Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 07:49:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verlagen kadett B  (gelezen 117392 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadettbMW
Gast
« Antwoord #45 Gepost op: 08 November 2013, 23:04:40 »

was vooral aan het zien voor een goedkope oplossing om te verlagen Tong
die coilovers lijkt me nogal moeilijk om te plaatsen(ben een leek), en die bladveer kost redelijk wat voor een kadettje IMHO.
misschien toch maar zo'n blokje bestellen, de verkoper op MP is al gezakt in zijn prijs Grijns
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 09 November 2013, 00:05:42 »

coilovers zijn ook een goede optie, daar heb ik ook een tijdje zitten op zoeken, maar uiteindelijk niet gedaan.

topic van iemand die een kadett b as gebruikt onder zijn ford anglia
http://members.home.nl/f.vandernaald/Anglia-Pop.htm
super leuk project ook om door te lezen.
lijkt mij dat overhellen ook flink word verminderd met een coilover omdat je een onafhankelijke vering creƫert. dus niet alleen een goede verlangings methode maar ook een verbetering in rijeigenschappen.

Kadett B L "super" 1968 LPG
pepe72
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #47 Gepost op: 09 November 2013, 12:13:22 »

lijkt me inderdaad een interessant project om te doen alleen coilovers vinden die hier voor te gebruiken zijn

1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #48 Gepost op: 09 November 2013, 12:14:07 »

was vooral aan het zien voor een goedkope oplossing om te verlagen Tong
die coilovers lijkt me nogal moeilijk om te plaatsen(ben een leek), en die bladveer kost redelijk wat voor een kadettje IMHO.
misschien toch maar een blokje zo'n bestellen, de verkoper op MP is al gezakt in zijn prijs Grijns

goedkoopste optie is zelf een verlagingsblokje maken uit ertalon ofzo. Dit heb ik ook gedaan, en daarmee verlaag je goedkoop tot zo'n 5cm.
Max
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: 09 November 2013, 12:31:31 »

Ik ken de foto's van die heel erg verlaagde wagen. Hij heeft inderdaad de veer eronderuit getrokken en rijd op de bumpstops. Dit is alles opofferen voor de looks, want het ding is niet meer comfortabel en ook niet te besturen. Er is niks om de band weer de weg op te duwen als je een hobbel raakt, dus op een beetje hobbelig terrein ben je stuurloos.

Truukjes die ik ken als je echt laag wil (ik heb zelf een bladveer laten maken bij Splendid, -80, kost flink centen) zijn de twee delen waar je bladveer op steunt onderin je as weghalen, zo wordt de arm van de veer effectief langer, dus veert ie verder in, verder zou je een stuk van de bovenste veer af kunnen halen, of helemaal weglaten.

Lager dan op die foto komt ie niet, tenzij je de locatie van de bumpstops verlast.

Tevens: coilovers plaatsen is net zo 'makkelijk' als schokdempers vervangen, bij een B kwestie van vier moertjes losdraaien. Zaak hier is alleen het vinden/laten maken van die coilovers. Het feit dat je in deze jezelf een leek noemt, wil ik je aanraden niet aan iets gevaarlijks als een bladveer die onder spanning staat te beginnen.

Max
zomer72
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: 09 November 2013, 15:51:59 »

Mee eens , verlagen is leuk maar er wordt vaak geen notie genomen van wat er echt veranderd aan gedrag van de wagen...  De bladveer compleet weglaten lijkt mij echt gevaarlijk... Maar mee eens staat wel heel mooi.

kadettbMW
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 09 November 2013, 23:05:54 »

@1967kadett heb je hier toevallig een how-to van?

@zomer69 inderdaad daarom dat ik hier wat informatie verzamel,

@max er is wel iemand die dit kan doen voor mij. maar is een deel weghalen niet bijna even slecht als de volledige bladveer?
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #52 Gepost op: 09 November 2013, 23:27:03 »

zie hier:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11295.0.html

vooras kan blijven zitten bij het verwijderen van de bladveer. Wel opletten: de bladveer staat onder spanning!!!

verlagingsblokje: ik heb een ertalon blokje gemaakt van 5cm op10cm. In het midden van het blokje een gat geboord en aan de vooras bevestigd.
Hoogte van het blokje kan je zelf kiezen, de hoogte van het blokje geeft ongeveer de verlaging van de wagen. Ik denk dat een blokje tot +/-5cm hoogte wel moet lukken.
pepe72
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #53 Gepost op: 10 November 2013, 10:45:27 »

had een mailtje gestuurd naar de man die da kadett b as onder zijn ford anglia voor info en kreeg dit trg

Hallo Peter,

Ik heb Coilovers van GAZ gebruikt. GAZ 150/100 (15"open, 10"closed) met veren: 2 1/2" - 200LBS - 10,5" long. Besteld in Engeland bij Burtonpower.co.uk
Fotos kunt je vinden op mijn site http://members.home.nl/f.vandernaald/
Zoals je daar kunt zien heb ik het bovenste bevestigings punt van de demper veranderd, bovendien moet je een randje uit de bovenste draagarm wegslijpen
en het frame moet je iets naar binnen kloppen ter plaatse van de bovenkant van de veren. Daarna heb ik alle naden afgelast en de onderkant geheel dicht gelast.
Als je het frame van de vooras op de werkbank hebt liggen en de bladveer is er uit moet je eens met twee man proberen het frame te torederen. Je zult schrikken hoe
makkelijk dat gaat en hoe weinig stijf het is en je weet meteen waarom je de onderkant moet dicht lassen.
Mogelijk zijn de dempers ook met pen aan de bovenkant te krijgen of misschien kun je een verloop met een pen boven het het oog maken zodat je het bovenste
bevestigingspunt van het frame niet hoeft te veranderen. Dan moet je wel een kortere demper nemen.

Mvg
Fred

foto's die ik ook toegezonden kreeg

mss heb je er ook wat aan
kadettbMW
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 10 November 2013, 18:35:37 »

zoiets laat ik wel over aan de kenners, wat de verlaging betreft:dit is niet dringend,  het word waarschijnlijk zo'n blokje nadat de kadett in orde is.
cane
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: 10 November 2013, 19:24:21 »

ik heb Coilovers zitten onder m'n b kadett maar dit enkel omdat hij wat opgekietelt is en om alles zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Bij deze kadett is dit enkel om de betere rijeigenschappen te doen. En de kadett staat even hoog op z'n wielen als de standaart kadett, dergelijke ombouw is goed voor circuit en rally doeleinden

bij m'n andere kadett heb ik ook gewoon een blokje zitten , het is een goedkope oplossing, het rijd goed,op deze manier kun je al heel wat bereiken en je kunt het zo weer orgineel maken

het max uit iets willen halen is nooit goed
kadettbMW
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: 10 November 2013, 19:50:27 »

nu ben ik wel benieuwd naar foto's van jouw kadettjes Grijns
ben nu onderdelen aan het verzamelen en zo'n blokje komt er nog wel.
pepe72
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #57 Gepost op: 10 November 2013, 20:24:03 »

ik heb Coilovers zitten onder m'n b kadett maar dit enkel omdat hij wat opgekietelt is en om alles zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Bij deze kadett is dit enkel om de betere rijeigenschappen te doen. En de kadett staat even hoog op z'n wielen als de standaart kadett, dergelijke ombouw is goed voor circuit en rally doeleinden

bij m'n andere kadett heb ik ook gewoon een blokje zitten , het is een goedkope oplossing, het rijd goed,op deze manier kun je al heel wat bereiken en je kunt het zo weer orgineel maken

het max uit iets willen halen is nooit goed

en hoe heb jij de coilovers onder de auto zitten dan .
heb je hier veel voor moeten aan passen

ga bij mij wss ook eerst een blokje steken maar mss dat ik later ombouw naar coilovers
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #58 Gepost op: 10 November 2013, 21:10:11 »

cane,wat voor coilovers heb je gebruikt?

heb je een grote motor?

zit er zelf ook over te denken

was er tijd geleden ook 1 op opelforum met 16v

wil misschien ook kijken om c kadett as eronder te bouwen.

word wel gewoon straat auto

groet john
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #59 Gepost op: 25 November 2013, 22:40:39 »

Iemand nog een idee welke coilovers voor kleine, en welke voor grote motor?

John
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: