honderd mensen, honderd meningen; wat werkt het beste?

Ik gebruik Owatrol Olie (heel dun, dringt overal in door, kieren, roest enz.) Omdat het op oliebasis is, spoelt het met vocht weer uit, het blijft dus niet "eeuwig" werkzaam". Daarom neem ik half Owatrol en half (ouderwetse, moeilijker te krijgen) loodmenie (oranje).
Dan is het nog steeds zeer dun, dringt overal in door en door de toegevoegde loodmenie een goede bescherming tegen roest; flink met een kwast in tamponeren.
Daarnaast zou een goede roestbescherming voor de lange duur van de holle ruimten goed zijn.
Daarvoor ga ik uit van een zeer uitgebreide test over meerdere jaren van het Duitse blad Oldtimermarkt waarbij tussentijds regelmatig verslag werd gedaan van de roestbeschermende werking van 27 producten.
Als beste komen "vetten" uit deze test. TimeMax als beste maar moeilijk zelf te verwerken en daarna Mike Sanders Korrosionsschutzfett, wel zelf te doen maar nog steeds bewerkelijk (moet verwarmd worden tot 100 graden en op die temp. ingespoten worden).
Daarna, als eerste "niet-vet" komt Fluid Film op plaats 5.
Goed zelf te verwerken, op kamertemperatuur aan te brengen.
De testen zijn zeer uitgebreid. Ik heb ze in DropBox gezet, vandaar kun je ze downloaden.
https://www.dropbox.com/sh/k9pgsphvsgsuq7u/AADU8moukUFaw079gnbkDCV9a?dl=0Ik heb zelf een blik Mike Sanders staan. Als ik ergens aan gewerkt heb, nieuwe schroeven/bouten heb gebruikt, een extra gaatje heb moeten boren, in een verstopt hoekje iets bruinigs zie, dan verwarm ik het blik een beetje en met een oude kwast tamponeer ik de betreffende plek goed in met het vet.
Bij de Kadett is een bevestigingsschroef van bijv. de verlichting gelijk ook aarde. Daarom moet dat schroefgat ijzer op ijzer zijn, maar ijzer roest

Vandaar dat ik vooraf zo'n plek met het vet instrijk; goede geleiding en goede roestbescherming.
Het liefst zou ik mijn Oly een keertje met Mike Sanders laten beschermen, is er echter nog niet van gekomen.
Nadeel is wel, dat het eeuwig blijft kruipen, ook om de hoek heen en in verticale zin naar boven, in de hete zon kan na druppen en in de warmte cabine van een spuiterij overal weer verschijnt.
Een spuiter is er dus waarschijnlijk niet blij mee als hij een auto krijgt te spuiten die met Korrosionsschutzfett is behandeld