Ook bij nieuwe radio's moet het geen probleem in de breedte zijn; oud of nieuw, ik dacht dat de breedte niet veranderd is, maar wel de dikte. In de originele uitsparing passen moderne (ook eind jaren 70 =modern) dikke radio's niet.
Ik vind het zonde om daarom het radiogat groter te slijpen:[reallymad]
Bij mij heeft m'n voorganger dat wel gedaan, en dit gat was breder dan m'n jaren-70 Blaupunkt is.
Of mijn bewering over de breedte dus klopt??
Je bewering klopt, ik heb de orginele radio nog in mijn kadett (niet meer aangesloten enfin)
Toen ik deze wilde vervangen door een hedendaagse JVC kwam ik er achter dat het gat idd. véél kleiner is in de breedte.
Ik heb een klein doorstekend ''schermpje'' welke door het dashboard komt (waar de radiofrequentie op aangegeven wordt) Deze radio is via de achterkant in het dashboard geplaatst en van de voorkant bevestigd met 2 (platte)moeren met gaatjes die over draadeinden draaien op de volumeknoppen.
Volgens mijn pa (ben zelf 23) was dit vroegah std. in Opels.
Daarnaast schijnen er wel overloopjes te koop te zijn waarin je een hedendaags-radio-gat kunt verkleinen voor een oude radio.
Ik vermoed wel dat deze achter het front/sierplaatje weg komt van een oude radio
Overigens een hedendaagse radio past net niet in het dashboardkastje...