Ik zit hier met hetzelfde probleem.
De deuren van mijn kadett zijn met geen mogelijkheid los te krijgen.
Maanden geleden al begonnen met het regelmatig inspuiten van de scharnieren met grote hoeveelheden WD-40.
Speciale gereedschappen aangeschaft....zonder resultaat, zelf stukken gereedschap gemaakt....helaas er is geen beweging in de scharnieren te krijgen.:[reallymad]
De kadett staat nu bij mijn plaatwerker en ik denk erover na om de scharnieren maar door te slijpen. Hopelijk krijgen we op die manier beweging in de scharnierpennen.
Welke manieren heb je geprobeerd? Met de afgedraaide inbusbout? Of die met de traditionele hamer methode?
De door mij genoemde Turbolzen Auszieher werkt echt goed. Is zeer slim gemaakt met o.a. linkse schroefdraad voor de pennen, zodat ze niet losdraaien bij het verwijderen van de spanhulzen.
Verder is het belangrijk om te weten in welke richting de spanhulzen moeten worden verwijderd: De bovenste van boven naar beneden, en de onderste van onder naar boven. Dit laatste geeft ook aan waarom de traditionele hamer methode moeilijk gaat: je hebt bijna geen ruimte om te slaan!
Ralph