Er komt een CIH motor in, 2.0 of 2.2 die ik waarschijnlijk op wil boren naar 2.4L.
Daarbij ook een vraag, is opboren duur? Oftewel, is het goedkoper om gewoon een 2,4 te kopen? (kosten meestal rond de 600-700). En weet iemand of een 2,4 ook op te boren is?
De boring van de 2.0, 2.2 en 2.4 is gelijk, allemaal 95mm. Het verschil zit hem in de krukas, deze maakt telkens een langere slag. Je kunt het opboren voor overmaat zuigers waardoor je van een 2.0 iets van een 2.1 kunt maken. Ik zou gewoon uitkijken naar een leuk blok, een 2.0 doet niet eens zo heel veel onder voor een 2.4 hoor.
Delen die ik nog nodig heb en dingen die ik nog moet doen- CIH ombouw delen (er is een kans dat ik een complete CIH Kadett kan overnemen waarvan de carrosserie op is)
- CIH motor
- Getrag 240
Carosserrie delen van een CIH zijn steeds schaarser wordende delen (en dus duurder). Als je een CIH kadett kunt vinden zou het mooi zijn. Een ander idee is een OHV vooras nemen en hier de motorsteunen van af halen en nieuwe maken die passen bij de CIH motor met motorsteunen van bv een manta of C kadett. Een 2.0 motor is nog best wel te vinden, een 2.2 of 2.4 al een stuk minder makkelijk. De getrag 240 vind ik wel een aanrader, ik rij hier al bijna 10 jaar mee rond in mijn CIH kadett.
- Nieuwe uitlaat (Groep A?? Mag je hiermee op de weg?)
Zolang de uitlaat niet excessief veel lawaai maakt mag je er gewoon mee de weg op.
Groeten Olaf