Sorry dat ik het zo stel maar ik sleutel al meer als 30 jaar aan alles waar een verbrandingsmotor in op of aan zit en heb al zo verschrikkelijk veel sleutel uren aan opels zitten omdat ik daar 4,5 proffessioneel aan heb gesleuteld in een opel garage in Huizen.
Ook ben ik jaren geleden al lid geweest van deze club en lees ook al jaren mee op dit leuke maar jammer genoeg niet zo actieve forum.
Mijn raketje staat ook in de kentekenlijst en heeft 34-67-rd als kenteken.
En dat was niet mijn enige opel. Heb ook nog 2 D kadettjes, 3 E kadettjes, 3 A manta's, 5 B ascona's, 2 E rekord's en een commodore D gehad (was eigenlijk een ranger) Ook heb nu nog een B kadettje dus in totaal 2 en een vauxhall viva. Dus ach ben maar een klein beetje een opel gek

Als jullie beweringen waar zouden zijn dan zou je ook niet super simpel de beide zuigertjes in de wielremcilinders terug kunnen duwen en dat gaat zelfs met mijn vingers nog lukken.
Ook moet je de voeringen zo strak afstellen dat ze net wel, net niet vrij lopen en hoe vaak je ook remt ze komen steeds weer netjes terug tegen het pootje van de stelschroef. Dus als er al restdruk zou zijn dan is dat zo minimaal dat deze de kracht van de terug trek veren niet tegen houdt.
Maar jullie mogen van mij gerust gelijk hebben hoor.
Denk eerder dat deze voorziening ervoor zorgt dat je eerst een bepaald druk moet opbouwen voordat er remvloeistof naar de cilinders gaat maar het retour circuit moet altyd volledig open zijn in ruststand. Anders blijven je remmen aanlopen en zeker met trommelremmen wil je dat dus echt niet hebben want dan sta je na een aantal kilometer dus gewoon stil op de weg met volledig geblokkeerde remmen door de dan opgebouwde druk van de kokende remvloeistof.
Nogmaals sorry dat ik het beter denk te weten.