging maar lastenverzwaring.  Droevig

Opel Kadett 1.1n '71 sedan
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Oktober 2012, 19:12:49 »

Dat ik wegenbelasting moet betalen voor de kadett waar ik dagelijks mee rij daar heb ik geen problemen mee, maar zoals mijn Opel Blitz uit 1955 waar ik ongeveer 100 km per jaar mee rij ga ik straks € 2504,- per jaar aan belasting betalen. Dat is dus ruim 25 euro per kilometer!

Voor mijn kadett op LPG is het € 688,- per jaar, op benzine is het € 228,- per jaar.

Ik ben benieuwd wat het wordt.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Oktober 2012, 19:55:01 »

Oeps daar was ik al bang voor, mijn dettje wil ik straks als dagelijkse auto gaan gebruiken en wil hier dus best wel belasting voor betalen.
Ik vind het wel heel erg voor de jongens die een heel stel auto's in de garage hebben staan, en vaak ook nog eens op LPG, dit is voor die jongens dus niet meer te betalen Boos

Ben benieuwd wat er met al die zware oude amerikanen op lpg gaat gebeuren, die kosten straks een fortuin om mee rond te rijden, als je die straks wil verkopen krijg je die niet meer aan de sraatstenen verkocht Ik weet het niet

Ik ben benieuwd wat er nu met de oldtimer verzekering gaat gebeuren, zou deze nu ook verdwijnen, omdat de oldtimers nu voor dagelijks gebruik en meer km gaan rijden Ik weet het niet

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Oktober 2012, 21:41:40 »

Ik zie het ook een beetje positief Grijns al die mensen die nog ongerestoureerde  wagens in de schuur hebben staan gaan deze niet meer opknappen.
Die worden dan weer in onderdelen verkocht op marktplaats, dan hoef ik niet zo veel meer te zoeken, en kan ik lekker goedkoop aan onderdelen komen voor mijn kadettje Grijns Grijns Grijns Grijns Grijns

jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Oktober 2012, 21:47:52 »

och, Als dit allemaal uberhaupt door zal gaan in 2014 is het kabinet alweer demissionair, dus.... Grijns . Mijn kadetje doe ik er niet voor weg. Dan maar schorsen in de wintermaanden oid...
We wachten af, maar ik kan me er niet al te druk om maken.
grtzz
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Oktober 2012, 23:14:04 »

Ik vind het jammer. Juist door de vrijstelling kan ik 't onderhoud nog een beetje bijbenen. 't Is een raamrubbertje hier, stuurkogeltje daar, wielremcilindertje zus, hoofdremcilinderrevisie zo.
Als ik genaaid wil worden ga ik wel naar de rosse buurt. Ik weet het niet
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 30 Oktober 2012, 01:38:34 »

't is gewoon heel simpel. Iedereen praat altijd over datum eerste toelating als criteria voor een oldtimer.
Wanneer als criteria nou datum eerste toelating in Nederland aan wordt gehouden, filter je meteen alle "oldtimers" met drie-letter-kenteken
uit de kaartenbak, voeg hieraan een 40+ jaar criteria aan toe (amerikanen ed) en je bent alle nepperds kwijt.
Zodoende houden we dan in Nederland de echte orginele en aparte klassiekers over..........
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
  Print  

Ga naar: