In mijn plaatje is de blauwe pijl positie 1 en daar zou de rotor moeten staan op het BDP van cilinder 1.(de voorste)
Ik hoop dat ik nu goed denk.
In het bovenste dode punt van cilinder 1 zijn de kleppen van cilinder 1 gesloten en kunnen de tuimelaars vrij bewegen.
Dit is te voelen via de olie-vulopening. (vingertje naar binnen en rammelen maar

)
Als de tuimelaars van cilinder 1 vrij kunnen bewegen en de rotor staat op drie, dan is de verdeler fout ingebouwd.
Op zich geen probleem, want dan steek je de bougiekabel van cil.1 op pos. 3, en dan verder cil. 3 op pos.4, cil. 4 op pos.1 en cil. 2 op pos.2.
MAAR
Volgens mij (n) (geheugen) kunnen de twee markeringen ook bij elkaar staan in het BDP van cil.4 (1x de krukas rond = 1/2 x de rotor rond)
en dan kun je de beide tuimelaars van cil.1 niet "rammelen". en dat is dus dan niet het ontstekingsafstelpunt. (klopt dit, of denk ik fout

)
Ik zou de krukas dus nog 1x ronddraaien tot de markeringen weer in 1 lijn staan om te kijken of de rotor dan op pos. 1 wijst; zo ja, dan is dat het afstelpunt voor je ontsteking.
Mocht de verdeler toch fout zijn ingebouwd, dan is dat op zich geen probleem. Je verzet de aansluitingen van de bougiekabels dan net zoveel als de foute inbouw (zie begin van dit verhaaltje), maar ik ga er eerst toch maar van uit dat de inbouwstand klopt en je nu in het BDP van cil. 4 zit.
Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb kunnen verwoorden