Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 17:37:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motor wissel van 1.1 naar 1.2  (gelezen 40452 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bcoupe25
Gast
« Gepost op: 08 Juni 2007, 18:40:00 »

waar moet ik op letten als ik mn motor ga vervangen door een 1.2 met dubbelen carurator's?Verbaasd? want mn motor die er nou in zit heeft geen vut meer voor (dik 700 km in 1 dag gereden) de koppeling is ook op van de 1.1 en van de 1.2 is goed  maar waar moet ik op letten?? Droevig
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Mei 2007, 16:46:00 »

in principe moet je enkel rekening houden met je dubbele carbu die nu iets meer plaats inneemt. maar het blok van een 1.1 en een 1.2 zijn exact hetzelfde, zo ook het onderstel etc. Dus dat zou een makkie moeten zijn.

over de koppeling ... weet ik niet. drukgroep valt niet altijd terug te gebruiken etc...
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei 2007, 17:06:00 »

ok en gaat toch gas in dus om het verbruik hoef ik me niet druk temaken maar moet lukken
Gelogd
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Mei 2007, 17:01:00 »

De gas stangen lopen bij een dubbele carburateur anders. Ik weet niet of je ze al hebt  maar het is wel handig als je het kleppendeksel erook bij krijgt.
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Mei 2007, 19:20:00 »

klepdeksel heb ik niet maar als daar een als daar een gastang beugel op zit dan maak ik die er wel op   en ik heb mn motor binnen ziet er nu beter uit in mat zwart  
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2007, 22:10:00 »

help

ik heb een probleempje  ik heb mn 1.1 er uit gehaalt en zit nu een 1.2 maar had geen carb er van dus nu heb ik de 1.1 er op zitten maar schiet niet op is niet echt vooruit tebranden  zit er verschil in de sproeiers?Verbaasd want hij huppelt om het zo tezeggen met constante snelheid en als ik volgas doe dan heb hij het niet  en de snelheid is er ook niet tevinden
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2007, 23:07:00 »

sproeiers en venturi zijn idd anders.
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Juni 2007, 20:03:00 »

ik heb nu (als het goed is een 1.2) er op zittenmaar nog steeds huppelen dus maandag de klepdeksel er af en kleppen stellen want vind het wel erg stil daar onder
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 03 Juni 2007, 06:19:00 »

kan het zijn dat de kleppen testrak staan dat de motor niet helemaal goed werkt want als ik volgas doe dan trekt hij wel maar als ik constant het zelfde sneleid hou dan gaat hij stoteren/inhouden
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Juni 2007, 19:16:00 »

Tja... beetje moeilijk te bepalen vanachter een computer he?
Gelogd
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 03 Juni 2007, 19:20:00 »

ligt eraan waar de computer staat
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Juni 2007, 19:31:00 »

Als de kleppen niet goed staan gaat ie vooral stationair erg onregelmatig lopen. ALs ie bij 80 a 90 schokkerig rijd zit het 'm meestal in de ontsteking. Of het staat niet goed of er zit teveel speling op de as van de verdeler, even potje overzetten van de 1.1 als het bij die wel goed was.
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Juni 2007, 19:57:00 »

stationair loopt hij heel mooi  hij houd in bij constante snelheid en word iedere keer erger dus morgen kleppen kijken en anders onsteking over zetten en anders weet ik het ook niet
Gelogd
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 03 Juni 2007, 20:58:00 »

Kleppen stellen kan in ieder geval geen kwaad, maar het zit hem in de ontsteking.

Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 03 Juni 2007, 21:30:00 »

toch wel?? dus de contact punten vernieuwen??? en gelijk afstellen ? want zit echt met mn handen in het haar
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines