Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 07:31:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 701310 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #555 Gepost op: 12 September 2014, 10:08:13 »

Heel veel succes!

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #556 Gepost op: 12 September 2014, 14:56:15 »

Helaas is het spuiten van de kadett vandaag mislukt, na de eerste laag begon de verf te reageren op de primer-grodlaag en plaatselijke stukken begonnen te krakeleren.
Ben er maar mee gestopt, moet de lak nu eerst laten drogen en dan helemaal opnieuw schuren voordat ik weer kan gaan spuiten.
Het rare is dat bij de testplaatjes de lak wel goed bleef en niet reageerde op de primer.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #557 Gepost op: 12 September 2014, 16:52:00 »

Waarschijnlijk syntetische grondverf en dan nu basecoat gespoten? Ook moet je uitkijken als er over originele Lucite gespoten word.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #558 Gepost op: 20 September 2014, 09:37:05 »

Zo weer een weekje verder, en ben er achter gekomen dat de lak die ik gebruik net iets te achresief is voor de oude onderlagen die nog op de auto zaten.
Ik had eerst een hele dunne laag gespoten, en na de 2e laag begon de lak gelijk de onderlaag op te eten, dat ziet er een beetje uit als krakelee.
Ben helaas gelijk moeten stoppen en de lak uit laten harden.

Van een afstand ziet het er best nog redelijk uit,



Maar van dichtbij zie je wat de lak gedaan heeft Droevig



Na een hele week schuren is de lak weer netjes glad geworden, dit viel tegen omdat het schuurpapier heel snel vol zat met verf, heb ik de hele auto met de hand moeten schuren Tong



De auto staat weer klaar om vrijdag te spuiten, heb even op het werk navraag gedaan aan de spuiters en er moet nu eerst een sealer op worden gespoten, deze sealer moet het opeten van de oude laklagen tegen gaan.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kwadettilac
Hero Member
*****
Berichten: 514



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #559 Gepost op: 20 September 2014, 10:46:04 »

Oei, dat is balen zeg Huilen.
Wel een mooie kleur.

Succes met de herkansing!
Gelogd

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #560 Gepost op: 20 September 2014, 15:44:25 »

das idd balen hopen dat het alsnog gaat lukken
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
hummer
Sr. Member
****
Berichten: 375



Bekijk profiel
« Antwoord #561 Gepost op: 20 September 2014, 16:56:51 »

Kleur is wel vet!!!!
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #562 Gepost op: 20 September 2014, 18:35:52 »

Kleur is wel vet!!!!
De kleur word nog wel iets anders, is pas de eerste kleur laag, als de parelmoer lagen er overheen komen word het oranje een stukje donkerder.
Nu ik de lak heb geschuurd komen er gedeeltes grijze primer door de lak heen, dit lijken net slijtage plekken, is nu net een soort versleten rat-look, en ziet er ook heel gaaf uit  Grijns

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
doubled
Gast
« Antwoord #563 Gepost op: 21 September 2014, 08:47:18 »

heb je geen oranje waas op je witte schutting? ik heb ooit een capri gespoten voor een garagebox en daar heeft 3 jaar lang een groene waas voor die box gelegen van de verf  Grijns
Gelogd
Rodneymolijn
Newbie
*
Berichten: 10


Bekijk profiel
« Antwoord #564 Gepost op: 22 September 2014, 18:10:18 »

 Knipoog Een sealer is leuk, en kan, maar helemaal kaal en een nieuwe verflaag beginnen zou beter geweest zijn. Heb ooit eens een b ascona gezien die ook met een sealer was behandeld, helaas zag je het wel maar pas na 15jaar.  de "oude lakken zijn namelijk flexibel" en de nieuwe lakken worden keihard.  Knipoog
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #565 Gepost op: 22 September 2014, 19:30:41 »

Knipoog Een sealer is leuk, en kan, maar helemaal kaal en een nieuwe verflaag beginnen zou beter geweest zijn. Heb ooit eens een b ascona gezien die ook met een sealer was behandeld, helaas zag je het wel maar pas na 15jaar.  de "oude lakken zijn namelijk flexibel" en de nieuwe lakken worden keihard.  Knipoog
Tja helemaal kaal maken had beter geweest, maar een auto helemaal laten stralen past niet in dit low-budget project, is veel te duur.
Ik wil met dit project laten zien dat ook mensen met minder geld een kadettje helemaal zelf kunnen restaureren, het hele project heeft aan onderdelen en materialen tot nu toe pas rond de €350 gekost  Grijns
En als de lak na 15jaar vreemd gaat doen dan is de kadett al bijna 60jaar oud, dan ben ik al lang dik tevreden.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #566 Gepost op: 22 September 2014, 23:13:13 »

Ook ik ben bang dat dit niet goed gaat komen met de lak zo. De blanke lak die er op komt zal inderdaad heel anders spannen en alle oneffenheden alleen maar vergroten.Stralen is niet nodig maar persoonlijk zou ik de oranje laag er wel afschuren. Dan een dunne sealer er op om vervolgens de rest te spuiten.
De ellende komt echt niet pas na 15jaar vrees ik maar eerder met 15dagen en dat is pas echt zonde van het werk.

Origineel zit er Lucite op de Kadett en daar kan je niet zo een bacecoat overheen spuiten. Als je schuurpapier meteen vol zit zal het vrees ik een synthetische lak zijn waar je weer geen 2k blanke lak op kan zetten. Dus haal je de oranje laag er niet af kan je er hooguit weer een synthetische blanke lak opzetten.
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #567 Gepost op: 23 September 2014, 18:35:26 »

Ook ik ben bang dat dit niet goed gaat komen met de lak zo. De blanke lak die er op komt zal inderdaad heel anders spannen

Origineel zit er Lucite op de Kadett en daar kan je niet zo een bacecoat overheen spuiten.
Hey Peter, ik ben geen basecoat gelijk op lucite aan het spuiten heb eerst de oude verflagen geschuurd, toen een primer-filler gespoten, geschuurd en toen pas de basecoat er op gespoten, is volgens mij toch de goede volgorde ??

De base lakken hebben een mengverhouding van 2:1, 100% basecoat en 50% reducer (5% harder), volgens mij is de grote hoeveelheid reducer het probleem van het felle reageren op de onderlagen.

Wil nu eerst 2 sealer lagen spuiten, dan de 1e basecoat kleur lagen spuiten, dan de 2e parelmoer basecoat lagen spuiten, dan de rally zwart lagen spuiten, dan de blankelak lagen spuiten.

Als ik de eerste basecoats in dunne lagen op ga bouwen zou dit toch moeten lukken ??
Bij de test plaatjes lukte het namelijk ook.

Groetjes Martin.




Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Peter96
Full Member
***
Berichten: 137



Bekijk profiel
« Antwoord #568 Gepost op: 23 September 2014, 21:00:53 »

Ik denk dat je een 1component filler gebruikt hebt? Waarschijnlijk niet voldoende uitgedampt en daardoor de reactie gekregen,althans lijkt mi het meest logisch. Zou je een 2k filler gebruikt hebben was dat waarschijnlijk niet gebeurd. Proefstukje zal ook niet zo dik gespoten zijn als de auto zelf.

Is natuurlijk allemaal achteraf dus zaak te kijken hoe je dit alles nu zo goed mogelijk een vervolg geeft.

Ga je nu een 2k filler over de 1k heen zetten ga je geheid problemen krijgen met het spannen van de lak. Dus als het een 1k is zou ik deze echt er af halen.

Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #569 Gepost op: 27 September 2014, 13:16:31 »

Gisteren de wagen weer gespoten, ging nu wel goed, helaas door het regenachtige weer veel vocht in de compressor, het waterslot liet helaas wat vocht door, dus plaatselijk kleine water spettertjes in de lak, tja als da alles is ben ik tevreden.
De mat zwarte rally kleuren spuit ik later op de motorkap.
De wagen staat nu nog in de garage cabine lekker te drogen, ben heel benieuwd hoe de kleur is als de zon op de parelmoer gaat schijnen  Cool

Hier alvast een foto hoe die in de cabine staat te drogen Grijns

Waar kan je eigenlijk van die mat zwarte rally strepen kopen voor op de zijkant van de wagen ?

Groetjes Martin.



Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines