Holland Kadett B Club Forum
19 Juni 2026, 23:18:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: geen passende electronische ontsteking voor b kadett  (gelezen 11717 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadetje
Gast
« Gepost op: 10 Oktober 2014, 20:29:57 »

Hallo,

Ik heb een beetje rond gezocht voor een electronisch ontstekings setje.
Maaar nu krijg ik alleen te horen dat die er niet zijn voor mijn delco ontsteking.  (Te weinig ruimte)
Iemand een idee waar ik toch zoiets aan kan komen wil graag van de kontaktpuntjes af  Tong of iemad een andere goede oplossing  b.v.b een andere ontsteking plaatsen van bosch ?

alvast bedankt,
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Oktober 2014, 23:06:36 »

Ontsteking van Bosch van Corsa(A) kan toch? Zie de Kadett b website.
Anders Velleman k2543 kitje, werkt wel met contactpuntjes, maar ze schakelen nog maar een heel lichte spanning waardoor de slijtage minder is.
kadetje
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Oktober 2014, 07:03:15 »

Ik heb ooit al een 1.2 automaatje gehad en daar zaten 2 dozen spullen bij die heb ik na 3 jaar nog steeds.
hier zitten 2 bosch jfu4 verdelers in niet geheel  compleet  maar mis rotor verdelerkap en vacuüm dat is nog aan te krijgen denk ik Zou zoiets er dan niet in kunnen ? 
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Oktober 2014, 20:46:26 »

ik heb op mijn delco ontsteking een luminition optronics setje zitten. ben ik erg blij mee. voordeel tov velleman is dat de dwellangle niet meer door je CP word bepaald en je dus een betere vonk krijgt.

er zit uiteraard een kastje bij voor de aansturing, maar installatie is erg eenvoudig...
foto's van de cpvervanger:

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Oktober 2014, 18:04:30 »

Ik heb een beetje rond gezocht voor een electronisch ontstekings setje.
Maaar nu krijg ik alleen te horen dat die er niet zijn voor mijn delco ontsteking.  (Te weinig ruimte)
Ik lees net dat deze setjes er wel zijn voor een delco ontsteking, dus ook voor de 1.1 ohv blokjes.
Hier de link, http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel002.php  

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Oktober 2014, 20:27:49 »

Zijn er wel voor Delco, maar NIET geschikt voor onze Kadettjes! De tekst in het artikel is niet meer actueel! De horspark voor Delco is voor een type ZONDER vaccuuem vervroeging. Dit type heeft een grotere behuizing!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadetje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Oktober 2014, 22:03:59 »

Maar van lumenation zijn ze er dus wel zoals te zien op de foto van jeroenvans ik heb ook een delco met vacuum vervroeger dan zou dat de zelfde moeten zijn als op de foto
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Oktober 2014, 22:42:23 »

Ik denk alleen dat je zult schrikken van de prijs!

Bij BCCP.nl zijn ze te koop, als kit: Bijna 300,- euro (zonder verzendkosten!) Daar kun je heel wat contactpuntjes voor kopen!

Ik zou gewoon de rotor, verdelerkap en het contactpuntje vernieuwen, en een Velleman kitje monteren. Dit kitje kost nog geen 20,- en je contactpuntje gaat nu ongeveer 50.000 km mee!

Of een Bosch verdeler plaatsen, en een Hotspark module inbouwen!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Oktober 2014, 06:03:29 »

de luminition is door mijn vader in gulden tijdperk aangeschaft. volgens mij kocht hij er toen 2. 1 voor in de D record 1700 en 1 voor in de kadett. samen 300 gulden. dus was wel een stuk goedkoper toen.  die van de kadett heb ik er pas 10 jaar later in gezet  Grijns
zoals ik al eerder zei, de vonk is een stuk steviger dan met een velleman omdat hij niet meer afhankelijk is van de dwell angle van de contactpunten. dus in combinatie met LPG en kou start het wel een stuk beter. maar volgens mij doet de hotspark dat ook. dus dat is ook een optie.
verder is deze iets preciezer met de vonk timing dan de hotspark module. als denk ik dat de speling op de meeste verdelers dat al wel weer compenseerd  Ik weet het niet

kadetje
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Oktober 2014, 08:30:36 »

Geschrokken  zooo ..... ik geloof wel dat een luminition beter zou kunnen zijn dan een hotspark heeft ook een goede reputatie. Maar om dan zo veel geld te vragen voor een setje Ik weet het niet  ik zou het nog overwegen als het onder de 100 euro zou zijn.  Ik zal toch is navragen hoeveel het setje kost en wat er dan beter aan is dan  bijvoorbeeld een hotspark als een luminition echt rond de 300euro kost dan verwacht ik voor dat geld toch wel +5pk en 1op20 verbruik  Tong  en anders dan maar een bosch verdeler erin dat is wel wat werk om die er goed in te zetten maar dat komt dan ook wel goed. Ik hou jullie op de hoogte waar de keuze op gevallen is en  en de vraag waarom dat de luminition een stuk duurder is dan de hotspark.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Oktober 2014, 10:44:21 »

hotspark is 1 onderdeel. de luminition is echt een set. dus meer onderdelen. dat zal de prijs niet ten goede komen.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Oktober 2014, 10:53:25 »

Omdat ik straks een velleman ontsteking ga zetten was ik van plan om een blauwe bosch bobine te plaatsen, nu heb ik gehoord dat dit niet gaat omdat de velleman module doorbrand met een blauwe bosch bobine.
Weet iemand of dit zo is, anders laat ik gewoon mijn oude zwarte bobine er in zitten.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Oktober 2014, 14:46:25 »

de blauwe bosch is geen goed plan inderdaad. gewoon de originele houden.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: