Daar heb je wel gelijk in Martin. Toch zag ik beetje tegenop na al die dagen dus ik dacht ik probeer het eerst op de andere manier.
Mijn stappenplan
- Eerst de verf waar de transistor en koelelement zouden komen vrij van verf gedaan.
- Extra gat voor 3voudige wikkelschakelaar AAN-UIT-AAN. Eerste AAN is aangesloten op de - van de bobine alsmede de kabeltje van de condensator (deze twee haal je tenslote toch uit). UIT is aangesloten op kabel 2 van velleman. Tweede AAN is een extra kabel de naar de verdeler gaat (hier had de originele kabel 2 van velleman op gemoeten. Oftewel, bij stand AAN-1 wordt de condensator gebruikt en bij stand AAN-2 de velleman kit. In het geval dat de velleman kit ooit kapot zou gaat hoef ik alleen de schakelaar om te schakelen en kan ik weer doorrijden
- Na het testen alles gemonteerd. Arctic cooling MX2 koelpasta gebruikt (een van de betere in de computer wereld) en uiteraard de micaplaatje.
- Alle kabels heb ik netjes in kabel sleeve met krimpkous verwerkt voor een mooiere uitstraling.

Beide ontstekingen werken goed.
Na half uur rijden kon ik ook geen temperatuur verschil waarnemen op de circuit (albeit met mijn hand. Mijn IR thermometer heeft geen batterij op het moment). Uiteraard hou ik het in de gaten maar volgens mij doet de aluminium potje icm de koelpasta prima zijn werk.
Als volgend project de contactpunten wisselen, maar eerst opzoeken hoe dat moet