de Rallye kadett met de 1.1 motor werd niet meer gemaakt na '71, mijn auto komt uit maart 72, en heeft een rallye meterset, en het embleem op het dashboard staan, kan dit een rallye zijn? zit een gewone carb op.
Een Rallye met 1.1 motor had de twee-carburateurset er op zitten. Deze set kan natuurlijk verdwenen zijn terwijl het wel een Rallye is, maar de Rallye/1.1SR-specifieke punten van deze carburateurset zijn duidelijke kentekenen voor wel of niet een "echte" Rallye.
Bij een goede "vervalsing" is dit natuurlijk te ondervangen, maar meestal is dat niet het geval
-Het kleppendeksel heeft een extra bevestigingspunt voor het stangenstelsel, maar dat is relatief eenvoudig aan te brengen: op de foto in de paarse cirkel. Duidelijk te zien dat het er later aan gelast is hier. Er kan natuurlijk ook gewoon een kleppendeksel van een 1.1SR op gezet zijn.
-De overlangsliggende bedieningsstang voor de twee carburateurs zit aan schutbordzijde in een beugel met een nylon lager er in. Zie de blauwe cirkel. Ook hier is te zien dat deze beugel later is toegevoegd.
-De uitvoering met een enkele carburateur heeft het opname/draaipunt op een totaal andere plaats zitten en deze opnamebeugel is meestal niet verwijderd bij ombouw naar de 1.1SR-set/Rallye look. Zie groene cirkel.
Deze lichtblauwe is dus geen Rallye.
Mijn Olympia-A met de originele 1.1SR motor heeft de opname uit de blauwe cirkel er origineel in zitten.
Ik rijd met een enkele carburateur en ook het opnamepunt in de groene cirkel zit er bij mij in. Deze lijkt origineel te zijn, dus ik weet eigenlijk niet of Rallye uitvoeringen deze beugel voor de enkele carburateur misschien toch ook heeft

Zou kunnen; is in een originele Rallye te checken.

Hier de twee kleppendeksels; enkele carburateur en 1.1SR twee-carburateursset met twee extra beugels/punten