Vandaag een tiental verzekeringen opgebeld voor een oldtimer verzekering, en allemaal het zelfde verhaal.
De oldtimer verzekeringen zijn sinds 2 weeken allemaal aangepast.
Hier een paar veranderingen:
-- Er mag niet meer dan 7000km per jaar worden gereden.
-- De wagen mag alleen nog maar gebruikt worden om naar meetings , shows enz enz.
Als je dus even een boodschap of naar het werk of rond gaat toeren met de oldtimer, je dan schade rijd, de verzekering een bewijs wil hebben dat je op weg was naar bijvoorbeeld een schow of meeting, kan je dit niet officieel aantonen dan trekt de verzekering zig terug en ben je dus niet verzekert !!!
-- Binnen de looptijd van een jaar kan de oldtimer verzekering niet meer tussentijds worden aangepast, bijvoorbeeld na een half jaar laat ik de auto taxeren en wil de auto all risk verzekeren, dan moet ik wachten tot het verzeker jaar is verlopen, ingaande volgende jaar verzekering kan dit pas worden aangepast.
Omdat ik de auto ook wel eens naar het werk wil meenemen en af en toe rond wil toeren, heb ik maar een normale WA verzekering genomen, nadeel is dat een taxatie van een oldtimer niet samen gaat met een normale WA of all risk verzekering, en gaat dus niet.
De oldtimer verzekeringen zijn dus flink aangepakt voor mensen die af en toe eens rond willen toeren