Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 04:11:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: weerstandsdraad  (gelezen 39080 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #30 Gepost op: 23 Maart 2014, 22:42:01 »

Bij bosch zit de condensator buiten de verdeler en bij delco binnen, ook de punten zijn in detail  anders, al hoewel het mogelijk is om de puntjes uit te wisselen, maar is beter van niet.

En zoals bekend  zit de verdelerkap bij delco geschroefd en bij bosch met klemmen vast.

Zelf heb ik een Delco met een Vellemankit en het werkt fantasties.

De condensator blijft op zijn plek en kan weer aangesloten worden mocht de Vellemankit het laat afweten, bij mij nog niet gebeurt.

Succes Fred Uut Huuessen.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 23 Maart 2014, 23:19:54 »

Heb ook een velleman gemaakt, echt leuk om te doen en kosten haast niets Lachen

Heb de condensator ook laten zitten en de aansluiting losgehaald en anders vast gezet zodat als de velleman er mee op houd, ik deze weer aan kan sluiten en verder rijden Lachen

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
opel-kadett
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 26 Maart 2014, 07:09:38 »

Iemand met een foto van de ruimte op de grondplaat en hoe de condensator zit van een Bosch verdeler?

Ik vind op het I-web niks.

De vonk is er alweer, maar ik geloof dat ik een verkeerde condensator heb, aangezien ik hem niet op de origi. plaats kon bevestigen.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #33 Gepost op: 26 Maart 2014, 16:04:49 »

Iemand met een foto van de ruimte op de grondplaat en hoe de condensator zit van een Bosch verdeler?

Ik vind op het I-web niks.

De vonk is er alweer, maar ik geloof dat ik een verkeerde condensator heb, aangezien ik hem niet op de origi. plaats kon bevestigen.
je kan de condensator ook naast de bobine plaatsen. schijnt nog beter te zijn ook. (doen ze in de klassieke motor race ook)

Kadett B L "super" 1968 LPG
opel-kadett
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 26 Maart 2014, 19:52:16 »

Dankzij jouw heb ik nu een probleem ontdekt, ik heb al die tijd 2 condensatoren geplaatst gehad, want er zat eentje bij de bobine en ik wist niet waarom, maar dat was dus met die setup met de lumenition.

Ik dacht eerst die was voor de bobine bedoelt...

Wat heeft dat voor de gevolgen, 2 condensatoren??

En waarvoor dient een condensator eigenlijk?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 26 Maart 2014, 21:04:41 »

ik heb al die tijd 2 condensatoren geplaatst gehad, want er zat eentje bij de bobine en ik wist niet waarom, maar dat was dus met die setup met de lumenition.

Ik dacht eerst die was voor de bobine bedoelt...

Die condensator bij de bobine is waarschijnlijk ook bedoeld voor de bobine, dit is dan een ontstoringscondensator, een bobine wil namelijk een ratelend storings geluid geven over de radio, en dat is heel irritant, vandaar dat ze een condensator bij de bobine of dynamo plaatsen.

Een condensator bij de verdeler heeft als funktie dat de contactpunten niet gaan inbranden, als een condensator stuk is brand er een gat in de contactpunten.

Groetjes Martin.

opel-kadett
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 26 Maart 2014, 21:15:52 »

Ok, bij de delco verdeler had ik nieuwe condensator + punten geplaatst en de punten waren meteen doorgebrand!!

Nu heb ik de bosch verdeler in gebruik, ook met nieuwe condensator en punten. Kijken hoe dat gaat...
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 26 Maart 2014, 21:26:11 »

Gebeurt wel vaker dat een nieuwe condensator ook kapot is, inbranden zal bij een vellemankit niet zo gauw gebeuren.

Fred Uut Huuessen.
opel-kadett
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 29 Maart 2014, 18:00:40 »

Eindelijk klaar met de ontsteking, het rijdt weer 100, maar dan wel eens gaan kijken voor isolatiemateriaal, jezus!!

Ik wil nog kijken voor een hotspark setje, maar weet iemand 100% welke ik nodig heb voor op een DELCO Verbaasd
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 29 Maart 2014, 18:25:11 »

Ik wil nog kijken voor een hotspark setje, maar weet iemand 100% welke ik nodig heb voor op een DELCO Verbaasd

Lees even de handleiding op onze website. Hier kun je lezen dat er voor de DELCO onsteking van de B-Kadett geen hotspark modules zijn die passen!

Het beste kun je het al vaker genoemde Velleman kitje kopen.....

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
opel-kadett
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 29 Maart 2014, 19:47:07 »

Ik dacht van wel, omdat iemand dat zei op een Duits forum en omdat weer ergens een ander type genoemd werd, wist ik niet welke van de 2 nou echt voor de Delco zou zijn.

En nu zeg jij dat er géén past op de Delco, ikke niet begrijpe..

Bij artikel 002 van het forum hier, staat dat er WEL zijn ook voor Delco.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 29 Maart 2014, 20:24:42 »

Als je naar de site van hotspark gaat hebben ze deze wel voor een delco, maar helaas niet voor een kleiner type delco van 73mm, denk dat deze dus niet gaan passen bij onze opeltjes  Knipoog
Eventjes opmeten hoe groot de grondplaat is van de delco.

http://www.hot-spark.eu/webshop/index.php?page=details&prod=93&cat=9&group=11

Groetjes Martin.

opel-kadett
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 29 Maart 2014, 20:33:50 »

Ok, dan zal het zo zijn, ik zal morgen even opmeten!

Bij Admiraal zijn ook kleine en grote verdelers, wat houdt dit precies in, ik kon zien dat ze duidelijk een andere afmeting hebben van elkaar, maar waarom?

Ik dacht dat de kleine geen onderdrukdoos hadden, maar dat had ik dan ook mis..
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #43 Gepost op: 29 Maart 2014, 23:17:01 »

De hotspark voor Delco is bedoeld voor o.a. landbouw voertuigen. Deze hebben inderdaad geen vacuumvervroeging. Ik heb inderdaad mensen horen vertellen dat er een Hotspark voor Delco zou moeten zijn, maar ik heb hem nog niet gezien op de hotspark website!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: