Holland Kadett B Club Forum
24 Juni 2026, 02:58:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: b coupe bj 72 UPDATE  (gelezen 62200 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
roestkadet
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: 02 April 2010, 17:40:57 »

Tip:
Als je een motorblok wegzet voor de verre toekomst gooi dan nooit
motorolie op de zuigers. Deze is veels te dik en kruipt niet langs de zuigerveren.
Resultaat een vastloper. Heb het gehad met mijn transit (gvd)
Neem hiervoor 2-taktolie, mengsmering, voor de bromfiets. Is veel dunner en kruipt wel langs de veren.
Vooral de olieschraapveer.
Krukas paar keer ronddraaien en dan per zuiger weer een slok erop.
Je hoeft dan ook niet elke maand de krukas rond te draaien.
Doe dat maar na 10 jaar als je de motor nodig hebt.
groeten ruud
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 11 Mei 2010, 17:33:16 »

zo mn kadettje loopt weer als een brandweer ..ff mengstuk wisselen .. alleen nu nog ff de luchtfilter aanpassen naar een mooie alu rond model

op naar de volgende meeting .. daar zal ze wel sneller zijn dan nu hahaha
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: 11 Mei 2010, 21:05:16 »

toch de oorzaak gevonden?? het volgende treffen misschien duitsland!! Lachen Lachen
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #78 Gepost op: 11 Mei 2010, 21:28:28 »

de gas mengstuk was de boosdoener .. was van fiat . die vraagt minder lucht en meer gas .. en die va mij meer lucht en minder gas dus nu een midden stuk er in en kwam helemaal tot leven .. morgen ff een luchtfilter er voor maken. die ik tekoop had staan .. dan weer ff afstellen
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: 28 Juli 2010, 13:07:16 »

zo ff de berging op geruimt .....over een paar weken naar limburg .. eventjes wat ophalen

in de tyd dat k niet op het forum was.. ben ik aan het schuren gegaan en in de grondverf gezet .. nu deels wit:P

en als ik naar limburg ben geweest gaat de volgende operatie beginnen .. mn vriendin had een getrag bak geregelt ..
tevens ben ik ook met mn brommer bezig .. dus sorry als ik er niet ben Tong .. is een kleine 4 takt brom Grijns

alleen nog steeds gedonder met de motor ..en kan nog steeds niet de goeie mengstuk vinden .. chris heb jij nog iets???

groetjes
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #80 Gepost op: 28 Juli 2010, 17:22:50 »

helaas heb ik geen gasmengstukken in de grijpvoorraad liggen.
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 28 Juli 2010, 18:38:05 »

Ik heb nog een volledige set liggen voor een CIH met injectie, maar dat zal niet passen zeker?
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #82 Gepost op: 28 Juli 2010, 21:44:45 »

weet ik niet ... ligt er aan .. ik heb zelf ovaale carb er op zitten .. zeg maar 2 traps solex .. of iemand moet hier nog een ford scorpio carb hebben liggen die ik er zo op kan zetten dan kan ik wel een mengstuk vinden denk ik
Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines