Holland Kadett B Club Forum
27 Oktober 2025, 01:24:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 918137 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 17 Januari 2013, 21:35:00 »

Nu de grote dingen zijn gedaan ben ik begonnen aan de kleine dingen schoon te maken, dit is nog veel werk maar gelukkig begint de grote doos met roestige onderdelen steeds kleiner te worden Grijns

Groetjes Martin

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 18 Januari 2013, 08:10:21 »

Dat gaat het torretje weer lekker vinden....

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #167 Gepost op: 20 Januari 2013, 10:57:52 »

Omdat het de laatste dagen veel te koud is om in mijn schuurtje te werken ben ik nu lekker op mijn gemak onderdelen aan het zoeken op internet, en zo heel langzaam komen de pakketjes via de post binnen  Cool

Nu heb ik ook een velleman elektronische ontstekings kit gekocht, met een behuizing, nu wil ik deze uitbreiden met een
(sistem function licht) en een (static timing light), weet alleen niet of dit mogelijk is ?

Hier dus even een vraagje aan de elektronica kenners hier op he forum Grijns

-- Ik wil een LED plaatsen om te zien of het velleman kitje aan staat, waar moet ik deze plaatsen (zie schema).

-- Ik wil een "static timing light" plaatsen, is dit mogelijk, kan dit een normale 12V LED zijn of moet dit een speciaal type LED zijn, en moet ik deze mischien onderbreken met een schakelaar, weet namelijk niet of een LED de stroompulsen aan kan ?
Kunnen jullie misschien op het schema aangeven waar ik dit LED of lamje moet aansluiten.

Groetjes Martin.

1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #168 Gepost op: 20 Januari 2013, 11:47:43 »

Volgens mij mag je de Led om te zien of de kit aanstaat plaatsen tussen klem 1  op je schema (klem 15 op bobine) en massa. Van zodra het contact aanstaat zal het ledje branden.

Dat timing ledje mag volgens mij tussen de contactpuntjes staan. Klem 2 en massa. Als de contactpuntjes openen (vonk) zal het ledje branden. Best wel een schakelaartje tussen plaatsen, anders zal het ledje voortdurend knipperen als de motor draait.

Ik ben hier wel niet 100 procent zeker van. Waarschijnlijk kan iemand die er wat meer ervaring mee heeft nog even zijn mening geven.

Welk type led je best gebruikt heb ik geen idee van. Daar ben ik niet echt van op de hoogte.

Groeten,
Gertjan
ab
Gast
« Antwoord #169 Gepost op: 20 Januari 2013, 13:11:13 »

aan/uit-LED idd aan "1" maar dan wel met een weerstandje van 820 ohm a 1K. zondat dat weerstandje brand het LEDje door. de waarde van de weerstand bepaalt de lichtintensiteit van het LEDje.

je timing-LED idd aan "2". wel weer ook met een weerstandje. nu iets minder ivm de aanwezigheid van R1 en R2 (die samen een waarde geven van 165 in totaal). dus daar een weerstand van de hierboven gemelde waarde minus 165 ohm. maar zo prcies komt het er niet op aan. als het maar in de buurt is.

het soort ledje is niet belangrijk. rood, groen, geel, 3mm, 5mm, etc: als het maar brand. geen IR-ledje of zo. maar dat spreekt voor zich.

dat het timing-LEDje knippert (als deze altijd aan) staat, deert het ledje niet.

mss nog nuttig: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9765.0.html  Grijns

trouwens: dat vellemankitje schijn je ook in een spanningsregelaarkastje van een dynamo te kunnen frotten.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #170 Gepost op: 20 Januari 2013, 15:51:50 »

je timing-LED idd aan "2". wel weer ook met een weerstandje. nu iets minder ivm de aanwezigheid van R1 en R2 (die samen een waarde geven van 165 in totaal). dus daar een weerstand van de hierboven gemelde waarde minus 165 ohm. maar zo prcies komt het er niet op aan. als het maar in de buurt is.
Hoi Ab, het bovenstaande verhaaltje van het timing-LED begrijp ik niet helemaal, R1 en R2 zijn 330 Ohm (oranje-oranje-bruin-goud), hoeveel Ohm moet nu de weerstand zijn voor de timing-LED.
Ik heb zelf namelijk nooit geen elektro geleerd, is dus een beetje moeilijker te begrijpen Beschaamd
Ik heb even de tekening aangepast zoals ik denk wat jullie bedoelen, hoop dat ik het goed heb gedaan Rollende ogen

Groetjes Martin.

1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #171 Gepost op: 20 Januari 2013, 18:54:14 »

Hallo Martin,

Het schema zoals je het daar getekend hebt is juist. De weerstand voor de timing led mag een waarde hebben tussen 655 en 835 Ohm.
Twee weerstanden parallel van 330Ohm geven een gezamelijke waarde van 165Ohm.

Bij weerstanden die in serie geplaatst zijn mag je de waardes optellen.

Bij weerstanden die parallel geplaatst zijn heb je de formule: (R1*R2)/(R1+R2), of wanneer ze dezelfde waarde hebben (R1=R2 zoals hier het geval is) mag je de helft van de weerstandswaarde nemen (330Ohm/2= 165Ohm)

Groeten,
Gertjan
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #172 Gepost op: 20 Januari 2013, 19:04:58 »

Hey jongens bedankt, heb ik weer wat geleerd

ab
Gast
« Antwoord #173 Gepost op: 20 Januari 2013, 21:16:24 »

kijk...
ik hoef niets meer te doen. Grijns
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #174 Gepost op: 28 Januari 2013, 20:33:19 »

Even een vraagje, weet iemand hoeveel ruimte er ongeveer zit tussen bovenkant luchtfilterhuis en motorkap.
Ik wil een ander soort luchtfilter gaan plaatsen maar deze is 8cm hoog inplaats van 6cm orgineel, weet dus niet of dit
gaat passen Rollende ogen
Groetjes Martin

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 28 Januari 2013, 21:28:05 »

Iets indrukbaars (bijv. een stuk airco-slang o.i.d.) op het huidige filter leggen en de klep sluiten Grijns

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 28 Januari 2013, 21:38:19 »

Iets indrukbaars (bijv. een stuk airco-slang o.i.d.) op het huidige filter leggen en de klep sluiten Grijns
HAHAHA dat zal niet echt lukken Gert, heb nog geen motor in de coupe liggen, kan dat  dus niet opmeten Grijns
Mijn vrouwtje wil voor mijn verjaardag een chroom luchtfilter uit amerika bestellen, maar dan moet ik wel zeker weten of ik die extra 2 cm kwijt kan onder de motorkap, vandaar de vraag of iemand dit mischien weet of onder zijn motorkap kan kijken.

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #177 Gepost op: 28 Januari 2013, 22:17:46 »

Kan iemand eens proberen om een leeg wc rolletje, dus alleen het kartonnetje op het luchtfilter te leggen en dan de motorkap dicht doen, en kijken of het kartonnetje plat word geduwd, dan weet ik tenminste hoever het rolletje word ingedrukt Lachen

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 28 Januari 2013, 22:42:39 »

Bij mijn eerste B-kadett met 1200S motor (en groot metalen luchtfilter) zat het LPG-stuk tussen carburateur en luchtfilter gemonteerd. Dit was meer als 2 cm dik, en leverde geen problemen op het het sluiten van de motorkap!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 28 Januari 2013, 22:48:24 »

En net met een wc-rolletje geprobeerd; komt er weer mooi rond onder vandaan. Als ik de klep wat hard dicht gooi, valt het rolletje onder de auto op de grond en toen ik er dubbelzijdig tape op heb gedaan, bleef hij niet aan de motorklep hangen.
Zonder er garantie op te geven, lijkt het me dat het WC-rolletje vrij blijft liggen.
Denk erom, het rolletje zou minnimaal ingedrukt kunnen worden zonder dat je dat terugziet, en dat zal bij een luchtfilter niet lukken. Vandaar: GEEN GARANTIE Knipoog

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 90   Omhoog
  Print  

Ga naar: