Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 09:51:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 969237 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #480 Gepost op: 30 Mei 2014, 21:28:40 »

Eindelijk is het grootste laswerk gedaan, gelukkig want mijn gasfles is helemaal leeg Grijns
Vandaag begonnen met het strak maken van de linkerkant van de kadett, ik was haast vergeten hoe moeilijk dat starktrekken met plamuur was  Tong
De naad van spatbord naar deur is gelukkig weer helemaal gelijk, hoop dat ik de kadett de aankomende dagen weer helemaal glad getrokken krijg.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #481 Gepost op: 31 Mei 2014, 07:50:41 »

dat schermpje is als nieuw geworden Martin goed bezig Grijns

gr Paul
2300S
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #482 Gepost op: 31 Mei 2014, 10:29:09 »

ziet er netjes uit.
succes verder

gr Richard
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #483 Gepost op: 25 Juni 2014, 19:54:44 »

Eventjes een kleine update, ben flink bezig geweest met het strak trekken van de kadett, heb zo goed als ik kon met plamuur aan het stoeien geweest, is moeilijk en gaat heel veel tijd inzitten Tong
Kwam met het schuren van de kofferklep, onder de lak een aluminium sticker tegen waar op stond "kadett by buick" de rest kon ik helaas niet meer lezen, het vreemde is dat alle onderdelen en nummers naar amerikaanse kadett worden verwezen, voor zover ik weet is deze door de eerste eigenaar in Nederland gekocht ? ?
Iemand misschien een iedee hoe dit kan, een amerikaanse kadett buick ziet er uit als een olympia, ik heb geen olympia, is er misschien iets fout gegaan in de fabriek ? ?

De buitenkant in de primer gezet, dat ziet er gelijk heel anders uit.

Ga nu beginnen aan de motorruimte en kofferbak, deze zitten helemaal vol gespoten met bitac, heb eerst een klein stukje geprobeerd met een stukje scots-brite gedoopt in wasbenzine, de bitac vliegt er vanaf.

Na schoon maken met een doek blijft er een vettig laagje achter, toen ingespoten met siliconenverwijderaar en weer afgepoetst met een droge doek, dit werkt super goed Grijns

Groetjes Martin.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #484 Gepost op: 25 Juni 2014, 20:16:36 »

Mooi stukje werk Martin.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #485 Gepost op: 25 Juni 2014, 20:26:27 »

is jouw kadett niet van een wat later bouwjaar?
misschien moesten er nog wat onderdelen van de buick kadett lijn op en hebben ze die voor de opel kadett's gebruikt Verbaasd

goed bezig trouwens Cool

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #486 Gepost op: 26 Juni 2014, 20:26:58 »

is jouw kadett niet van een wat later bouwjaar?
misschien moesten er nog wat onderdelen van de buick kadett lijn op en hebben ze die voor de opel kadett's gebruikt Verbaasd
De kadett is van begin 1971, denk dat inderdaad zoiets moet zijn, of misschien een amerikaanse kadett die gecanceld is en verder gebouwd is in de europese fabrieks lijn Lachen
Het leuke is dat ik nu onder de motorkap bij het schuren de amerikaanse product nummers en jawel de letters by buick tegen kom, zijn een beetje verroest maar nog wel goed leesbaar, helaas zullen die na het spuiten wel weer verdwijnen en niet meer zichtbaar zijn.
Het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit dat ze er in de fabriek een mengelmoes van hebben gemaakt, ik blijf hem mooi vinden ook al is het een opelbuick kadett Grijns

Groetjes Martin.

*US*4210

*by buick*

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #487 Gepost op: 26 Juni 2014, 23:30:33 »

is dat niet een serienummer?

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #488 Gepost op: 27 Juni 2014, 11:00:03 »

Je kunt natuurlijk de ingeslagen nummers natruurlijk ook enkel in de primer zetten, dan niet dicht plamuren en vervolgens in de lak mee laten spuiten. Dit heb ik ook met mijn chassisnummer laten doen. Dan blijven de nummers mooi leesbaar.
Het is natuurlijk wel leuk om de buick nummers zichtbaar te houden.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #489 Gepost op: 27 Juni 2014, 13:14:31 »

Je kunt natuurlijk de ingeslagen nummers natruurlijk ook enkel in de primer zetten, dan niet dicht plamuren en vervolgens in de lak mee laten spuiten. Dit heb ik ook met mijn chassisnummer laten doen. Dan blijven de nummers mooi leesbaar.
Het is natuurlijk wel leuk om de buick nummers zichtbaar te houden.

MVG
Wouter
behalve als het een serienummer is en je geen problemen wil bij een apk... Knipoog

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #490 Gepost op: 27 Juni 2014, 15:06:34 »

Vandaag bij het schoonmaken 2 muntstukjes gevonden in de kofferbak, gelijk maar even in de auto onder de vloerbedekking aan het zoeken gegaan en nog vanalles gevonden, nederlandse duitse en belgische muntjes, een pakje vloeitjes, een spaarzegel en een uitelkaar gevallen kenteken deel 3, en onder de motorkap heel veel nootjes  Grijns
Jammer genoeg net te weinig geld gevonden om op vacantie te gaan Droevig Lachen

Groetjes Martin.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #491 Gepost op: 27 Juni 2014, 15:19:39 »

Die noten duiden op muizen; volgens mij heb jij hun huis ingepikt  Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #492 Gepost op: 28 Juni 2014, 17:48:51 »

Ben een flink stuk opgeschoten met het schoon wassen van de bitac, voordeel is dat er bijna geen roest zit en het metaal door de bitac goed geconserveerd is gebleven.
Mijn rug vond dit voorover hangen minder leuk Tong
Voordat ik kan gaan schuren moet ik eerst nog de de plastic kachelbak en de metalen plaat los halen, en om het laatste gedeelte van de bitac weg te poetsen moet ik de ruitenwisser motor demonteren.

Moet ik nog ergens speciaal op letten bij het demonteren van de ruitenwisser motor ? ?

Groetjes Martin.

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #493 Gepost op: 28 Juni 2014, 22:16:32 »

Hoi Martin,

Als je detail foto´s maakt van het demonteren gaat het goed komen!
Is niet erg ingewikkeld alleen goed opletten.
Op de as van de ruitenwissermotor zit een spie, dat is het enige dat fout kan gaan.

Goed bezig overigens!
Succes,
Erwin

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #494 Gepost op: 29 Juni 2014, 19:24:19 »

Heb vandaag weinig kunnen doen, mijn rug even laten rusten Tong
Heb nog wel even de kachelradiateur, aanzuigbak en ruitenwisser motor los gehaald, dacht dat dit moeilijk was maar stelde niets voor.
Krijg alleen de ijzeren plaat die tegen het schutbord zit niet los, heb de schroefjes losgehaald, maar het lijkt of deze zit vastgelijmd ?

Vraagje: wat zit er eigenlijk achter die ijzeren plaat, en hoe krijg ik die los ?
Vraagje: als er regen in het bovenste aanzuigrooster komt, waar zit dan ergens de waterafvoer, zit deze achter de ijzeren plaat of ergens anders ? heb namelijk een waterlekkage in de auto en heb een vermoeden dat dit van de waterafvoer vandaan komt.

Groetjes Martin.

Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: