Holland Kadett B Club Forum
25 Juni 2026, 14:39:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kadett op mijn manier  (gelezen 52026 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 13 December 2010, 18:03:52 »

Ralph bedankt voor de tip! Ik had die topic al zien staan, maar ik voor practisch die prijs haal ik ze ook bij splendid parts en daar moet ik toch nog een bestelling van epische proporties maken, dus dat zit wel snor.

Max
kadett-doc
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 13 December 2010, 18:51:21 »

Ralph bedankt voor de tip! Ik had die topic al zien staan, maar ik voor practisch die prijs haal ik ze ook bij splendid parts en daar moet ik toch nog een bestelling van epische proporties maken, dus dat zit wel snor.

Max

hey Max, ik weet niet wat je bedoeld met ophalen maar volgens mij heb je een rit van ruim 300 km enkele rit voor de boeg en voor de prijs hoef je niet te laten, bij splendidparts kosten ze €75,90 p/st, dus vlug rekenen iets meer als € 300,00 zonder de brandstof en tijd geteld, hoezo ophalen Lachen

Max
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 13 December 2010, 19:22:03 »

Ik had het over halen, niet ophalen  Lachen dat ophalen en afleveren mag de postbode doen.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 13 December 2010, 20:55:45 »

Ik had het over halen, niet ophalen  Lachen dat ophalen en afleveren mag de postbode doen.

dan heb je ze hier in nederland met de post vanuit duitsland voor €320,00 en hier lagen de nieuwe voor €250,00 + € 6,75 verzendkosten, is toch wel gemakkelijk rekenen wat goedkoper is Geschrokken
Max
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Mei 2011, 19:02:58 »

En daar was ik weer na veel te lange radiostilte. Uiteraard zijn we flink wat salarissen verder, en ik heb allemaal foto's voor jullie!

Eens kijken.. Na lang gezoek er dus achter gekomen dat je de volvo-honda remcombinatie voorop kan bouwen, dus gelijk een volvo sloperij gebeld et voila! Heb de klauw hier naast een 1900 remklauw liggen. Deze zaten bij de 1900 gt as die ik gekocht had.

En een paar dagen later kwamen de remblokken en schijven binnen. Ik heb gekozen voor Tarox G88. Deze zijn gegroefd en kosten aardig wat centjes, maar dan heb je ook wat. Hier een plaatje met een 1900 schijf (mijn wagen had trommels, weten we nog?) en de tarox.

Toen heb ik bij mijn oom, die in het bezit is van een frees de boel aangepast en nu lijkt alles te passen. (let niet op de provisorische boutjes, alle rembouten zijn fijn draad, dus moet ik nog even nieuw scoren)

Uiteraard heb ik ook de volvo klauwen gereviseerd, alleen geen foto van gemaakt. En zo heb je dus voor ongeveer dezelfde prijs als dat je de duurste remmenupgrade bij splendid haalt een veel betere setup. Ik heb nu 262mm gegroefde ipv 246mm schijven, 4 pots ipv 2 pots klauwen en red stuff remblokken ipv standaard materiaal.

Achterremmen moet ik nog bestellen, maar ik ga het verlopig nog even bij trommels houden en dan een upgrade doen door er grotere Rekord 3/4 inch remcilinders in de doen.

Wat hebben we nog meer voor spannends.. Ah, stoelen. Ik heb voor een hele nette prijs echte momo fiberglass kuipen kunnen scoren. Comfortabel is anders, maar ze doen hun werk goed. 4,7 kilo de stuk! En zoals jullie zien is de kat het er mee eens!

Dan heb ik bij Pipo op het opel forum speciale custom achterveren laten maken. Ik wilde eigenlijk toch nog wat lager dan -60 gaan, dus deze veren zijn -60 veren voor een C kadett omgeperst naar -85. Die gozer van splendid had aangegeven dat hij voor mij voor dezelfde prijs als een gewone sportbladveer ook een bladveer kon maken die -80 gaat, dus die ga ik met dit salaris maar eens bestellen. Hier een vergelijking met de veren die onder de dett zaten.

En vandaag binnengekregen zijn 28 traps instelbare Spax schokdempers. Deze waren voorheen bij susselbeek "op aanvraag" maar na een telefoontje bleek dat meneer ze niet meer leverde. De schokdempers worden in engeland gemaakt dus kon daar gelukkig wel wat leveranciers vinden en heb deze zo voor ongeveer de prijs van koni geel bij susselbeek op de kop kunnen tikken. Het grote voordeel aan deze schokkers is dat ze instelbaar zijn terwijl ze op de auto zitten. Bij koni geel is dat niet zo. Nu is de achteras even loshalen voor een instelling geen probleem, maar de vooras is minder grappig.

Verder heb ik ook leren lassen van de man waarbij ik mijn motorblok tijden geleden gekocht heb. Leuk dat we elkaar nog spreken. Ook heeft hij me geholpen met de revisie van de 4pots klauwen want er zaten wat cilindertjes een beetje vast.

Digitaal dashboard is ook gescoord en 5 punts gordels heb ik ook reeds gereserveerd!

Wat er nog aangeschaft moet worden:

PU rondom
achterremmen
nieuwe remleidingen
staalplaat
verf
banden
uitlaat
materiaal voor motorsteunen.

Ik heb vast nog wel wat vragen, maar kom er even niet op, dus ik laat het maar even bij dit zoetmakertje  Lachen

Max
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Mei 2011, 21:39:07 »

max wat kost zo'n bladveer -80 want daar heb ik misscien ook wel belang bij .
ik heb nu voor mijn ombouw naar een 2.0.E cih een 3 blads veer en ik heb in het midden van de bladveer een blok gelegd van 40mm maar de auto staat mij nog veel te hoog ongeveer vanaf de grond naar het midden van de wielkuip 57cm en ik wil naar ongeveer 51cm .
Max
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Mei 2011, 22:00:14 »

Die gozer van Splendid zei dat ie voor de prijs van een normale sportbladveer, verkrijgbaar in -25, -40 en -60 geloof ik, ook een bladveer -80 kon regelen. Voor zijn sportbladveer vraagt hij 249 euro's.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #37 Gepost op: 15 Mei 2011, 14:05:38 »

Geschrokken die mooie SPAX schokbrekertjes waar kun je die bestellen? ik zoek ook nog een setje voor de tweede Car-A-Van, en zocht eigenlijk iets anders dan Koni?

gr Paul
Max
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 15 Mei 2011, 17:47:28 »

Hey paul! De spaxjes zijn wel eigenlijk voor de meer sportievere rijder denk ik zelf, maar je kan ze uiteraard zo zacht of hard maken als je zelf wil. Ik heb ze hier besteld:
http://www.carperformanceuk.co.uk/index.php?p=catalog&parent=44704&pg=1

Dan heb ik het dus over de PSX front dampers en de PSX rear dampers. Ze leveren voor de GT en de Kadett allebei dezelfde dempers (voor de C dett achter ook dezelfde). Deze schokkers zijn wel een stukkie korter dan normaal heb ik begrepen (iets van 20mm ofzo). Ik heb ze dan met EA achter de productcode besteld (je zult zien dat er voor de dett twee verschillende schokkers te koop zijn). Deze EA betekent dat de schokdempers NOG een stukkie korter zijn (voor 40mm in totaal en achter 25 mm), bedoelt voor verlaging van meer dan 50mm (en zoals je weet ga ik naar -85 ongeveer).

Max

PS: Verzendkosten moesten me achteraf vertellen want konden ze niet direct berekenen ofzo. Uiteindelijk: 25 of 30 pond geloof ik. Best een hoop, maar dan heb je ook wat..
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 16 Mei 2011, 07:11:17 »

Zo Max,
Dat wordt een beste upgrade met die remschijven en schokdempers.
Dit wordt een kadettje die wellicht wel gewoon stopt als je op de rem trapt  Grijns

succes
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Max
Gast
« Antwoord #40 Gepost op: 30 Juni 2011, 13:49:55 »

En het is weer tijd voor een update-je.. Vandaag EINDELIJK de bestelling naar Splendid gestuurd.. puntje bij paaltje meer dan 1000 hardverdiende euro's, maargoed, dan heb je ook wat. Verder begin ik ook wat klein spul te verzamelen als olie enzo. Daarnaast zijn achterbanden binnen en komen de voorbanden eraan. Maten zijn voor 195/45/15 en achter 215/45/15. Even ter vergelijking met wat er onder zat:

En hier een idee van hoeveel ruimte je over hebt in de wielkast achter

Nou maar hopen dat me wiel de juiste offset heeft zodat het goed gaat. Ik heb er wel vertrouwen in.

Max
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #41 Gepost op: 30 Juni 2011, 21:38:31 »

Zooo dat benne beste sloffen.... Tong
En inderdaad ik ben er ook achter gekomen dat het een dure hobby is om een stukje oud roest weer op de weg te krijgen....
Maar troost je met de gedachten dat het straks weer geweldig rijden is  Knipoog

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Max
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 01 Juli 2011, 07:21:29 »

Ow ja nog iets ontdekt! Er was mij verteld dat een Opel GT stuur op een kadett b spie past. Is niks van waar! spiegat van het GT stuur is veel groter, dus ben nu bezig met een pasplaat bouwen en de naaf van het GT stuur aanpassen.

Max
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 07 Oktober 2011, 21:01:14 »

hey max hoever ben je ermee , hangt het blok er al in
Max
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 07 Oktober 2011, 21:16:52 »

Was het maar zo'n feest.. heb heel lang op onderdelen van splendid moeten wachten. Heb nu mijn achteras bijna helemaal in elkaar. Dan de vooras nog en als ie op zn wielen staat gaan we eens uitzoeken hoe ik de motorsteunen moet gaan bouwen.
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: