Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 14:20:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett verven  (gelezen 16247 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
NOiA
Gast
« Gepost op: 20 September 2009, 19:53:00 »

Hallo, onze Kadett wordt op dit moment APK-klaar gemaakt, daarna willen we hem graag gaan verven. (uiteraard eerst helemaal schuren en ontroesten)

Hebben jullie dit eens eerder gedaan? En heeft er iemand hier op het forum een zwarte Kadett? (zou er graag foto's van zien!)

Tips zijn van harte welkom!
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Mei 2009, 09:40:00 »

Je komt ze in het zwart niet vaak tegen. Hier is er eentje: (had er nog ergens één maar die vind ik niet meer terug)

NOiA
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Mei 2009, 11:26:00 »

Wow! Tnx! Dat ziet er gaaf uit! We gaan vanmiddag een kleur uitzoeken, en voor ons hoeft hij niet een originele Kadett kleur te krijgen. :shocked

Iemand adviseerde ons om het met een rollertje te doen, en met heel fijn schuurpapier schuren tussen de lagen door...
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Mei 2009, 11:41:00 »

Kijk ens bij 50dollarpaint even googlen en je hebt hem. Volledige beschrijving hoe je het met eenrolletje kunt doen en met een mooi eindresultaat.

Succes Fred
RIJNM150
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Mei 2009, 11:46:00 »

Ik heb m'n Kadett in 2000 ook gerold. Ging prima. Voor de lak die ik had moest je wel een speciaal rollertje gebruiken. Gewoon schuim zou oplossen in de lak.
Ook kwam het nauw met de tijd tussen de lagen. Niet te kort natuurlijk, maar ook niet te lang.
Als ik er langer dan een dag tussen liet zitten was er de kans dat de verf zou gaan 'branden' (soort craquelé). Ik weet niet wat voor verf ze nu verkopen en of dit nu nog van toepassing is
maar laat je goed informeren. Succes
NOiA
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mei 2009, 12:27:00 »

Ja, we gaan naar een speciaalzaak, dus die mensen daar zullen het ook wel weten toch? Tnx voor de google-tip! Daar hebben we wat aan!
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Mei 2009, 12:45:00 »

Als je voor zwart gaat is de roller misschien een minder goed idee. Het is een kleur die niets vergeeft dus elke oneffenheid zie je. Voorbereiding is enorm belangrijk (en ook een van de grootste kosten) dus als je dat doet kan je misschien beter spuiten of laten spuiten voor een uniforme finish

NOiA
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2009, 14:31:00 »

Nee ik weet het...Maar als hij zwart wordt, dan wordtie niet helemaal zwart, dan gaan we hem ook pinstripen (rock 'n roll Kadett :{blink} ) met wit en rood...en anders moet 'ie knalrood van mij! Lachebek We gaan iig ons best doen!
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 07 Mei 2009, 12:20:00 »

hey hey, niet te veel met het zelfde idee spelen als ik he Lachebek
of misschien net wel, dan kan ik zien wat ik wel en niet kan doen Lachebek

NOiA
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Mei 2009, 19:18:00 »

Whahaha! Helaas voor jou! Pinstriper is gevonden! K Kan het zelf ook wel, maar nog niet zo mooi als hij!

Wat wil jij gaan doen met je Kadett dan?
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Mei 2009, 13:10:00 »

rallye thema maar dan omgekeerd. zwarte auto met witte vlakken op de motorkap (en op andere plaatsen zoals het dak om de warmte er wat uit te houden)
was er nog niet uit of het wit afgelijnd moet worden met rood of een andere kleur...

NOiA
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Mei 2009, 11:41:00 »

Hahaha...nou...dan hebben we straks een tweelingKadett...Zouden die witte vlakken echt zoveel warmte tegenhouden??
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Mei 2009, 12:32:00 »

nja het zal wel "iets" helpen. daarnaast ben ik wel overtuigd van het design dat ik ga maken Lachebek
De bedoeling is een dagelijkse wagen dus dan is alle warmte die ik weg krijg het beste.

NOiA
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Mei 2009, 13:38:00 »

Mja die van ons wordt ook onze dagelijkse wagen Lachebek we hebben nu nog een hele oude Honda Civic, maar die gaat de keuring dit jaar niet doorkomen zonder er een hele hoop geld in te steken en dat is hij on onze ogen niet meer waard...misschien voor iemand anders wel...Dus de planning is dat de Kadett in Juli helemaal klaar is...en anders wordt het veel fietsen! Hmm Ik denk dat dat we die van ons maar helemaal zwart gaan maken...anders wordt het wel een beetje veel...Ik zal foto's posten als het hele verfproject is gestart!
NOiA
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Mei 2009, 13:38:00 »

oops...dubbele post :blush
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: