|
Max
Gast
|
 |
« Gepost op: 11 Februari 2010, 14:14:23 » |
|
Dag jongens..
Zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn motortje ontploft, dus heb ik besloten de komende zeker 6 maanden aan mijn dett te sleutelen.
Het idee is er een blok uit een 87-92 kadett gsi in te jassen, een kooi en twee racestoelen, en wat andere upgrades en hem vervolgens behalve op straat ook eens op het circuit te gebruiken.
Mijn budget is ongeveer 6000 euro, iets wat ik nu nog niet heb en dus verdient en gelijk weer uitgegeven moet worden. Ik hoop ergen eind van de zomer tot begin van de herfst klaar te zijn.
Ik ben niet van plan alles in concoursstaat te brengen. Ik ga best wild doen met deze wagen, dus kleine oneffenheden of gaatjes of iets maken mij niet zo uit.
afgelopen dinsdag heb ik mijn grille, koplampringen en bumpers eraf gehaald. Ik heb ook al het een en ander opgeknapt. De foto's komen later vandaag.
Kleurenschema is knalgeel met zwart, eigenlijk zoals ie al is, maar dan met een twist.
Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 11 Februari 2010, 16:29:34 » |
|
Hier zijn alvast wat foto's jongens.. eerst een paar zoals ie er bij staat/stond bij mij voor de deur:     Hier een foto van het resultaat van de geplofte koppakking. ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is  Vervolgens heb ik mijn lampringen en grill eraf gehaald, om vervolgens het enige plekje roest wat ik heb te vinden.  De koplampringen zijn niet in een al te beste staat, maar ik ga het er maar gewoon mee doen, hier de drama's:   De grille was ook een beetje krom, maar na wat vingerkracht was dat probleem ook verholpen Hier de koplampringen, voorkant schoon, achterkant ronduit nasty   Ook de bumperophanging ben ik schoon gaan maken. Hier een schone en een vieze naast elkaar.  Tot slot heb ik dan nog de grill en koplampringen in de primer. De primer op de ringen lijkt geler omdat die foto gisteravond genomen is, en de grill vanochtend.   Later vandaag foto's van de bumpers zelf in matzwart (binnenkant bitumen, zat een lading roest en troep waar je u tegen zegt) de bumperophanging in de bitumen en de grill en ringen in matzwart. Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
kermitc
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2010, 11:18:08 » |
|
waarom koop je die van cornel niet ben je gelijk klaar.
en nog strakke bak ook
john
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Februari 2010, 12:19:32 » |
|
ja ik zag em staan op marktplaats.. aantal redenen.. ik wil alles eigenlijk zelf doen, dan leer ik nog wat, daarbij heb ik het geld nu niet.. en er zijn wat dingetjes die ik niet wil zoals hij ze heeft.. desalniettemin een hele mooie auto..
Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Februari 2010, 16:48:01 » |
|
De beloofde foto's laten nog even op zich wachten. De bumpers liggen nu in de primer, en de grille is klaar. Gister met een vriend heel het interieur gestript. Een of andere grappenmaker heeft de decoupeerzaag op het staal onder de hoedenplank gezet om daar ooit speakers in te bouwen.. ziet er dus niet uit, ben nog even aan het bedenken wat ik daar mee wil doen. Verder een aantal doorgeroeste plekjes gevonden.. links en rechts aan de binnenkant op de dorpel tussen de deur en de achterbank. verder is de hele bodem kneiterhard.. Vandaag niet veel tijd gehad, dus even snel wat motoronderdelen eraf gesloopt, waaronder dynamo, radiateur en luchtfilter. Morgen ben ik niet thuis, dus vandeweek wordt er weer geklust, ik denk dan dat ik de kachel erot sloop en evt wat andere onderdelen van de motor..
Nogmaals, foto's volgen.. Zoeken jullie nog iets qua onderdelen van de motor, aandrijflijn of interieur, laat het me weten.
Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Februari 2010, 02:57:12 » |
|
ga vooral even kijken naar de topics van chris (kadett-doc). staan heel veel tips in over roest voorkomen en vertevigen van de carrosserie.(verder ook gewoon hele mooie plaatjes  )
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Februari 2010, 22:12:07 » |
|
Dag jongens..
Zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn motortje ontploft, dus heb ik besloten de komende zeker 6 maanden aan mijn dett te sleutelen.
Het idee is er een blok uit een 87-92 kadett gsi in te jassen, een kooi en twee racestoelen, en wat andere upgrades en hem vervolgens behalve op straat ook eens op het circuit te gebruiken.
Mijn budget is ongeveer 6000 euro, iets wat ik nu nog niet heb en dus verdient en gelijk weer uitgegeven moet worden. Ik hoop ergen eind van de zomer tot begin van de herfst klaar te zijn.
Ik ben niet van plan alles in concoursstaat te brengen. Ik ga best wild doen met deze wagen, dus kleine oneffenheden of gaatjes of iets maken mij niet zo uit.
afgelopen dinsdag heb ik mijn grille, koplampringen en bumpers eraf gehaald. Ik heb ook al het een en ander opgeknapt. De foto's komen later vandaag.
Kleurenschema is knalgeel met zwart, eigenlijk zoals ie al is, maar dan met een twist.
Max
met zo'n budget van 6000 euro, dan wist ik het wel. succes. Chris
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Februari 2010, 13:15:11 » |
|
Ja das het uiteindelijke budget om hem voor mij echt "af" te hebben.. rijdend moet ook lukken voor 3500 denk ik.. Daarbij zegt mijn bankrekening momenteel niet "hey, hier is 6000 euro" hier de beloofde foto's stoelen eruit:  De achterbank zaten we een beetje mee te prutsen, maar na een topic hier gelezen te hebben en een beetje overtuigingskracht met een hamer is de bank er toch uitgekomen. Toen vonden we een hele lading van deze dingen tussen de zitting en leuning:  Dash eruit:  De doorgeroeste plekken links en rechts dus:   Tot slot nog een foto van mezelf in mijn achterbak. Daar zat ook het een en ander dat eruit kon. Ik ben twee meter lang, kan je nagaan wat een ruime auto en achterbak het eigenlijk is.  Foto's van de grill ed ben ik nog niet aan toegekomen, ik zal eerst me bumpers even afmaken en dan krijgen jullie de foto's Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Maart 2010, 17:23:12 » |
|
Jongens, na lange tijd van ongunstig weer is het tijd voor een update. Het meerendeel van de losse onderdelen onder de motorkap zijn eruit. Zie hier onze toewijding, door zelfs in het donker met een bouwlamp door te klussen..  Vandaag verder gegaan met het verwijderen van mijn achteras. Dit kwam uit het vooreinde van mijn aandrijfas zetten:  Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt, maar het is in ieder geval geen goed nieuws. Niet dat ik de bak ga hergebruiken, en de aandrijfas moet nog maar blijken te passen in de nieuwe setup. Verder zijn we ook aan de motorkap gaan klussen.  Morgen gaan we verder. Er zijn een aantal moeren nogal opstandig aan het doen, dus ik ga maandag denkik een moersplijter aanschaffen. Overigens ben ik eens gaan tikken aan de buitenkant en kwam ik een rotte plek van een cm of 10 a 15 tegen aan de bestuurderskant achter de deur.. foto's volgen.. Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Knutselsmurf
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Maart 2010, 19:23:00 » |
|
Hoi Max Leuke kleur die kadett van jou.   Komt mij bekend voor dat geel/zwart. Je zal nog wel wat onverwachte dingen tegenkomen voordat hij klaar is, had ik ook. Ik heb de kleur koolzaadgeel of cadmiumgeel met rally zwart. Veel succes met je project. Groeten, Reinier. http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6562.0.html
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 21 Maart 2010, 14:12:13 » |
|
Ja die kleuren gaat ie ook houden, alleen het dak en de kofferklep worden ook zwart.. ik trek de "schouderlijn" door zegmaar.. Vandaag niet teveel gedaan.. frustratie ivm met bouten die niet loswillen en twaalfpuntige doppen die bouten en moeren niet losdraaien maar rond maken *grrrrr* Achteras hangt alleen nog aan 1 bout van de sway-bar (nederlandse term heb ik geen idee van) en de panhard en de trackbars (ook nederlands geen idee van.. spoorstangen?). Dus ik dacht ik ga door op de vooras.. niet veel vooruitgang geboekt.. Heb nog wel even de dremel op die rotte plek gezet achter de bestuurdersdeur. Hier het resultaat.  Dit kwam er allemaal uitzetten.  Ik heb het vermoeden dat iemand dat deel al eens heeft gerestaureerd, maar ipv van het rotte deel verwijderen en vervangen heeft ie de boel er gewoon overheen gejast.. structureel gezien is er niks doorgeroest, maar ik kan nu wel van binnen naar buiten kijken door me dorpel.. Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Maart 2010, 17:28:51 » |
|
Vandaag weer wat boutjes los gekregen. Ik heb bij de gamma wat 6 zijdige doppen gehaald, werkt perfect..
Wilde de versnellingsbak eruit halen, en hij zit ook helemaal los, maar wil er toch niet vanaf. Ik denk dat die op een as blijft hangen, maar ik kan em niet verder naar achter krijgen omdat de versnellingspook dan in de weg zit..
max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Maart 2010, 17:58:22 » |
|
Vandaag weer wat boutjes los gekregen. Ik heb bij de gamma wat 6 zijdige doppen gehaald, werkt perfect..
Wilde de versnellingsbak eruit halen, en hij zit ook helemaal los, maar wil er toch niet vanaf. Ik denk dat die op een as blijft hangen, maar ik kan em niet verder naar achter krijgen omdat de versnellingspook dan in de weg zit..
max
hallo Max, zet de krik met een blok hout onder de 2 bouten van de krukas aan de voorzijde van het motorblok en krik deze zo omhoog en je ziet dat je achter de motor ineens plaats krijgt om zo de bak eruit te trekken. succes Chris
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Maart 2010, 19:00:31 » |
|
Plus: Bedieningsstangen carburateur loskoppelen en de uitlaat uit de ophangrubbers nemen (ikzelf verwijder liever de uitlaat helemaal, dan zit hij ook niet in de weg) En de pook MOET er af, want die zit anders ECHT in de weg 
|
|
|
|
|
Gelogd
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
Max
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Maart 2010, 00:50:13 » |
|
en hoe krijgt men de pook er vanaf? ik had al poging gedaan tot draaien, maar dat leek nergens heen te gaan..
Max
|
|
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|