Holland Kadett B Club Forum
11 Mei 2026, 22:58:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 5320 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Gast
« Gepost op: 23 November 2016, 19:53:01 »

Hallo allen, mijn naam is Thijs, en ik ben al eventjes actief op het opel-forum. ik browse nu al een tijdje op het forum en vond het maar eens tijd om me voor te stellen. mijn eerste auto zal een opel Kadett B worden, ik heb er een op het oog, die ik gereserveerd heb tot januari (dan kan ik hem pas kopen), het gaat om 66-64-SE. als het doorgaat zal er in mijn bezit een hoop aan gebeuren, maar eerst heb ik nog een paar vragen:
1. de ruitenwissers doen het niet, waarschijnlijk is de ruitenwissermotor kapot, hoe duur is het om deze te vervangen?
2. bij de ophanging is hij wat rot, we gaan de onderdelen bestellen bij altopel, van chassisbalk tot kokerbalk (binnen en buiten) valt dit te doen?
3. de bestuurdersdeur loopt tegen het voorscherm aan, de momentele eigenaresse vertelt me dat zij bij de aankoop opgelicht was, de auto had van 2012 tot ergens 2015 geen APK, en zij heeft er een hoop aan moeten lassen zegt ze, het lijkt er allemaal goed uit te zien, maar het linkervoorscherm is door een beunhaas gedaan, zoals ik al zei loopt de deur aan, en de vorm klopt niet bij de voorkant, ik ga dit scherm dus vervangen en vroeg me af waar ik een vervangende kan vinden?
4. de snelheidsmeter werkt niet, de naald schommelt maar wat op en neer en ik heb absoluut geen idee wat hier de oorzaak van is, iemand enig idee?

Hier nog een link naar het kentekenregister: http://www.kadett-b.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=66-64
Met vriendelijke groet,
Thijs
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 24 November 2016, 00:06:00 »

welkom bij ons op de site  als je vragen hebt    je steld ze maar 

wat betreft de ruitenwisser  ik zou eerst eens meten  wat er aan de hand is  kan een zekering zijn   maar het zou ook de moter zelf kunnen   zijn  hier op de site staat een ruitenwisser moter die helemaal gereviseerd is  met de zoekfuctie  kan je heel veel vinden  ..   als je handig bent met plaatwerk en een lastoestel  dan valt het bij de b kadett wel  mee  .. het scherm zou ik er eerst maar eens afhalen dan  en kijken wat er achter zit  . kleine  tip zo gauw je de auto hebt  spuit je scharnieren  in met kruipolie  want om de spatborden er af te halen moeten de deuren er uit  .. dit is niet zon leuk klusje  Beschaamd Beschaamd`maar het kan ook mee vallen   spatborden zijn niet zo heel makkelijk aan te komen  dus wees voorzichtig met de oude   . ga hem er niet zo afslijpen   

de snelheids meter gaat de versnellings bak in   .. het schommelen kan zijn dat er oude olie  in de  kabel zit goed schoon maken dan eens weer proberen 

veel sucses  groet marco   
ThijsV
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 24 November 2016, 10:23:04 »

Dag Marco, bedankt voor je antwoord. Leuk dat je over de scharnieren begint! hier zitten namenlijk geen scharnierpennen meer in, maar gewoon 2 bouten van de gamma lijkt het wel, de deur moet je ook een heel klein beetje optillen als het ware om hem goed te kunnen sluiten, denk dat die er wel uitkomen dus  Knipoog

Mvg,

Thiijs
ThijsV
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 25 November 2016, 00:11:13 »

overigens is dit mijn eerste Dett, en lijkt het me handig als iemand mij nog even vertelt  waar ik precies op moet letten, ik weet dat er roest zit bij de ophangingspunten, hier porden we zo door de bodem heen. verder klonk de auto wel hard, maar ik weet dat er roest zat op het linker voorscherm, deze is op 2 punten helemaal doorgeroest, wat zegt dit over het plaatwerk eronder? verder ziet de achterbak eruit alsof hij bedekt is in vliegroest op de bodem, met al 1 deel gelast, en de 2 achterste wielkasten zijn gelast. is dit véél reden tot zorg?

Mvg,
Thijs
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 25 November 2016, 17:20:59 »

hoeveel ervaring heb  je met plaat werk  en las werk . het is moeilijk zonder  een foto te zeggen wat er  alemaal aan de hand is ..   ik zou wel zeggen weet waar je  aan begint .

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: