Holland Kadett B Club Forum
12 Augustus 2026, 04:22:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: stationair toerental 1.1SR motor  (gelezen 77713 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 25 September 2012, 19:08:24 »

Gert,

Mijn ervaring met een Bosch ontsteking icm een hotspark is dat de hotspark het vacuumvervroegingsmechanisme (galgje?) blokkeert.
Hiervoor een klein stukje uit het onderplaatje van de hotspark geslepen zodat deze vrije ruimte heeft.

gr Chris
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 25 September 2012, 19:20:01 »

Met z'n tweeën is dat geen probleem; goed idee.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 25 September 2012, 19:29:20 »

Gert,

Mijn ervaring met een Bosch ontsteking icm een hotspark is dat de hotspark het vacuumvervroegingsmechanisme (galgje?) blokkeert.
Hiervoor een klein stukje uit het onderplaatje van de hotspark geslepen zodat deze vrije ruimte heeft.

gr Chris

Klopt! Had ik bij B-Kadett ontsteking ook. Heb ik ook een klein beetje moeten "buigen". Bij de grotere motoren (van mijn Rekords) geen aanpassing hoeven doen. Hier is de doorvoer ook vierkant, en niet zoals bij de meeste B-Kadett's rond!

Inderdaad ook even controleren Gert! Kan inderdaad aanlopen  Boos

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 25 September 2012, 20:07:24 »

Hoi Chris, dank voor het meedenken.
Dat zal ik straks eerst eens controleren; de vacuumvervroeger doet het wel, maar of hij de grondplaat goed meeneemt Verbaasd

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 25 September 2012, 21:57:52 »

Zo ver ik kan zien, blokkeert de hotspark de vacuumvervroeger niet. Toch heb ik de puntjes weer ingebouwd; dan weet ik zeker dat het niet aan de electronica kan liggen.
Z.s.m. uitproberen hoe hij reageert op de Bosch verdeler en eventueel de Delco verdeler; beide komen (dacht ik origineel) uit een 1.1SR blok.

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 26 September 2012, 12:21:45 »

Hoi Gert,

Anders heb ik wel een ontsteking van mijn SR blokje te leen, dan kun je in ieder geval even vergelijken en/of proberen.

Mvg,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 26 September 2012, 12:32:33 »

Fijn, alvast bedankt.
Eerst probeer ik de originele Bosch met puntjes, dan eventueel de Delco uit die sloop-rallye. Mochten we dan nog aan de verdeler twijfelen, dan probeer ik graag de jouwe.
Ook heb ik twee bobines uit de periode 68-70 liggen die hier bij zouden moeten passen. KWW

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #37 Gepost op: 26 September 2012, 14:24:34 »

Ook heb ik twee bobines uit de periode 68-70 liggen die hier bij zouden moeten passen. KWW

Gert, wat voor bobine heb je nu gebruikt i.c.m. de hotspark? Heeft deze niet een te lage weerstand, waardoor de hotspark te heet wordt?

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 26 September 2012, 14:40:47 »

Nee, bij de hotspark hoort de blauwe Bosch bobine. Die heb ik er toen speciaal bij gekocht.
Voor de contactpunten ontsteking heb ik de Bosch KW12V , de laatste drie genoemden in het lijstje uit de vraagbaak.

jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 30 September 2012, 11:15:54 »

en Gert? Al iets wijzer geworden?

greetzzz
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 30 September 2012, 11:56:29 »

Nee, over het uitproberen van de nieuwe verdelers heb ik nog niets gehoord.
Ze zouden er zaterdag tijd voor proberen te maken; ik was zelf toen niet bereikbaar.
Ik hoor wel wat het heeft gebracht.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 02 Oktober 2012, 18:35:05 »

Daar wordt ik niet echt vrolijk van; we/ze kunnen hem niet goed aan de praat krijgen.
Stationair loopt hij redelijk netjes (warm wat minder) en boven de 2000 tpm ook. Daartussen is het hommeles.
Bij gas geven sterft hij af, je moet met het gas spelen om hem door dat tussengebied te krijgen; de bougies worden zwart.
De originele ontsteking met contactpuntjes zit er weer in, de 1.1S carburateur (op de oude 1.1N en een onbekende 1.2S loopt hij nog slechter) er op.
Lijkt of hij te vet is (zwarte bougies); te grote venturi? (28, origineel voor de 1.1S motor), te veel brandstof? (originele 1.1S bezetting sproeiers) en bij het uitproberen op andere Kadett-motoren door Paul liep hij netjes.
Toch de ontsteking???
De carb. is goed afgedicht, geen valse lucht, goed schoongemaakt en functionerend (ervaring van Paul); de motor is gereviseerd en zou als nieuw moeten zijn, verdeler origineel (zat er tenminste op en het serienr. van Bosch klopt met de vraagbaak).
Advies via de HOCN is, een viergasmeting te laten doen en te bekijken hoe de verbrandingsgassen zich verhouden in de verschillende toerentalgebieden; een expert/deskundige zou hier misschien de oorzaak kunnen afleiden.
Misschien moeten ze dat maar laten doen; ik weet niet meer waar ik het zou moeten zoeken.
Ik kan de 2-carb.set kunnen reinigen, deze goed afdichten en erop zetten, maar deze moeilijk af te stellen set i.c.m. de huidige afstelproblemen lijkt me geen makkelijke optie.

Dat wat ik twee jaar geleden al beschreef http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8195.0.html is dus eigenlijk nog steeds aan de orde; wat is wijsheid in deze en wie heeft hem in pacht Verbaasd Verbaasd

jeroens
Jr. Member
**

opel kadett 4 deurs sedan 1.1sr automatic

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 02 Oktober 2012, 18:53:53 »

Misschien domme opmerking, maar staat de kleptiming wel ok? Ooit eens gehad bij een motorfiets. Zoekenzoeken enz...en dan nadat je alles hebt vervangen er achter komen dat de kleptiming verkeerd stond... Ik weet het niet Verder zou ik het 123 ook niet weten..Iemand?

succes!
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 02 Oktober 2012, 19:05:59 »

Ja, volgens de garage wel.
Voor de revisie deed hij eigenlijk een beetje hetzelfde (toen worstelde ik er zelf mee) en toen heb ik m.n. de kleppentiming ook gecontroleerd).
Nu ga ik min of meer af, op dat wat de garage doet/merkt/zegt; en dat lijkt verrekte veel op mijn vroegere ervaringen Boos

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 02 Oktober 2012, 20:08:15 »

He dat is wel balen Gert,
Ik neem aan dat dit verschijnsel zich zowel met als zonder luchtfiter voordoet.
Zoals je het euvel beschrijft heb ik zelf toch een beetje het vermoeden dat het in de brandstoftoevoer naar de cilinders moet zitten.
Is al is geprobeerd om het acceleratiepompje op de carburateur goed af te stellen?
Als deze niet goed werkt krijg een soort gelijk verschijnsel.
De motor loopt netjes stationair, maar zodra je gas geeft sterft de motor uit omdat ie te weinig (of teveel) brandstof krijgt. Ook kan dan een "backfire" (steekvlam) ontstaan in de carb en het luchtfilter.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: