Ik zit al een tijdje met het iedee om mijn 1.1 OHV motortje een beetje meer pit te geven, het meest voor de hand liggende zijn de grotere carburateurs, zoals de:
-- Dubbele SR carburateurs
-- Weber 40mm carburateur
-- Dellorto 40mm carburateur
-- Solex 40mm carburateur
-- Dubbele SU HS-2 carburateurs
Wat zijn de voor en nadelen van deze carburateurs ?
Wat krijg je voor vermogenswinst, en hoe is dit voelbaar, bijvoorbeeld meer trekkracht en hogere snelheden ?
Wat gebeurd er met het benzine verbruik, word dit ineens verdubbeld ?
Is het verschil tussen orginele en grotere carburateur goed merkbaar ?
Welke carburateurs wel of liever niet te gebruiken ?
Het liefst zo veel mogelijk info hierover

Groetjes Martin.
Dubbele SR carburateurs. Weber 40mm carburateur.

Dellorto 40mm carburateur. Solex 40mm carburateur

Dubbele SU HS-2 carburateurs.
