Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 19:28:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett B 1970 Sedan 74-15-NF  (gelezen 174915 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #75 Gepost op: 23 Oktober 2016, 11:06:16 »

Wat je ook kan testen of het laadsysteem (dynamo of stroomverdeler) nog goed zijn, auto starten, dan tijdens een lopende motor de plus van de accu afhalen, als de motor blijft lopen is het laadsysteem goed, slaat de motor af is de dynamo of stroomverdeler stuk.

Als je zegt dat je 14 volt hebt bij een beetje gas geven hoef je deze test niet te doen want dan is het laadsysteem goed.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #76 Gepost op: 23 Oktober 2016, 11:51:18 »

jullie doen je huiswerk goed jongens   ..  juist met een ampere meter die in serie zetten met de pluspool kabel dan kan je lekstroom meten  handigst is om een anologe meter te pakken  . een dynamo  ,

toch denk ik dat het jou accu is  als je al  zegt dat hij met over starten wel gelijk loopt  en wat martin zij  de accu even  los koppelen   als de moter draait  blijft hij dan lopen dan is jou dynamo wel ok 
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #77 Gepost op: 23 Oktober 2016, 12:01:53 »

Boosdoener gevonden

De voedingskabel van de dynamo zag er echt niet uit bij de aansluiting. Zat tussen twee bouten vast. Helemaal kapot die kabel, geoxideerd en maakte heel slecht contact

Ik heb deze beetje ingekort om "vers" te beginnen, vertind om toekomstige oxidatie te voorkomen en tussen twee ringen tussen die twee bouten geplaatst

Blijkbaar is stroom bij de dynamo toch nodig om de motor genoeg rond te draaien om te starten.

Hij start nu weer als een zonnetje

1971 Opel Kadett B Coupé F
1970 Opel Kadett B Limousine
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #78 Gepost op: 23 Oktober 2016, 12:36:44 »

Blijkbaar is stroom bij de dynamo toch nodig om de motor genoeg rond te draaien om te starten.

Hij start nu weer als een zonnetje
Kijk, heb ik ook weer wat bijgeleerd.
Super goed dat je het gevonden hebt.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #79 Gepost op: 23 Oktober 2016, 20:27:49 »

Nu weer naar de volgende

Heb de verstralers bijna aangesloten via een relais

30 aangesloten op de dynamo met een 10A zekering tussen (2 verstralers van 55W)
86 massa (onder de dashboard)
87 aangesloten op beide verstralers
85 wou ik aansluiten op de grootlicht (56a). Waar kan ik deze het makkelijkst tappen onder de dashboard?

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #80 Gepost op: 24 Oktober 2016, 13:58:57 »

Zo verstralers werken nu ook.

Gisteren had ik geprobeerd 85 aan te sluiten op wat ik dacht dat de grootlichtschakelaar was zonder succes. Blijkt dat de massa bij de verstralers zelf erg slecht was. Probleem dus opgelost Grijns

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #81 Gepost op: 24 Oktober 2016, 14:47:07 »

zet wel een relais tussen de schakelaar en de verstralers... anders ga je er niet lang van genieten. Knipoog

Kadett B L "super" 1968 LPG
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #82 Gepost op: 24 Oktober 2016, 15:22:59 »

Ik heb deze beetje ingekort om "vers" te beginnen, vertind om toekomstige oxidatie te voorkomen en tussen twee ringen tussen die twee bouten geplaatst

Weer inkorten en nu met een degelijke kabelschoen monteren zonder vertinnen.
Waarom?
Omdat tin onder druk (ingeklemt) gaat wijken (en dus de verbinding loszitten) en je dus nu een toekomstig probleem creeër.
Nooit draden die onder druk staan vertinnen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 24 Oktober 2016, 15:27:14 »

Ik doe t zelf altijd andersom.
Eerst de kabelschoen stevig op een mooi blank stukje kabel klemmen. Daarna de verbinding nog even vertinnen.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #84 Gepost op: 24 Oktober 2016, 16:31:33 »

Als je een goede klemverbinding gemaakt heb is het laatste overbodig....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #85 Gepost op: 24 Oktober 2016, 16:36:01 »

Jeroen ik heb wel een relais gebruikt dus dat komt wel goed Lachen Wat ziet de auto meer stoer uit met die verstralers aan haha

Jinny bedankt, weer wat bijgeleerd

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #86 Gepost op: 21 Februari 2017, 13:25:31 »

Een korte update voor nu. Een paar weken terug heb ik mijn kadett schoongemaakt met een hogedrukspuit en de zwarte verf op de motorkap en achterklep vloog er zo vanaf. Ik had ook niet anders verwacht gezien de vorige eigenaar dit met een kwast had gedaan (duidelijk slechte werk).

De auto ga ik toch opnieuw spuiten maar voor nu zag het niet uit. Ik heb daarom de zwarte verf voor een deel afgehaald om de auto iets beter te maken.

Afgelopen week de auto uitgehaald toen het veel ging sneeuwen en ben snachts in de sneeuw gaan driften in een verlaten parking. Ik moet zeggen het was ongelovelijk veel plezier  Grijns. Had nog nooit gedaan met een achterwielaandrijving gezien ik alleen voorwielaangedreven autos had tot nu toe. Auto wel schoongemaakt daarna natuurlijk

Giannis86
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #87 Gepost op: 21 Februari 2017, 14:36:22 »

En dan mijn plannen voor deze auto - het wordt een Steinmetz Kadett.

Er komt een CIH motor in, 2.0 of 2.2 die ik waarschijnlijk op wil boren naar 2.4L.
Daarbij ook een vraag, is opboren duur? Oftewel, is het goedkoper om gewoon een 2,4 te kopen? (kosten meestal rond de 600-700). En weet iemand of een 2,4 ook op te boren is?

Ik heb de volgende al besteld
  • 2x Dubbele Weber DCOE 45 voor 500. Dure aankoop maar ze gaan regelmatig weg voor deze prijzen in Duitsland en hier...Heb wel een tweede set (niet kompleet, wel zo goed als) gekocht in VS voor 100.-. Deze ga ik allemaal reviseren en de tweede set gaat in de verkoop om zodoende een gedeelte van de kosten van de complete set terug te winnen
  • Originele toerenteller voor slechts 40.- Met beetje geluk kom je die tegen op ebay. Van de week was er nog een verkocht voor 35.- Tip voor degenen die nog op zoek zijn
  • Houten rallye stuur. Het liefst had ik een Raid of een Steinmetz Fusina. Er staat eentje te koop maar hij vraagt al gauw 350 voor  Geschrokken
  • Rallye armatuur. Heb een grote set van 2 consolen en 12 instrumenten gekocht voor een mooie prijs. Ik heb ze niet allemaal nodig maar daarmee haal ik een groot deel van de aankoopbedrag terug

Delen die ik nog nodig heb en dingen die ik nog moet doen
  • CIH ombouw delen (er is een kans dat ik een complete CIH Kadett kan overnemen waarvan de carrosserie op is)
  • CIH motor
  • Getrag 240
  • Oliekoeler
  • Rolkooi
  • Andere velgen. Weet nog niet welke maar misschien Ronal Kleeblat, Remotec of BBS Mahle
  • Wielkastverbredingen
  • Recaro sportstoelen
  • Nieuwe race batterij (Odyssey 680 of iets anders) verplaatst achterin voor beter gewichtsverdeling met afsluitventiel
  • Nieuwe uitlaat (Groep A?? Mag je hiermee op de weg?)
  • Chromen rand op lichten zwart spuiten (zoals de Kadett B Sport was)
  • Spuiten, stickers enzovoort

Wat miss ik nog?

Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #88 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:06:23 »

ik heb geen idee wat je nog nodig hebt, maar zo te horen een groot budget.  Grijns

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #89 Gepost op: 21 Februari 2017, 22:06:59 »

Er komt een CIH motor in, 2.0 of 2.2 die ik waarschijnlijk op wil boren naar 2.4L.
Daarbij ook een vraag, is opboren duur? Oftewel, is het goedkoper om gewoon een 2,4 te kopen? (kosten meestal rond de 600-700). En weet iemand of een 2,4 ook op te boren is?

De boring van de 2.0, 2.2 en 2.4 is gelijk, allemaal 95mm. Het verschil zit hem in de krukas, deze maakt telkens een langere slag. Je kunt het opboren voor overmaat zuigers waardoor je van een 2.0 iets van een 2.1 kunt maken. Ik zou gewoon uitkijken naar een leuk blok, een 2.0 doet niet eens zo heel veel onder voor een 2.4 hoor.

Delen die ik nog nodig heb en dingen die ik nog moet doen
  • CIH ombouw delen (er is een kans dat ik een complete CIH Kadett kan overnemen waarvan de carrosserie op is)
  • CIH motor
  • Getrag 240

Carosserrie delen van een CIH zijn steeds schaarser wordende delen (en dus duurder). Als je een CIH kadett kunt vinden zou het mooi zijn. Een ander idee is een OHV vooras nemen en hier de motorsteunen van af halen en nieuwe maken die passen bij de CIH motor met motorsteunen van bv een manta of C kadett. Een 2.0 motor is nog best wel te vinden, een 2.2 of 2.4 al een stuk minder makkelijk. De getrag 240 vind ik wel een aanrader, ik rij hier al bijna 10 jaar mee rond in mijn CIH kadett.

• Nieuwe uitlaat (Groep A?? Mag je hiermee op de weg?)

Zolang de uitlaat niet excessief veel lawaai maakt mag je er gewoon mee de weg op.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10   Omhoog
  Print  

Ga naar: