Holland Kadett B Club Forum
12 Augustus 2026, 04:22:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: stationair toerental 1.1SR motor  (gelezen 77712 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #60 Gepost op: 03 Oktober 2012, 11:01:32 »

Dit tandwiel bedoel ik.. Maar als jou blok nog nooit eerder uit elkaar is geweest zou dat niet het probleem niet kunnen zijn geweest.. wanneer merkte je dat je blok anders ging lopen heb je dingen vervangen of anders afgesteld?

Gr Paul

Nee, direct na aankoop vond ik hem slecht lopen + dat de uitlaatgassen ontzettend stonken + dat hij onder het rijden voortdurend rookte + dat hij olie zoop.
Ik zocht het eerst in de ontsteking (corsa A erop gezet); geen verbetering.
Toen in de carburateur (zat een 1.1N op); 1.1S erop (motor is 1.1SR); geen verbetering.

Compressiemeting; matig, en 2 van de 4 slecht.

Kop eraf; zwaar verkoold. Loopvlakken cilinder slijtsporen; vandaar de revisie.

De loop/afstelproblemen zijn echter gebleven.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 03 Oktober 2012, 11:04:39 »

In dat geval kan het wel eens handig zijn om aan de hand van het kleppendiagram het openen en sluiten van de kleppen is na te meten.

Dat zegt iets over de correctheid van de distributie volgens mij hè?  Hoe doe je dat, wie doet dat ?
Een Bosch Car Service Centre d.m.v. meten/storingsdiagnose?

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #62 Gepost op: 03 Oktober 2012, 11:14:56 »

Is de ketting van de distributie vervangen?
Als deze is opgerekt (misschien door langdurig slecht lopen) kan de nokkenas ook van slag af zijn.
Wat hebben ze gereviseerd/vernieuwd?

Gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 03 Oktober 2012, 11:34:15 »

nee, distributie is niet vervangen (zover ik weet). Ik kan daar met het revisiebedrijf over bellen of zij zich daar nog wat van herinneren of hoe ze bij montage omgaan met eventuele slijtage daarvan.

doorwerth
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #64 Gepost op: 03 Oktober 2012, 14:02:26 »

Is er wel eens gekeken of de bezinedruk niet te hoog is?
Kon het namelijk nergens terugvinden.

Als de druk te hoog is(mogelijk verkeerde pomp) kan het zijn dat het benzine nivo te hoog wordt in de carburateur omdat dit dan toch de naald open drukt.
Voor het oog lijkt het dan alsof het vlotternivo goed afgesteld is , aangezien dit droog gebeurt.

Het te hoge vlotter nivo veroorzaakt dan wat men bij amerikanen nozzle drip noemt.
De benzine komt dan al uit de venturikanalen terwijl dit nog niet de bedoeling is.

Dit levert dan een motor op die niet/nauwelijks af te stellen is.
Een varierend stationair toerental is dan een van de symptomen.

Motor komt op gang , zuigt/krijgt dan al te veel en sterft weer af, komt weer op gang enz

ook het genoemde gat tussen stationair en 2000 toeren is meestal ook een kwaal dan.

Heb dit gehad bij een pontiac waarvan men de pomp vervangen had en daarna nooit meer fatsoenlijk was af te stellen.
Had precies de zelfde symptomen als die van jou, ook bougies zwarter dan zwart.
Bleek dat men een pomp van een injectie gemonteerd hadden en die had een veel te hoge druk.
Pomp vervangen, alles opnieuw goed afgesteld en nooit meer problemen.

Ik hoop dat je er iets mee kan, pompje wisselen om het uit te proberen is ook niet het grootste werk.

Succes, Ronald

kadett b1 1967 1.2s , 5.4ltr V8 chevrolet impala 1962

"Aerodynamics are for people who can't build powerful engines"
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #65 Gepost op: 03 Oktober 2012, 14:26:50 »

tussen de benzinepomp hoort ook de dikke pakkingvan +/- 8mm te zitten. zit deze er niet tussen dan maakt de pomp meer opbrengst Ik weet het niet
dit zou idd ook een oplossing kunnen zijn..

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #66 Gepost op: 03 Oktober 2012, 14:37:30 »

De goede pakking zit eronder, maar het is wel een nieuwe pomp.
Die had ik liggen van een eerdere aankoop, en ik heb hem gemonteerd omdat hij duidelijk voelbaar beter pompt; misschien dus wel teveel Verbaasd
Voor de revisie had hij de oude pomp (die het dus wel deed), en toen was ook alles vet verkoold.
Maar misschien had dat niet dezelfde oorzaak; toen de versletenmotor, nu de pomp???
Ik neem het in ieder geval mee in ons onderzoek.

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #67 Gepost op: 03 Oktober 2012, 17:21:58 »

leg even uit Verbaasd
Backfire+ontsteking kan ik volgen; te vroege ontsteking? Duidt dit op te vroege ontsteking?
Wat is de opzet m.b.t. de vacuummeter; wat kan dit eventueel duidelijk maken?

Sorry voor de late reactie, ik zat niet meer achter de PC.
Een vacuummeter meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk, hiermee kunnen veel problemen herkend worden. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad, kwam er ook niet uit. Na aansluiten van een vacuummeter was onderdrukwaarde echt verkeerd. Met een kwaaie kop de stroomverdeler verdraaid tot ik richting de goede onderdruk ging en het probleem verminderde. Daarna de boel op startmotorsnelheid met de lamp afgesteld en lopen als een zonnetje. Was een 1100N met een onbekende stroomverdeler.
Zie google bijvoorbeeld: http://www.mgcarclub.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=288:vacuum-meter-wat-moet-je-er-mee&catid=973:technische-artikelen&Itemid=123  

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #68 Gepost op: 03 Oktober 2012, 17:26:02 »

Gert

Dat verhaal van Paul en de nokkenas, lijkt er wel op, had  toen ook sterk verkoolde kop.

Probeer verdeler te draaien zonder op de poelie te letten, kun je de graden overbruggen.

Succes Fred Uut Huuessen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #69 Gepost op: 03 Oktober 2012, 19:02:30 »

Eerst ga ik de benzinepomp denk ik omwisselen; ik vond de nieuwe zo mooi krachtig pompen (met de hand bewogen), maar misschien is dat wel te krachtig.
Daarna...... zien we wel weer verder Ik weet het niet

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #70 Gepost op: 03 Oktober 2012, 19:05:20 »

Gert,

ik blijf met je mee piekeren Knipoog

gr Paul
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #71 Gepost op: 03 Oktober 2012, 19:21:41 »

ik zou de druk dan eerst maar eens meten. de motor zuigt de brandstof de pomp in dmv nok en arm. de interne veer pompt de brandstof weg. dus eenmaal op druk beweegt de pomp amper... dus je zou de veerdruk kunnen vergelijken, maar de druk meten is makkelijker...

Kadett B L "super" 1968 LPG
jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #72 Gepost op: 03 Oktober 2012, 19:25:36 »

http://www.ebay.de/itm/Kadett-Rallye-SR-OHV-Solex-35PDSI-Original-Doppelvergaseranlage-Ansaugbrucke-/160889757540?pt=DE_Autoteile&hash=item2575c6df64

Ik weet niet of het een originele is, maar misschien ook een oplossing? Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is....

We denken mee

grtzz
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #73 Gepost op: 03 Oktober 2012, 20:34:35 »

http://www.ebay.de/itm/Kadett-Rallye-SR-OHV-Solex-35PDSI-Original-Doppelvergaseranlage-Ansaugbrucke-/160889757540?pt=DE_Autoteile&hash=item2575c6df64

Ik weet niet of het een originele is, maar misschien ook een oplossing? Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is....
We denken mee
grtzz

Yep, die lijkt aardig origineel. Ik heb zelf ondertussen ook een (aardig goede) complete set op de kop weten te tikken, maar het lijkt me verstandig de motor eerst op een enkele carburateur goed aan de praat te krijgen voor ik begin aan die lastig instelbare 2-carburateurset.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #74 Gepost op: 03 Oktober 2012, 20:39:29 »

ik zou de druk dan eerst maar eens meten. de motor zuigt de brandstof de pomp in dmv nok en arm. de interne veer pompt de brandstof weg. dus eenmaal op druk beweegt de pomp amper... dus je zou de veerdruk kunnen vergelijken, maar de druk meten is makkelijker...

Ja, maar welke waarde op welke wijze meten Verbaasd
Ik heb nog 1 of 2 pompjes liggen die van lopende OHV motoren komen en die dus de originele  (of bij slijtage minder) druk geven; het uitwisselen daarvan is niet zo veel werk.
Trouwens, zuigt de pomp wel aan of loopt de benzine eenvoudig van de hoger gelegen tank naar de pomp en pomp die het door?
Op de uitgaande aansluiting merk en hoor je duidelijk de uitgaande druk, maar aan het inlaatpijpje bespeur ik weinig (of niets?)

Als het niet de pomp is, die de carburateur en daarmee de motor doet verzuipen, lijkt me de ontsteking en daarmee de verdeler en het distributiegedeelte een volgende klant om goed te bekijken

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: