Hey Rob, de speling op de as die jij laat zien is heel normaal en dus niets om zorgen over te maken, jij kan de as wel vrij gemakkelijk heen en weer draaien, dit komt door dat de olie te dun is geworden, bij dikkere olie gaat dit iets zwaarder en word de harde kloenk gedempt

Persoonlijk zou ik het niet in het diff gaan zoeken maar in de ophang van de as.
De as hangt in 3 rubber lagers en 1 kogellager, als 1 van deze rubber lagers stuk is word de as als het ware bij het optrekken omhoog geduwd en geeft een kloenk geluid.
Als het kogellager stuk is hoor je een hard gezoem.
Het kan ook zijn dat het kruisje stuk is, het komt veel voor dat het vet wat in de lagerbussen van het kruisje zit hard word en het kruisje stuk gaat, dit geeft ook een kloenkerig ratel geluid.
Kijk voor alle zekerheid het ophang rubber van de versnelling bak na, voel met je vingers of het rubber zacht en papperig is geworden, door lekkende olie lost het rubber op en word zacht en papperig, als dit zo is vervangen, dit geeft bij optrekken ook een vreemd rammelend geluid en de versnelling pook gaat trillen.
Het controleren van deze lagers en ophang is vrij eenvoudig en zo nodig eenvoudig te vernieuwen.
Hier een linkje hoe je het kruisje kan nakijken:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg28707.html#msg28707Hier nog een foto van de ophang rubbers bij elkaar zitten:

Hier een foto van het versnellingbak rubber wat je na moet kijken:
