Holland Kadett B Club Forum
07 Mei 2026, 08:27:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Online kentekengegevens wijzigen / schorsen auto  (gelezen 8864 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 08 Augustus 2009, 09:03:00 »

Gisteren kreeg ik het verzoek van de RDW om alle leden van de Holland Kadett-B Club te wijzen op de mogelijkheid om online een auto te schorsen.

Het onderstaande bericht zal ook nog aan alle leden van de HKBC per E-mail worden verzonden!

Er is op de website van de RDW al eerder aangekondigd dat dit vanaf april 2009 moet kunnen. Hieronder de tekst van de ANWB site:

Eigenaren van auto’s kunnen hun kentekenbewijs vanaf april 2009 digitaal schorsen. Ze hoeven daarvoor dan niet meer naar het postkantoor, maar kunnen op elk moment van de dag inloggen op de website van de RDW. Daar kunnen zij de geldigheid van hun eigen kentekenbewijs tijdelijk wijzigen.

Als iemand voor een langere periode geen gebruik maakt van een voertuig, hoeft hij in die periode geen motorrijtuigenbelasting te betalen. Er geldt dan ook geen WA of APK verplichting. Hiervoor moet het kenteken wel ‘geschorst’ worden. Dat betekent dat in het kentekenregister staat vermeld dat het voertuig tijdelijk niet op de weg komt. Zo is het voor bijvoorbeeld de politie ook duidelijk dat deze auto niet meer mag rijden op de openbare weg.

Voor het schorsen, annuleren of verlengen er van moet de eigenaar momenteel naar het postkantoor. Vanaf april 2009 kan de aanvrager dus vanuit huis, digitaal, de geldigheid van zijn kenteken schorsen. De aanvrager logt dan in op de website van de RDW, www.rdw.nl en regelt daar de schorsing. Dat kan 24 uur per dag, dus op het tijdstip dat het de aanvrager uitkomt. De identificatie gebeurt via DigiD en betaling via internetbankieren van de eigen bank (iDeal). Schorsen kost € 68,- (tarief 2008)

De RDW verwacht dat in 2009 ongeveer 380.000 kentekens worden geschorst, verlengd, of beëindigd (dat is bijna 4% van het Nederlandse wagenpark). 90% daarvan gebeurt door particulieren. Door deze handelingen nu digitaal aan te bieden, scheelt dat de voertuigbezitter veel tijd. Gemiddeld levert het een geschatte tijdwinst per handeling van 70 minuten op.

Dit kan natuurlijk handig zijn. Ik heb momenteel 2 auto's geschorst staan, deze kan ik nu dus online verlengen, of de schorsing ongedaan maken. Alleen staat hier niet vermeld dat het tarief voor oude auto's lager was. Ik hoop niet dat wij nu ook het volle pond (68,- euro) moeten gaan betalen.

Ralph (secretaris HKBC)

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
OlympiaA
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Maart 2009, 08:25:00 »

Wilde net zeggen beetje duur!
Het kost normaal 22€ dus dan rij ik nog wel even naar het postkantoor .
Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 06 April 2009, 11:05:00 »

Hallo allemaal,

Vanaf vandaag is het mogelijk om online te schorsen. Aangezien de schorsing van één van mijn kadettjes over enkele dagen afloopt heb ik het eens geprobeerd en het werkt goed. Kosten: ¤ 22,70

Over enkele dagen krijg ik een vervangend deel 1B toegestuurd. Je kunt op deze manier al 6 weken voor de tijd de schorsing verlengen.

Het ging erg makkelijk, lopen naar het postkantoor duurt langer.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 07 April 2009, 07:45:00 »

Ik heb ook even op de site gekeken (ik moet binnenkort ook een schorsing verlengen), en kwam de volgende tarieven tegen voor het online-schorsen:

Kosten schorsing:
•    Personenvoertuigen tot 15 jaar en bedrijfswagens onder 3500 kg tot 15 jaar    € 68,00
•    Bromfietsen    € 10,00
•    Alle andere voertuigen    € 22,70
•    Verlengen schorsing    € 22,70
•    Verlengen schorsing bromfiets    € 10,00
•    Opheffen schorsing    € 0,00
•    Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na opheffen vorige schorsing    € 113,50

De prijzen zijn dus niet veel gewijzigd.

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Juni 2009, 08:02:00 »

Ik kwam dit artikel tegen op de website van de RDW. Gaat over het automatisch opheffen van een schorsing!

Automatische aanpassing voertuigschorsing

Vanaf 29 juni 2009 verstuurt de RDW automatisch het tenaamstellingsbewijs (deel 1B van het kentekenbewijs) als de eigenaar de schorsing van zijn voertuig niet verlengt. Vier weken voor het verlopen van de schorsingstermijn ontvangt de voertuigeigenaar hierover een brief van de RDW. Reageert de eigenaar niet, dan wordt na het verstrijken van de schorsingstermijn het tenaamstellingsbewijs binnen 5 werkdagen verzonden. Deze verandering bespaart de voertuigeigenaar een rit naar het postkantoor om een nieuw tenaamstellingsbewijs te halen zonder de schorsingsregel.

Voortijdige beëindiging of verlenging
Als de eigenaar de schorsing eerder wil beëindigen of verlengen en hij doet dit via het postkantoor of het RDW-loket, dan krijgt hij direct een nieuw tenaamstellingsbewijs. Doet hij dit via de website van de RDW (www.rdw.nl), dan ontvangt de eigenaar het tenaamstellingsbewijs binnen 5 werkdagen.

Dit is dus veranderd, wel iets om rekening mee te houden.

Ralph

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Juli 2009, 06:59:00 »

Afgelopen weekend ook mijn kadett weer voor een jaartje geschorst.
Moet zeggen het is ff zoeken op de RDW-site maar zodra je het gevonden hebt werkt het verder prima.
In iedergeval een heel stuk handiger dan weer een rit naar het (post)ING-kantoor en daar een half uur in de rij gaan staan.
Nou nog even het kentekendeel van het RDW afwachten.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
bcoupe25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Juli 2009, 22:20:00 »

kan handig zijn ja
in mijn geval bleef ze gewoon verzekerd ( was voor mij veel maklijker dan schorsen)
alleen hoop dat er geen fouten of bugs er in zitten
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 08 Augustus 2009, 09:03:00 »

De tenaamstalling zou je binnen 5 werkdagen moeten ontvangen na het verlengen van de schorsing.
Ik heb 18-juli de schorsing verlengt via de RDW-site.
Pas gisteren de nieuwe tenaamstelling ontvabgen dus een slordige 3 weken.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: