Daar wordt ik niet echt vrolijk van; we/ze kunnen hem niet goed aan de praat krijgen.
Stationair loopt hij redelijk netjes (warm wat minder) en boven de 2000 tpm ook. Daartussen is het hommeles.
Bij gas geven sterft hij af, je moet met het gas spelen om hem door dat tussengebied te krijgen; de bougies worden zwart.
De originele ontsteking met contactpuntjes zit er weer in, de 1.1S carburateur (op de oude 1.1N en een onbekende 1.2S loopt hij nog slechter) er op.
Lijkt of hij te vet is (zwarte bougies); te grote venturi? (28, origineel voor de 1.1S motor), te veel brandstof? (originele 1.1S bezetting sproeiers) en bij het uitproberen op andere Kadett-motoren door Paul liep hij netjes.
Toch de ontsteking???
De carb. is goed afgedicht, geen valse lucht, goed schoongemaakt en functionerend (ervaring van Paul); de motor is gereviseerd en zou als nieuw moeten zijn, verdeler origineel (zat er tenminste op en het serienr. van Bosch klopt met de vraagbaak).
Advies via de HOCN is, een viergasmeting te laten doen en te bekijken hoe de verbrandingsgassen zich verhouden in de verschillende toerentalgebieden; een expert/deskundige zou hier misschien de oorzaak kunnen afleiden.
Misschien moeten ze dat maar laten doen; ik weet niet meer waar ik het zou moeten zoeken.
Ik kan de 2-carb.set kunnen reinigen, deze goed afdichten en erop zetten, maar deze moeilijk af te stellen set i.c.m. de huidige afstelproblemen lijkt me geen makkelijke optie.
Dat wat ik twee jaar geleden al beschreef
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,8195.0.html is dus eigenlijk nog steeds aan de orde; wat is wijsheid in deze en wie heeft hem in pacht