Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 10:43:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: aandrijfas lager  (gelezen 8264 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 01 Augustus 2009, 08:27:00 »

Ik ben bezig met de achteras en heb een vraagje in verband met het lager in het steunpunt.

De rechtstreekse vervanging voor dit lager heeft de lip die op het oude lager zit niet.

Laat ik die lip voor wat het is? of probeer ik het hoesje met lip aan te verwijderen en die op de nieuwe lager te krijgen?

plaatje bij m'n praatje:

Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Juli 2009, 08:01:00 »

Ik heb wel geen antwoord op je vraag maar wel over je nieuwe lager, kun je me daar de gegevens van mailen de nummers die erop staan bedoel ik dan. Of hier posten natuurlijk.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2009, 11:38:00 »

het is een 6004 RS van FAG
Op de website van FAG staat die versie er niet meer op. Ik vermoed dat de vervanger een 6004-2RSR moet zijn?

Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2009, 12:39:00 »

De maten zijn: d =  20 mm, D = 42 mm, B = 12
Ik weet niet wat je voor het lager gegeven hebt maar ik had laatst een wiellager nodig voor een toyota, koste bij Brezan 110 euro, toen ik het lager eruit had zag ik dat het gewoon een SKF lager is, ben naar een lagerboer gegaan en daar koste zelfde lager 50 euro. Later zag ik deze lagers op duitse EBAy foor 8.- euro per stuk. Het lager waar het hier omgaat zou daar 10 voor 6 euro kosten van een onbekend merk de FAG lagers worden daar aangeboden 10 voor 31 euro. Als jij de maten nog even kan checken kunnen we misschien als er interesse is hier wat setjes kopen. Moeten we natuurlijk wel eerst even weten of het allemaal werkt en past.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2009, 13:34:00 »

Ik heb het even gecontroleerd en de afmetingen kloppen perfect.
De buitendiameter met de lip is echter 1.5mm groter.
Maar zoals op het amerikaanse GT forum gezegd werd, zijn die dingen ongelofelijk moeilijk in die rubber "donut" te krijgen dus die 1.5mm kan wel helpen, hopelijk zit hij er dan niet te los in. De binnendiameter van het nieuwe vervangrummer is ook exact 42mm, maar dan mag hij niet uitzakken.

ik zal vandaag even bij de lokale lagerboer horen of hij ze heeft liggen.

(opelGT forum thread: http://www.opelgt.com/forums/4b-propeller-shaft-central-joint/21791-1-1-kadett-drive-shaft-bearing.html )

Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2009, 14:36:00 »

Een snelle trip en een lager rijker. kostte me 10.47€ voor een 6004-2RSR van FAG.

ziet er op eerste zicht exact hetzelfde uit als de oude 6004-RS. En nu proberen of ik die lip van de ouder lager krijg.

Edit: met de randjes van de lip rustend op een bankschroef, 19 dop door hetmidden en 2 keer tikken metde hamer en hij was er al uit! zo makkelijk gaat dat Lachebek

Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 01 Augustus 2009, 08:27:00 »

In een goed merklager wordt een code aangegeven voor hardheid en kwaliteit van het lager. Een goedkoop lager wat niet constant wordt gesmeerd, kan sneller kapot lopen.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: