Holland Kadett B Club Forum
25 April 2024, 20:49:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 90   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project Kadett B coupe 1.1N  (gelezen 703595 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #885 Gepost op: 17 April 2016, 18:58:50 »

de massa moet aan de deurschakelaar en de plus aan het stadslicht inderdaad.
maar een kleine tip:
koop er een met 3 draden.
die heeft er namelijk ook een bij voor contact. dan piept hij niet als de motor loopt. als je iemand uit laat stappen bijvoorbeeld.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #886 Gepost op: 17 April 2016, 20:15:08 »

Ik heb gewoon eentje bij de sloop gehaald uit een B Corsa, is het grijze blokje als ik het me goed herinner in het zekeringpaneeltje. Die geven ook niet zo'n super irritant geluid en hebben drie aansluitingen. Je moet ook de deurschakelaar meenemen vanwege het tweede contact.

Henk

Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #887 Gepost op: 17 April 2016, 20:37:38 »

Ik wil de zoemer uit mijn Hyundai coupé halen waar ik al 15 jaar in rijd, deze wagen mag einde volgende maand naar de sloop en gaat plaats maken voor de B-Kadett, als 2e auto, en jawel als dagelijks vervoer.
De zoemer die daar in zit is zo'n geluid van bling-bling-bling, dus niet zo'n irritant geluid  Lachen deze heeft geloof ik maar 2 draden.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #888 Gepost op: 17 April 2016, 20:38:51 »

Hey, meestal is een zoemertje gevoed door de plus van de lichten en de min van de deurschakelaar.

Ik zelf heb een relais zitten tussen de voeding van de lampen. Deze relais schakelt aan bij contact. Op deze manier kunnen de lichten niet aanblijven wanneer het contact uit staat.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #889 Gepost op: 17 April 2016, 20:56:50 »

Ik zelf heb een relais zitten tussen de voeding van de lampen. Deze relais schakelt aan bij contact. Op deze manier kunnen de lichten niet aanblijven wanneer het contact uit staat.
Ik heb relais tussen de verlichting zitten, zijn bij mij constante voeding geschakeld, dus gaat bij mij niet lukken.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #890 Gepost op: 17 April 2016, 21:12:08 »

ik heb zelf mijn zoemer met een relais aangepast zodat hij niet piept als het contact aan staat. later kwam ik zo'n ding met 3 draden tegen voor weinig geld.
@ freek: volgens mij moet er officieel een parkeerlicht functie op de auto zitten die altijd aan kan. dit mag stadslicht zijn of echt parkeerlicht. je mag dus niet je stadslicht achter je contact hebben zonder voorziening om het als parkeerlicht te gebruiken.
"stadslicht" moet je namelijk aan kunnen zetten als je buiten de bebouwde kom onoverzichtelijk parkeert. een APK eis zal het wel niet wezen maar officieel moet je het wel hebben.
subaru's bijvoorbeeld hebben standaard alle verlichting achter contact en een losse schakelaar om stadslicht aan te zetten als het contact uit staat.
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #891 Gepost op: 18 April 2016, 22:56:02 »

Vandaag een tegenvaller, ik wilde het dubbele uitlaatbocht op het spruitstuk maken en gaat niet passen  Droevig
Als ik de uitlaatbocht op het spruitstuk wil monteren komt deze beneden tegen het chassis aan, om deze te laten passen moet de bocht zelfs nog verder naar buiten toe, dit gaat dus niet.
Standaard zat er een enkel pijps uitlaat op de motor, heb het dubbele spruitstuk en uitlaatbocht ooit gekregen.

Even een paar vraagjes:

Is het dubbele uitlaat spruitstuk van een C-kadett het zelfde als een B-kadett, of is dit anders ??

Is een dubbele uitlaatbocht van een C-kadett het zelfde als een B-kadett, of is dit anders ??

Ik denk namelijk dat er iets van een C-kadett op zit, maar weet nu niet precies wat ??
Als ik het forum doorlees kom ik tegen dat C-kadett ook zou passen, ik snap dus niet wat er nu aan de hand is.





Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #892 Gepost op: 19 April 2016, 07:25:03 »

Het C-uitlaatspruitstuk heeft een iets andere vorm; de buigingshoeken zijn iets anders.
Als je een B en een C spruitstuk naast elkaar legt (op de vier ingangen en op de uitgang) zie je dat ze net iets anders staan.
Misschien kom je daarom net niet uit?

Hoe het met de uitlaatbochten zit?  Weet ik niet, maar het lijkt me waarschijnlijk dat de B en C niet dezelfde uitlaatbochten hebben.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jeroenvans
Hero Member
*****
Berichten: 1342



Bekijk profiel
« Antwoord #893 Gepost op: 19 April 2016, 07:33:18 »

een uitlaat van een C krijg je met wat moeite wel pas. een spruitstuk niet.

nog even verder kijkend naar je prachtige plaatjes nog 2 vragen

ik kan niet raden waar dat filtertje voor is...

en de laad kabel van de dynamo lijkt wat aan de dunne kant. hoeveel mm2 is dat? dynamo is 45A toch?
Gelogd

Kadett B L "super" 1968 LPG
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #894 Gepost op: 19 April 2016, 07:55:28 »

Het C-uitlaatspruitstuk heeft een iets andere vorm; de buigingshoeken zijn iets anders.
Als je een B en een C spruitstuk naast elkaar legt (op de vier ingangen en op de uitgang) zie je dat ze net iets anders staan.
Misschien kom je daarom net niet uit?

Hoe het met de uitlaatbochten zit?  Weet ik niet, maar het lijkt me waarschijnlijk dat de B en C niet dezelfde uitlaatbochten hebben.

Hey Gert,

Enkele jaren geleden (2008 ofzo) hebben wij samen bij jou thuis een C-spruitstuk en een B-spruitstuk naast elkaar gelegd en het hoek verschil was echt minimaal, je kon het bijna niet zien. Het C-spruitstuk heb ik toen op mijn station gemonteerd met hierop een B-kadett uitlaat. Dit paste zonder dat ik ook maar iets aan heb hoeven aanpassen. Een uitlaat van een C-kadett heeft een iets andere loop dus die past niet zomaar. De flens echter staat nagenoeg onder dezelfde hoek.

Martin,

Ik verwacht dat jouw uitlaat van een andere auto afkomt en dat daar het probleem in zit. Of..... bij de C-kadett zijn er verschillende spruitstukken toegepast.  Geschrokken

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #895 Gepost op: 19 April 2016, 08:07:22 »


ik kan niet raden waar dat filtertje voor is...

en de laad kabel van de dynamo lijkt wat aan de dunne kant. hoeveel mm2 is dat? dynamo is 45A toch?
Het filtertje is een filter-minder deze laat zien wanneer het luchtfilter verstopt begint te raken.
De laadkabel is orginele kabel, zit alleen rode krimpkous omheen.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #896 Gepost op: 19 April 2016, 08:08:36 »

klopt Olaf; dan zal de bocht de boosdoener zijn.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #897 Gepost op: 19 April 2016, 08:13:57 »

klopt Olaf; dan zal de bocht de boosdoener zijn.
De jongen waar ik de uitlaatdelen van heb gehad zegt dat deze van een C-kadett af komen, moet dus gaan zoeken naar een andere uitlaatbocht van een B-kadett.

Misschien een stomme vraag, kan het zijn dat ik de motorsteunen om heb verwisselt van links naar rechts, en de motor nu teveel naar rechts staat ??
Of zit er geen verschil in de motorsteuntjes ??
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #898 Gepost op: 19 April 2016, 08:31:56 »

@Martin,  je had toch in je spruitstuk ook grotere openingen zitten? dan is de hoek idd anders (bij mij hetzelfde) dan is deze van een A-Corsa.

gr Paul
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #899 Gepost op: 19 April 2016, 08:38:16 »

De motorsteunen zijn verschillen.
De linker heeft een horizontaal deel van 44 mm. en rechts is dat deel 62 mm
Ik neem aan dat het WHB links en rechts in de rijrichting benoemt.
De rechter steun heeft er nog een "frutsel" bij aan zitten; dat heeft de linker niet.
Denk er om dat enkele bouten/boutgaten doorlopen tot in het blok; deze bouten van dichtmiddel voorzien.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 90   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines