Holland Kadett B Club Forum
01 Mei 2026, 10:38:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vakantie 2014: Met de kadett en caravan naar Oostenrijk  (gelezen 18321 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 22 Augustus 2014, 16:16:09 »

Hallo allemaal,

Net als voorgaande jaren zijn we dit jaar ook weer met de kadett op vakantie geweest. Dit jaar zijn we naar Oostenrijk geweest! Hieronder een kleine impressie wat wij (en onze kadett) gezien hebben:

Thuis, klaar voor vertrek!

Helaas hebben we dit jaar pech gehad, de kadett aan de kook! Even wachten, water bijvullen en verder! De buitentemperatuur was echt heel erg hoog.

Even een tussenstop, het was echt zo heet onderweg. De temperatuurmeter bij het tankstation gaf +40 graden aan!  Geschrokken Helaas hebben we de heenweg echt heel erg veel files gehad, dus het was erg heet in het kadettje. Gelukkig deed de extra elektrische fan goed zijn werk tijdens de files.

Eindelijk aangekomen op onze 1e camping.

Gemaakt tijdens een mooie rondrit door de omgeving van Zell am See.

De "Großglockner Hochalpenstraße" is toch echt wel de mooiste route om te rijden. Uiteindelijk rij je op een hoogte van meer dan 2,5 km! Gelukkig had ons kadettje er helemaal geen problemen mee.

Het leuke van deze hoogte dat je nog in de sneeuw kunt spelen. Lachebek

Nog een klein filmpje tijdens het rijden op de Großglockner Hochalpenstraße.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=x5BVXPc4Too" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=x5BVXPc4Too</a>

Op naar een volgende camping in Karintie. Ook weer even een tussenstop langs de snelweg.

Na een paar dagen in Karintie toch weer terug richting Salzburg naar onze laatste camping in Taxenbach. Een mooie kleine boerencamping met slechts 18 plaatsen. De camping ligt op 1100 meter hoogte en de toegangsweg is 4 km lang met een stijging van 12%.  Geschrokken Je kon je caravan laten ophalen door de boer met de trekker maar ik vertrouwde het wel met de kadett. Dus rustig in de 1 omhoog met de elektrische fan aan, de rit ging niet snel maar wel constant. Aangekomen op onze camping werden we onder luid applaus onthaald door de andere camping gasten. Ze hadden ons vanuit het dal al aan horen komen, het blijkt (hoorde ik achteraf) dat er bijna niemand is die zelf met de caravan naar boven rijdt.  Grijns

Ons plekje (enige caravan).

De camping gezien van een afstand.

Slecht weer in het dal maar wij hadden een heerlijk ochtend zonnetje.

Tsja, en dan zit de vakantie er al weer op na 2,5 week. Even uitrusten tussen de grote jongens.

Lekker vlot naar huis!

Zo hebben we in 2,5 week weer 3500 km met ons kadettje gereden. Het was weer een heerlijke vakantie.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2014, 16:28:10 »

Ziet er prachtig uit.
Kan ik de adressen krijgen van die twee campings? (ik heb onze dochter+gezin beloofd leuke plekjes vast te leggen)

betreffende de laatste foto: wel op tijd tanken hè Knipoog

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Augustus 2014, 17:22:14 »

Hoi Olaf, wat een mooie foto's, wat voor motor heb jij eigenlijk in de kadett liggen omdat jij met de caravan de bergen in kan trekken.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Augustus 2014, 18:27:12 »

Bedankt voor de leuke reacties!

De twee leukste campings die we bezocht hebben:

Maishofen (onze 1e camping, zie boven)
Neunbrunnen

De boerencamping op 1100 meter hoogte.
Oberhasenberghof

Deze boerencamping is echt heel erg leuk, super voor (kleine) kinderen en heerlijk rustig. Echter is ie ook erg populair en dus vol. Wij hadden geluk dat er halverwege iemand weg is gegaan waardoor wij er terecht konden. Wil je in het hoofdseizoen hier naar toe dan moet je ruim voor de Pasen al gereserveerd hebben.

En Martin, onze kadett heeft een zwaardere motor dan gemiddeld. Het is een 1700 CIH motor en ik heb hier een 2 traps weber carburateur op zitten. Ik verwacht zo ergens rond de 80 pk te hebben maar vooral het koppel is vrij hoog waardoor ie bij lage toeren al lekker trekt zo met de caravan erachter. We zijn ook wel eens met onze 1200 station weg geweest maar dan wel in Nederland, je merkt dat een kleine kadett toch echt te weinig kracht heeft.

Groeten Olaf

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Augustus 2014, 18:38:44 »

Die eerste lijkt op hun site een hotel; daarbij een camping?

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
2300S
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Augustus 2014, 18:41:22 »

erg leuke foto serie. Stoer verhaal. En echt in stijl.
Van welk jaar is de caravan Verbaasd
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Augustus 2014, 19:41:44 »

Olaf,

Super leuke vakantiefotoos, lijken zo uit een Opel folder te komen uit de jaren zestig. Zelf ook een weekje weggeweest met de Kadett en een oude vouwwagen, alleen niet zover, Ootmarsum.Wel een super ervaring.

Mocht van de eigenaresse de Kadett op de kampeerplek zetten, terwijl andere campinggasten op een centrale parkeerplaats moesten,

Je merkt dat onze kadettjes veel koppel onderin hebben, dus met een 1100 motor met gemak 90 km gereden.

Ik heb ook fotoos gemaakt maar heb geen idee hoe ik ze op het forum moet zetten.

Groeten Fred Uut Huuessen.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Augustus 2014, 19:42:33 »

Weer mooi Olaf!  Blijf onder de indruk van je vertrouwen in die 80 trappelende paarden.
Die paar keer dat ik met mijn 1.1n over Luik en Verviers rijd, zit ik toch altijd wel een beetje met samengeknepen billetjes... Knipoog
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Augustus 2014, 20:14:01 »

wat een mooi foto.s  misschien ook leuk deze te posten op de facebook pagina  "kadet-b liefhebbers holland en omstreken"gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Augustus 2014, 20:28:21 »

Kijk, dat zijn de echte doorzetters. Net als onze oude lui gewoon met Kadett op verre reis :-)
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Augustus 2014, 22:10:38 »

Prachtig verslag met mooie foto's, ik blijf me verbazen wat jij zoal af rijdt met de Kadett. Schakel je de fan met een los schakelaartje of met een thermoswitch?

gr Henk.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Augustus 2014, 23:13:10 »

Die paar keer dat ik met mijn 1.1n over Luik en Verviers rijd, zit ik toch altijd wel een beetje met samengeknepen billetjes... Knipoog

Toevallig ben ik een aantal weken terug deze weg gereden met mijn kadett. Vooral de "Baraque de fracture" is een pittige. Ik ben hier wel eens met een oude Volvo Diesel met 54 PK en vouwwagen omhoog gekropen. Ik op de strook voor vrachtwagens, terwijl de vrachtwagens mij links inhaalden.

Mijn Kadett ging hier boven verwachting makkelijk naar boven, en nu kan ik de vrachtwagens inhalen!

@Olaf: Ik ben een aantal jaren terug ook in Karintie geweest, en heb toen de Nockenberg strasse gedaan. Niet zo hoog als de gross Clockner, maar wel zeeer bijzonder door meer dan 50 haarspeld bochten. Ik wil ook nog een keer terug gaan. Is daar zeer mooi!

Mooie plaatjes Olaf!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 23 Augustus 2014, 09:07:19 »

Nice...
op deze manier voelt een Europees toer tochtje aan als een complete wereld reis.
Top.

Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
thekleine
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 11 September 2014, 20:21:28 »

gaaf!

ik durfte niet verder als luxemburg te gaan.. maar het ging prima dus volgend jaar een stapje verder.

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 12 September 2014, 10:13:26 »

Hoi Kleine,

Ook cool hoor, Luxemburg. De aller eerste keer ben ik ook niet ver geweest, eerst naar Drente, toen Zuid-Limburg en daarna naar het buitenland. Je krijgt steeds meer vertrouwen in de Kadett en nu maakt het voor mij niets meer uit waar ik naar toe moet. Als het zou moeten durf ik er wel mee naar Kaapstad te rijden.  Grijns

Groeten Olaf

P.s. ik schrijf elk jaar zo'n stukje van mijn vakantie om andere clubleden aan te sporen om ook met de kadett op vakantie te gaan en zo te zien lukt dat!

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: