En daar was ik weer na veel te lange radiostilte. Uiteraard zijn we flink wat salarissen verder, en ik heb allemaal foto's voor jullie!
Eens kijken.. Na lang gezoek er dus achter gekomen dat je de volvo-honda remcombinatie voorop kan bouwen, dus gelijk een volvo sloperij gebeld et voila! Heb de klauw hier naast een 1900 remklauw liggen. Deze zaten bij de 1900 gt as die ik gekocht had.

En een paar dagen later kwamen de remblokken en schijven binnen. Ik heb gekozen voor Tarox G88. Deze zijn gegroefd en kosten aardig wat centjes, maar dan heb je ook wat. Hier een plaatje met een 1900 schijf (mijn wagen had trommels, weten we nog?) en de tarox.

Toen heb ik bij mijn oom, die in het bezit is van een frees de boel aangepast en nu lijkt alles te passen. (let niet op de provisorische boutjes, alle rembouten zijn fijn draad, dus moet ik nog even nieuw scoren)

Uiteraard heb ik ook de volvo klauwen gereviseerd, alleen geen foto van gemaakt. En zo heb je dus voor ongeveer dezelfde prijs als dat je de duurste remmenupgrade bij splendid haalt een veel betere setup. Ik heb nu 262mm gegroefde ipv 246mm schijven, 4 pots ipv 2 pots klauwen en red stuff remblokken ipv standaard materiaal.
Achterremmen moet ik nog bestellen, maar ik ga het verlopig nog even bij trommels houden en dan een upgrade doen door er grotere Rekord 3/4 inch remcilinders in de doen.
Wat hebben we nog meer voor spannends.. Ah, stoelen. Ik heb voor een hele nette prijs echte momo fiberglass kuipen kunnen scoren. Comfortabel is anders, maar ze doen hun werk goed. 4,7 kilo de stuk! En zoals jullie zien is de kat het er mee eens!

Dan heb ik bij Pipo op het opel forum speciale custom achterveren laten maken. Ik wilde eigenlijk toch nog wat lager dan -60 gaan, dus deze veren zijn -60 veren voor een C kadett omgeperst naar -85. Die gozer van splendid had aangegeven dat hij voor mij voor dezelfde prijs als een gewone sportbladveer ook een bladveer kon maken die -80 gaat, dus die ga ik met dit salaris maar eens bestellen. Hier een vergelijking met de veren die onder de dett zaten.

En vandaag binnengekregen zijn 28 traps instelbare Spax schokdempers. Deze waren voorheen bij susselbeek "op aanvraag" maar na een telefoontje bleek dat meneer ze niet meer leverde. De schokdempers worden in engeland gemaakt dus kon daar gelukkig wel wat leveranciers vinden en heb deze zo voor ongeveer de prijs van koni geel bij susselbeek op de kop kunnen tikken. Het grote voordeel aan deze schokkers is dat ze instelbaar zijn terwijl ze op de auto zitten. Bij koni geel is dat niet zo. Nu is de achteras even loshalen voor een instelling geen probleem, maar de vooras is minder grappig.

Verder heb ik ook leren lassen van de man waarbij ik mijn motorblok tijden geleden gekocht heb. Leuk dat we elkaar nog spreken. Ook heeft hij me geholpen met de revisie van de 4pots klauwen want er zaten wat cilindertjes een beetje vast.
Digitaal dashboard is ook gescoord en 5 punts gordels heb ik ook reeds gereserveerd!
Wat er nog aangeschaft moet worden:
PU rondom
achterremmen
nieuwe remleidingen
staalplaat
verf
banden
uitlaat
materiaal voor motorsteunen.
Ik heb vast nog wel wat vragen, maar kom er even niet op, dus ik laat het maar even bij dit zoetmakertje

Max