Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:21:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 21   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn b kadett Car-a-van 1970  (gelezen 171062 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wgortenmulder
Hero Member
*****
Berichten: 1081



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Maart 2014, 13:50:55 »

Aha..
Heel goed Paul.
Langzaam aan stappen in de goede richting.
Gelogd

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Maart 2014, 14:00:36 »

Wouter "langzaam aan" is inderdaad wel van toepassing Beschaamd
dit wordt het 4e jaar zonder detje op de voorjaarsmeeting Huilen Huilen Huilen

gr Paul.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 02 Maart 2014, 14:06:05 »

Dit wordt het 4e jaar zonder detje op de voorjaarsmeeting Huilen Huilen Huilen

gr Paul.

Ik ben al vaker zonder kadett geweest  Boos , en ben ook nog bestuurslid van ons clubje  Grijns

Maar dit jaar wordt anders.....

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Maart 2014, 15:46:57 »

je hebt nog bijna 2 maanden om er een te kopen Knipoog

maar mooi blokje,die valstroom is dat alfa carb.

heb je daar speciaal spruitstuk voor

john
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Maart 2014, 16:49:12 »

de valstroom carb is een Weber 48IDA met 46mm venturi en of ie van Alfa is weet ik niet wel dat ze ook op mini's zitten en kevertjes  porsche en dergelijke alleen dan op grotere motoren. deze is aangepast op een klein blok(denk vanaf fabriek) er zit bv een beperkte slag op de acceleratiepomp en een extra bypass gaatje om de motor ook "redelijk"  rustig te kunnen rijden en heb er inderdaad een speciaal (origineel Opel) spruitstuk bij wat heel krap en precies past naast het kleppendeksel (kleppendeksel kan er pas af als eerst de carb en spruitstuk zijn verwijdert) de inlaatkanalen kunnen 2,5mm in diameter groter worden gemaakt maar dan past de pakking niet meer dus daar moet ik nog iets op vinden bv O-ring.
en er weer een detje bij kopen vind ik zonde (heb eigenlijk al te weinig tijd voor dit project) om er dan nog een bij te hebben (heb er 4maanden geleden 1 weer weg gedaan) vind ik zonde en wil toch echt me bij de Car-A-Van houden.

gr Paul

ps nog foto van de verschillen in venturi met de originele 26mm van Solex Grijns
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 03 Maart 2014, 14:34:11 »

Zal een venturi van dat formaat een beetje deftig draaien met kleppen die 1/4 in formaat kleiner zijn? Ik dacht dat er meestal gerekend werd op een venturimaat die niet (veel) boven de inlaatklep diameter uit komt.
Gelogd

kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 03 Maart 2014, 14:59:46 »

@ Jinx,

daar durf ik geen antwoord op te geven Ik weet het niet maar een 1.2S loopt ook goed (mits de goede sproeiers) ook lekker op een 40/45DCOE Weber en met kleppen van 32/29 zoals standaard en ik zit nu op kleppen van 34/30.
de standaard venturi is 26mm met 31/27 of 32/29 kleppen.
ik ga nu uit van ervaringen van anderen die hier ooit mee geexperimenteerd hebben Cool maar mn 48IDA heeft een origineel Opel OHV spruitstuk dus dan lijkt het me dat het gaat werken.

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 03 Maart 2014, 21:07:43 »

Zo de Carnavals uurtjes beetje opgevuld en weer een aantal speciale Cool B1,5 onderdeeltjes gemaakt voor mn project.
wie de verschillen met origineel kan ontdekken.......

gr Paul
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 04 Maart 2014, 15:28:56 »

 zo nu helemaal klaar Cool de stuurnaaf B1 uitgevoerd met een extra sleepring voor de claxon (en op de hendel wordt ruitensproeier of oude luchthoorn) en contactslot B2 omgebouwd naar B1 cilinder en deze weer passend gemaakt voor een B2 sleutel (hou ik toch nog een beetje over van mn oude groene Car-A-Van) Lachen daar ik er toch 4 nieuwe originele en 2 later bijgemaakte sleutels van heb.

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 04 Maart 2014, 16:35:33 »

Heel knap gedaan Paul Cool wanneer denk je weer verder te gaan bouwen met het project Car-A-Van, als ik zo die speeltjes zie gaat dat een heel gaaf kadettje worden.

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 04 Maart 2014, 16:55:30 »

hee Martin,

tja het gaat en staat met de vrije tijd en de ideeen Knipoog de body staat op dit moment op standje "waakvlam" maar de aanbouwdelen komen beetje bij beetje meer passend bij elkaar (had al 2 verbouwde kabelbomen maar ook die passen nu niet meer ) ben nog wat dingen van plan te verleggen qua kabels en onderdelen in de motorruimte bv interval op de ruitenwisser,
het is een B2 maar wil hem zoveel mogelijk meegeven van een B1 qua uiterlijk (bv dynamosteun van B1 is 3x zo zwaar dan van een A corsa en uiterlijk het zelfde) alleen gietijzer en aluminium.

dus puzzelen rustig verder Knipoog

gr Paul
Gelogd
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 04 Maart 2014, 17:15:30 »

maken van bv interval op de ruitenwisser,
Mocht je zoiets gaan maken moet je maar eens uitleggen hoe je zoiets maakt, heb hier al eens aan zitten denken maar geen iedee hoe zoiets moet maken ?
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 04 Maart 2014, 17:26:56 »

Martin,

heb iets in gedachte met een relais van een ander duits merk auto (afkorting is met 2 letters) Knipoog en een extra (onzichtbare) schakelaar moet er wel iets mooi mee te maken zijn. maar ben er nog niet echt mee bezig (als het uiterlijk er maar zoveel mogelijk B1 uit blijft zien)

gr Paul
Gelogd
kermitc
Hero Member
*****
Berichten: 597



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 04 Maart 2014, 18:34:08 »

Word het trouwens korte of lange pook?
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 04 Maart 2014, 20:09:11 »

werken zal hij wellicht wel doen hoor, maar op welke toeren dat hij optimaal zal werken is moeilijk te zeggen, stationair kan in sommige gevallen ook heel moeilijk zijn.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Lachebek
Gelogd

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 21   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines