De laatste weken niet veel kunnen doen, gewoon veel te koud in mijn schuurtje

Heb de afgelopen dagen toch maar weer een poging gedaan om het onderblok schoon te krijgen, hier zat een dikke laag vet op en had gehoopt dat onder die vetlaag een mooi blok te voorschijn zou komen, helaas was het één bonk roest, en ben lang bezig geweest om het blok weer te ontroesten, helaas is het te koud om de hitte bestendige lak er op te spuiten.

Omdat de auto 6 jaar heeft stil gestaan is er zelfs fliegroest vlekjes ontstaan in de cilinderwand, en omdat er nieuwe zuigerveren in komen moesten de cilinders ook bewerkt worden.
Nieuwe zuigerveren mogen namelijk niet in een cilinder gestopt worden die een glanzend oppervlak hebben (verglazing).
Ik heb het eerst geprobeerd met een zelf gemaakte flexhoon, gemaakt van scotch bright, maar dit werkte voor geen meter

Heb toen toch maar een echte hoon op internet gekocht, en na veel kijken op youtube hoe je zoiets moet doen ben ik er maar aan begonnen.
Het resultaat is verbazingwekkend goed gelukt, de verglazing en de roestvlekjes zijn verdwenen en er is een perfect hoon spoor achter gebleven