had een mailtje gestuurd naar de man die da kadett b as onder zijn ford anglia voor info en kreeg dit trg
Hallo Peter,
Ik heb Coilovers van GAZ gebruikt. GAZ 150/100 (15"open, 10"closed) met veren: 2 1/2" - 200LBS - 10,5" long. Besteld in Engeland bij Burtonpower.co.uk
Fotos kunt je vinden op mijn site
http://members.home.nl/f.vandernaald/Zoals je daar kunt zien heb ik het bovenste bevestigings punt van de demper veranderd, bovendien moet je een randje uit de bovenste draagarm wegslijpen
en het frame moet je iets naar binnen kloppen ter plaatse van de bovenkant van de veren. Daarna heb ik alle naden afgelast en de onderkant geheel dicht gelast.
Als je het frame van de vooras op de werkbank hebt liggen en de bladveer is er uit moet je eens met twee man proberen het frame te torederen. Je zult schrikken hoe
makkelijk dat gaat en hoe weinig stijf het is en je weet meteen waarom je de onderkant moet dicht lassen.
Mogelijk zijn de dempers ook met pen aan de bovenkant te krijgen of misschien kun je een verloop met een pen boven het het oog maken zodat je het bovenste
bevestigingspunt van het frame niet hoeft te veranderen. Dan moet je wel een kortere demper nemen.
Mvg
Fred
foto's die ik ook toegezonden kreeg

mss heb je er ook wat aan