Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 05:40:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bodemplaatdelen gezocht B-Kadett 1974  (gelezen 4484 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Gepost op: 07 Juni 2014, 09:23:45 »

Gisteren ben ik begonnen met de restauratie van mijn '74 B-kadettje (15-BG-53, te vinden in het kentekenregister hier).

Voornaamste probleem: doorgeroeste bodem. Daarom ben ik op zoek naar bodemplaatdelen, zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C#73ULJAIW

Iemand enig idee of dit nog ergens te bestellen is? Ik kan ze alleen vinden voor de C-kadett, maar dat gaat vast niet passen ;-)
Of heeft iemand wellicht nog een oud lijk staan waar ik dit uit mag slijpen?
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2014, 12:09:48 »

Hallo GeertJan!

Als eerste welkom op dit forum! Het vinden van deze bodem delen zal zeer lastig worden: deze worden al heel lang niet meer gemaakt. Als ze ergens nog te koop worden aangeboden, zijn het delen die iemand nog toevallig heeft liggen. In de normale handel zijn ze niet meer te koop.

Als er een auto gesloopt wordt, zal dit waarschijnlijk gedaan worden omdat deze te veel roest heeft. Deze zal dan normaal gesproken ook rot zijn bij de bodem!

Kortom, gewoon kopen / ergens uitslijpen gaat waarschijnlijk niet lukken. Wat overblijft is zelf maken. Er zijn meerdere restauraties hier op het forum waar uitgelegd wordt hoe je deze delen met eenvoudig gereedschap kunt vormen.

Wat wel nog gewoon te krijgen is, zijn de randen van de bodemplaat. Dit maakt deel uit van de binnenkoker.

Verder zijn de vloerdelen van een Opel GT (met flinke aanpassingen) eventueel bruikbaar, maar deze zijn veel te duur (vind ik).

Maar, misschien heb je geluk: af en toe worden deze bodembakken aangeboden op marktplaats of op de Duitse Ebay.

Succes met de restauratie!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juni 2014, 12:15:53 »

Ha Ralph,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Helaas bevestigt het wat ik al vermoedde :/
De posts over het zelf 'kloppen' van de gewelfde platen heb ik gelezen, op zich ben ik daar niet zo huiverig voor.
En de bodemranden en dorpels was ik inderdaad ook al tegengekomen. Gaat wel goedkomen... Lachebek

Zo maar eens kijken of ik de deuren eruit ga krijgen, dat schijnt nogal een rotklusje te kunnen zijn als ik de berichten op dit forum mag geloven. Ach, ik ben dol op uitdagingen, anders was ik hier nooit aan begonnen!

Zal binnenkort wel een draadje aanmaken in de 'Restauratie'-categorie...
robintenbroeke
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 15 September 2014, 14:17:28 »

hallo ik heb nog meerdere stukken uitgeslepen originele bodemplaten liggen ook acuubak enz

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: