Holland Kadett B Club Forum
11 Mei 2026, 23:55:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 7201 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Frikandel
Gast
« Gepost op: 02 September 2014, 18:31:40 »

Goede avond forum-leden, even voorstellen Ik ben Frits en ben samen met m'n zoon zijn B-Kadett-je aan het restaureren...
Op dit moment zijn we zover dat we aan de onderkant het o zo populaire 70-er jaren tectyl verhaal bijna verwijderd hebben, ook hebben we het doorgeroeste en aangebakte plaatwerk verwijderd (Flintstones-onderkant op dit moment dus) ... met roterende staalborstel en slijpschijftectyl te lijf gegaan..... stinkt zo lekker als het warm wordt..  volgende stap; kopen van plaatwerk, en/of zelf maken, er netjes inlassen..., deze winter onderdelen uitzoeken, schoonmaken enz. omdat we het veld moeten ruimen voor het opbouwen van een Carnavalswagen, dat seizoen begint eind oktober begin November.. tot Maart. Zwervend over dit Forum hebben we al veel nuttige zaken ontdekt, en heel veel goede, en specifieke praktische tips, blijft boeien. Wat mij fascineerd aan een Kadett van die generatie is de simpelheid, kwaliteit, maar je wordt gewoon blij als je in zo'n 1200-tje met lange pook rijd... Ik zal dus regelmatig op dit forum te vinden zijn. Groet Frits.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 02 September 2014, 18:54:36 »

Welkom op het forum Frits,
altijd leuk om een dergelijk project met je zoon op te pakken.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 02 September 2014, 20:12:06 »

Carnavalswagen? Dan kom je uit het zuiden? Limburg (net als ik), of toch noordelijker?

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 02 September 2014, 21:13:40 »

Hey Frits, welkom op het leuke kadett forum.
Wij zijn hier dol op nieuwe projecten, dus kom maar op met die foto's Grijns

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Frikandel
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03 September 2014, 06:47:34 »

Ja inderdaad wij komen uit het zuiden, we wonen in Mill, dat is Noord-Oost Brabant, oorspronkelijk zijn we uit Weert, waar mijn famile circa 50 jaar geleden een garage hadden. Het bloed kruipt waar hhet niet gaan kan. We zullen zo gauw mogelijk foto's sturen van het "project".
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 03 September 2014, 10:19:21 »

Welkom Frits! Veel succes met je restauratie en hou ons op de hoogte.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Frikandel
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 December 2014, 13:09:04 »

Het is weer een paar maanden geleden dat ik mezelf heb voorgesteld. Ikzelf heb weinig tijd gehad i.v.m. werk, maar Thom heeft de laatste resten blank gemaakt. Nog meer rotte delen eruit gesneden. Voor de overwintering gaan we de blanke delen schilderen in menie. Volgend voorjaar (hopelijk beginnen met het plaatwerk (zelf?) te maken en eventueel te kopen ( deze winter nog even uitzoeken waar e.e.a. te verkrijgen is). Daarna onszelf verdiepen in welke verf/ lakken te gebruiken voor respectievelijk onderkant (binnen en buitenzijde), en de uiteindelijke laklaag; het kdetje was oorspronkelijk goud, ons plan is om 'm "British Racing Green" te spuiten, maar dat zal nog wel even duren...
Deze winter dus de klein delen ( +/-10 bananendozen slechts) en de grotere delen te reinigen en preserveren/ gebruiksklaar te maken. Misshien vandaag enkele foto's maken van de huidige "Flintstone"-versie.
Zdrie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 23 December 2014, 16:46:17 »

Goedendag, ik zal mij ook maar eens even introduceren op dit forum. Sinds kort ben ik in het bezit van Belgische 4 deurs sedan. En in de 32 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb is het mijn eerste Opel.
Ik heb de Kadett gekocht uit pure nostalgie. Het bekende verhaal. We hebben er vroeger drie gehad. En ik zat als klein mannetje bij iedere kans die ik kreeg in de Kadett.
Mijn Kadett heeft in zijn 48 jarig bestaan slechts 6400 kilometer gereden, maar dat leer ik hem wel aan.
Technisch gezien is stilstand natuurlijk wel achteruitgang, maar qua carrosserie en bodem is dit exemplaar buitengewoon fijn behouden gebleven.
De plaatwerker heeft een deukje uit het spatbord gehaald en roestplekken door insectenresten zijn van de motorkap verwijderd.
Fijne auto, ik ben er blij mee, en ik verwacht dat het een blijvertje is.
Foto's en een review staan op www.autoweek.nl.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: