Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 11:00:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Schade  (gelezen 13301 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 28 Augustus 2009, 14:04:00 »

7 dagen geleden

en nu:

Ik heb schade gereden (nogal erg).
Bij het oprijden van een voorrangsweg heb ik een van links komende motor over het hoofd gezien.
Motor rijdt 50/60; noodstop, onderuit.
Berijder nogal zwaar gewond (maar komt wel goed zo te horen, hij heeft m'n auto niet geraakt dacht ik)
en de motor knapt glijdend over de weg bij de A-stijl op mijn auto.
Zit nogal in de kreukels, deur muurvast, motorkap als een kluisdeur, stuur is nog wel te draaien, en de auto kan rollen, maar bij wiel rechtsvoor in de vooruit, wil het wiel linksvoor linksaf; het spul staat er scheef voor.
Knik in A-Stijl bij dakrand, en ook rechts is veel uit z'n vorm getrokken.
Ik wacht met spanning op de schade-expert en wat deze hier over te zeggen heeft.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juni 2009, 13:39:00 »

Gert,

Zonde van je auto, ik rij zelf ook motor en dit is vervelend als je over het hoofd wordt gezien.Gebeurt natuurlijk niet met opzet en ook ik heb dit eens in het verleden mee gemaakt als automobilist, gelukkig viel het met de motorrijder achteraf mee,hopelijk is dit ook hier het geval.Als ik je auto bekijk,dan lijkt het erop dat deze ontzet is en of deze schade gerepareerd kan worden lijkt me erg moeilijk, maar goed ik ben geen expert op dit gebied. Het blijft wel jammer van je mooie auto. Even bij de dealer omruilen voor een nieuwe gaat helaas in dit geval niet.Ik hoop dat het toch nog gunstig voor je uitpakt.

Sterkte Fred.
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juni 2009, 16:35:00 »

das dikke pech  gelukkig dat je zelf niets hebt een ongeluk zit in een klein hoekje.
hopelijk komt het met de motorrijder ook weer goed en wat betreft die kadett die wordt ook wel weer gemaakt.
maar het blijft jammer .
sterkte toegewenst.
gr jacob:(

kadett caravan 2.4 1969
bcoupe25
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juni 2009, 17:48:00 »

hopelijk komt het allemaal goed
flink balen  van je kadettje ...maar hopelijk komt de motor rijder er bekooit of

sterkte
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juni 2009, 17:54:00 »

Dank voor jullie reacties!
Het belangrijkste is natuurlijk dat de motorrijder er weer 100% bovenop komt.
De schade aan mijn auto is mijn schuld en ook mijn probleem, maar al met al is het flink waardeloos.:[barf]

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juni 2009, 18:44:00 »

Dat ziet er uit als een zware klap. Hopelijk komt alles terug op zijn voetjes...

groeten,
David

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Juli 2009, 08:13:00 »

Een gigantische schade, en dat met een motorrijder die zich niet als een raket in de auto heeft geboord. Ik rij zelf ook motor en die machine weegt rond de 300 kg. Tel daarbij berijders op en je kan nagaan wat dat aan schade geeft. Sterkte aan de motorrijders voor een goed persoonlijk en materieel herstel en voor jou met het herstel van je mooie coupé.

Reinier.
NOiA
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juli 2009, 15:44:00 »

Aiiii...dat doet zeer aan je hart! Weet je al wat meer?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Juli 2009, 16:35:00 »

Gisteren hoorde ik van de expert wat hij van mijn auto vond (total loss dus), wat hij de dagwaarde schatte
(hopen dat de verzekering dat overneemt) en dat ik het wrak niet kan terugkopen.
Het wrak is voor 250 Euro opgekocht door een sloper uit Tilburg; om omkatten en om fraude met sloop-en
gestolen auto's te voorkomen gaat het wrak naar een door de verzekering te bepalen partij.
Ik houd dus helemaal geen onderdelen over om wat nieuws op te bouwen of om een nieuw te kopen F-Coupé mee aan te vullen.
Ik heb het al diefstal genoemd (250 Euro, alleen mijn stoelen+bank samen doen dit al !!), maar ik heb geen poot om op te staan.
Het schadeherstelbedrijf waar m'n auto staat vond het ook van de gekke dat ik de onderdelen niet zou kunnen hergebruiken.
Zij proberen nu het wrak te mogen overnemen; als ze dat lukt, ben ik natuurlijk goed af, want ik kan dan beschikken over de vele bruikbare onderdelen en via hen is er de garantie dat er geen sprake zal zijn van fraude.
Afwachten dus nog maar.

topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 15 Juli 2009, 17:14:00 »

hoi gert
heb jij het kenteken nog van de auto?? zoja dan geen afstand doen van de auto zolang deze op jou naam staat is deze altijd van jou.
die 250 euro wordt dan in mindering gebracht op het schade bedrag en de auto blijft van jou.
dus zorg ervoor dat ze de auto niet ophalen.

gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 15 Juli 2009, 17:22:00 »

dat heb ik ook al eens gehad, auto total loss verklaard maar mocht hem wel houden dan, dagwaarde-waarde wrak heb ik uitgekeerd gekregen. Was wel geen oldtimer maar toch.
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juli 2009, 17:26:00 »

daarom is het ook zo belangrijk om je oltimer te laten taxeren

kadett caravan 2.4 1969
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Juli 2009, 18:11:22 »

Citaat
 hoi gert
heb jij het kenteken nog van de auto?? zoja dan geen afstand doen van de auto zolang deze op jou naam staat is deze altijd van jou.
die 250 euro wordt dan in mindering gebracht op het schade bedrag en de auto blijft van jou.
dus zorg ervoor dat ze de auto niet ophalen.

gr jacob

Ik ben bang van niet; de polisvoorwaarden omschrijven het zo:
Bij schadevergoeding in geval van totaal verlies (in technische zin) van het motorvoertuig heeft verzekeraar het recht het wrak over te doen dragen aan een door hem aan te wijzen partij.
De uitkering van de schadepenningen zal niet eerder plaatsvinden dan nadat de verzekeraar in het bezit is gekomen van alle delen van het bij het motorrijtuig behorende kentekenbewijs.

en m.b.t. verlopen taxatie:
Is de geldigheidsduur van het taxatierapport verstreken, dan wordt bij de schadevaststelling geen rekening meer gehouden met de getaxeerde waarde.

Verzekeraar: London Verzekeringen.
Weest hierop dus attent

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Augustus 2009, 10:34:00 »

Ik heb de opvolger gevonden:

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel