|
mdevette
|
 |
« Gepost op: 09 Februari 2021, 18:43:56 » |
|
Weet iemand dat ? En heeft iemand die nog liggen ?
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Jinny
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Februari 2021, 19:26:42 » |
|
Als het een gietijzeren kop is met stoters ipv een bovenliggende nokkenas zou het zondermeer moeten passen.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Februari 2021, 10:12:49 » |
|
je bedoed de kop van een e12vg blok corsa a heeft geen s motor motor is anders .de kop is het zelfde als een sc kop heeft alleen andere kleppen dit ivm loodvrij rijden kleppen zijn harder . dit gaat ook prima op lpg
993 kop heeft grote poorten geen klepseals geen roterende uitlaat 32/27 kleppen koud gelast 1100 kop heeft staandaard poorten geen klepseals geen roterende uitlaat 32/27 kleppen koud gelast 1200 kop heeft staandaard poorten geen klepseals wel roterende uitlaat 32/27 kleppen koud gelast 1200 sc kop heeft standaard poorten wel klepseals wel roterende uitlaat 32/29 kleppen koud gelast en heeft stalen klepziting e12vg dus de corsa kop heeft standaard poorten wel klepseals wel roterende uitlaat 32/29 uitlaat kleppen niet koud gelast en heeft stalen klepziting
heb nog 3 of 4 corsa koppen liggen heb ook nog wel sc koppen en standaard ook wel
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Februari 2021, 11:16:31 » |
|
let op de 993 kop kan niet zo maar op de 1200 gezet wordenn wel op de 1100
de rest van de koppen zijn plug and play
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Februari 2021, 11:41:15 » |
|
bedankt voor de info ockdet, jij woonde best ver van den haag geloof ik he...
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Jinny
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Februari 2021, 19:14:50 » |
|
let op de 993 kop kan niet zo maar op de 1200 gezet wordenn wel op de 1100
de rest van de koppen zijn plug and play
Waarom niet?
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Februari 2021, 21:39:10 » |
|
omdat de koel kanalen iets anders zijn
klopt ik woon in coevorden opsturen kan ook hoor
heb laatst nog een kop naar belgie gestuurd
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
ockdet
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Februari 2021, 22:16:48 » |
|
wat kop zoek je die van de corsa voor lpg ??
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Februari 2021, 10:46:42 » |
|
Ik kreeg een tip van een andere kadett liefhebber dat de corsa kop al van huis hardere klepzettels had en groter kleppen. Dit ivm de loodvrije benzine, ik ben dit miscchien aan het overwegen.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Februari 2021, 12:35:49 » |
|
Ik rij al jaren met 1100n blok deze loopt prima en op loodvrije benzine.Een 1.2s kop is volgens mij alleen geschikt voor super 98.Loodhoudend en octaangetal zijn 2 verschillende dingen.Als je 1100 moter goed loopt zou ik het zo laten en super 98 tanken,kan volgens mij prima zonder loodvervanger.In nood gevallen kun je ook E10 tanken, alleen tank leeg rijden en niet maanden laten staan.Zelf woon ik aan de Duitse grens en tank dan nog 95 E5,die is nog te krijgen en nog goedkoper nog Succes Fred
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Olaf
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Februari 2021, 13:08:37 » |
|
Er spelen meerdere dingen:
- Loodvrije benzine - Octaan getal 95 of 98 - E10 benzine
Onze motortjes lopen eigenlijk allemaal wel goed op loodvrije benzine, ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, ik heb zowel 1100 als 1200 motoren gereden en ook N en S motoren.
Het octaangetal heeft te maken met de compressie van het blok. De S blokken zijn ontworpen voor een hogere compressie en dit is te zien aan de zuigers (hol van boven of alleen een uitsparing voor 2 kleppen). De 1100N en 1200N motoren lopen goed op 95 benzine, ook de oude 91 benzine ging ook nog wel goed. De 1100S en 1200S hebben bij de hogere compressie last van pingelen bij last als je met 95 of lager rijdt, dit is niet goed voor de motor. Met LPG heb je dit probleem niet.
De E10 benzine heeft een heel ander probleem en dat is het aantasten van aluminium en slangen door de alcohol alsmede het hygroscopische effect van de E10 benzine. Mijn advies is dan ook net als Fred, om altijd E5 te tanken.
Groeten Olaf
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie) Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1) Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
|
|
|
|
mdevette
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Februari 2021, 13:52:20 » |
|
Heren bedankt voor de tips, ga inderdaad maar over op de 98 met de 5 % etanol. De kadett motoren kunnen inderdaad wel goed tegen loodvrij. Ik heb de indruk dat de loodvervanger overal zwarte aanslag achterlaat, ga maar eens een tijdje zonder proberen.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
wienf390
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Februari 2021, 15:39:20 » |
|
Vroeger toen we alleen loodhoudende benzine hadden,keken we naar de uitlaat en als deze muisgrijs was concludeerde we dat deotor goed afgesteld was.Tevens in goede conditie.Sinds dat alles loodvrij is zijn de uitlaten gewoon zwart.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
kadett1968
Newbie

Berichten: 33
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Februari 2021, 19:17:21 » |
|
De benzine van tegenwoordig is erg schraal, een scheutje 2-takt olie doet wonderen. En werkt net zo goed als loodvervanger toevoegen. Doe ik ook bij mijn dagelijkse auto op lpg, dan blijven de injectoren en benzinepomp ook goed gesmeerd. Sindsdien nooit meer startproblemen en schokkend rijden op benzine gehad.
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett-b in restauratie
|
|
|
|