Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 16:53:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: B kadett verzekeren als Daily Driver  (gelezen 10751 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gwen95
Gast
« Gepost op: 25 Juni 2015, 16:23:28 »

Hallo allemaal,

Al een halfjaar ben ik opzoek naar een B Kadett. Deze wil ik graag als daily driver gaan gebruiken (alhoewel, meer dan 10000 per jaar zal ik niet gaan maken als student met ov)
Na lang zoeken heb ik dan eindelijk eentje gevonden waar ik de gok mee durf te wagen, alleen... de verzekering Droevig
Mijn ouders hebben jarenlang een landrover serie 2 via GIO verzekerd gehad, en daar heb ik ook als eerste naar gebeld. Wat blijkt, als 19 jarige mag je geen oldtimer verzekeren (omdat het dus mijn enige auto is)
Hebben jullie hier ideetjes of tips over? En zijn er meer mensen die op deze manier een B Kadett rijden?

Bij voorbaat dank,

Gwen Lachebek

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juni 2015, 18:01:08 »

Hoi Gwen,

Ik snap je dilema..
Zelf heb ik mijn kadettje ook aangeschaft in mijn studententijd als daily driver.
Het grote probleem is dat vele verzekeringmaatschappijen een oltimer verzekering alleen afgeven op een 2e auto (enkele uitzonderingen daargelaten).
Je zou je ouders heeeel lief aan kunnen kijken en vragen of zij het kadettje op hun naam willen registreren.
Dan is t een tweede auto.
Nadeel is dat je zelf geen no-claim opbouwd en als je schade rijdt je de no-claim van je ouders een paar treden laat zakken...

MVG
Wouter 

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Gwen95
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juni 2015, 18:22:12 »

Hee Wouter,

Bedankt voor je reactie, ik ben er inderdaad vandaag na een hoop telefoontjes achter gekomen dat vele maatschappijen geen oldtimer verzekeren als 1e auto, en vele al helemaal geen oldtimers Droevig
Na flink wat google werk ben ik uitgekomen bij Diks verzekeringen, waar je ook een soort semi-oldtimer verzekering kunt afsluiten.
Ik ga morgen eens bellen om de premie te bespreken!

Groetjes,

Gwen
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juni 2015, 18:52:19 »

Inderdaad even doorzoeken, er zal vast wel een verzekeraar zijn waar het wel kan.
En wellicht dat er een paar ander forumleden nog wel een goed adresje kennen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juni 2015, 19:07:12 »

Europeesche Verzekeringen geprobeerd? (via tussenpersoon Dyckhaven in mijn geval)

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Juni 2015, 19:10:55 »

ZLM verzekeringen eens proberen?!?

gr Paul
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Juni 2015, 19:59:24 »

Let ook op de voorwaarden, er zijn oldtimer verzekeringen die alleen verzekeren als je de auto uitsluitend gebruikt om te toeren. Strikt genomen ben je dus onverzekerd als je de auto gebruikt om een pak suiker te halen.

gr Henk.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 25 Juni 2015, 20:23:00 »

Je moet inderdaad oppassen met een verzekering die voor hobbymatig gebruik is oid. De meeste, zo niet alle oldtimerverzekeringen zijn dat. Schade rijden in de ochtendspits kan dus al vragen oproepen.
Het is niet moeilijk om een verzekering te krijgen voor dagelijks gebruik, alleen zit je dan gewoon aan een normale verzekering. O.A. Ohra en ZLM doen dat sowieso. ZLM doet bij mijn weten alleen Brabant en Zeeland.
Kadettjes zijn lichte auto's met weinig vermogen, wat sowieso al ten goede komt aan de premie die je betaalt.

Hou er ook rekening mee dat veel oldtimerverzekeraars klanten onder de 25 niet accepteren. Ze gaan er (wellicht onterecht Knipoog) vanuit dat elke jongeman een zware rechtervoet heeft en bijpassende schade rijdt.
Word je niet afgewezen op het feit dat het niet je tweede auto is, dan is het wel je leeftijd.
Ik heb toen ik in jouw schoenen stond, na lang zoeken, mijn bakkie gewoon 'dagelijks' verzekerd. Bij ZLM kostte dat toen 40 euro in de maand.

Op dit moment heb ik trouwens een oldtimververzekering lopen bij OVHV, die via TVM verzekeren. Geen idee wat die als eisen hebben, maar wellicht het bekijken waard.

Edit: Ik zie dat je uit Limburg komt. Wellicht is er een lokale verzekeraar die niet te duur is?

Veel succes!
Gwen95
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Juni 2015, 20:42:12 »

hee allemaal,

Heel erg bedankt voor de tips, ik ben iig weer even zoet met googlen en premies uitzoeken. Mijn vader heeft al aangegeven dat mocht het niet lukken op eigen naam, hij de auto op zijn naam wilt verzekeren. (Dat scheelt zelfs nog een paar tientjes)
Ik rijd al bijna 3 jaar in zijn ford tourneo en daar heb ik nog geen schade mee gemaakt dus dat durft hij wel aan haha.
Wat betreft het verzekeren onder de 25 jaar ben ik inderdaad al op flink wat "verzet" gestuit vandaag, maar dat mag de pret niet drukken Knipoog

Bedankt en nog een fijne avond!
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Juni 2015, 21:13:44 »

Heb je Vetera verzekeringen geprobeerd, deze heeft mijn kadett all risk verzekerd, zonder een taxatie rapport, 4 fotoos waren voldoende. Volgens mij waren ze behoorlijk soepel in hun acceptatie. Weet niet of dat ook in jou geval ook zo is.
Misschien het proberen waard.

Succes ermee.

Groeten Fred Uut Huuessen.
Gwen95
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juni 2015, 18:33:15 »

Halloo,

Bedankt voor jullie tips, ik heb er zeker veel aan gehad.
Ik ben dit weekend wezen kijken naar een Kadett samen met mijn vader, helaas is de koop niet doorgegaan. Maar ik ben er qua verzekering wel uit, en dat is dat we hem voorlopig gewoon via mijn vader zullen verzekeren als 2e auto (WA plus).
Nu nog een Kadettje vinden!  Knipoog
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Augustus 2015, 11:04:05 »

Misschien is dit wat:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m952718219-opel-kadett-b.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr#

Als de foto's nog een beetje recent zijn ziet ie er niet slecht uit.
Ook het interieur is netjes..

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: